part 7 - khabar dari Maldives

7.4K 55 34
                                    

Tit tit. Tit tit

Amira tersenyum ceria apabila melihat notifikasi WhatsApp yang baru diterimanya itu. Mesej dari Rozi, anak kesayangannya yang berada jauh di Maldives

Semua kerja dihentikan dengan segera dan aplikasi WhatsApp itu dibuka. Terdapat sebanyak 13 gambar di dalam mesej itu

9 gambar pertama adalah gambar pantai yang begitu indah, laut yang membiru, gambar-gambar Rozi dan Fikri yang ketawa riang menikmati keindahan resort Maldives itu. Mereka kelihatan sangat gembira dan begitu seronok.

Amira juga tersenyum. Dia sangat gembira apabila anak kesayangannya telah mendapat kebahagiaan yang diimpikannya selama ini.

Dia menolak skrinnya keatas untuk melihat gambar seterusnya dan terlihat akannya gambar Rozi yang memakai bikini.

Amira yang terperanjat, dengan pantas dia mematikan skrin telefonnya dan menoleh ke kiri dan kanan untuk memastikan tiada sesiapa yang melihat skrin telefon bimbitnya. Apabila dia pasti semuanya selamat, dia hidupkan skrin itu kembali

'Apa saja si Rozi ni, gambar ni pun nak hantar kat aku. Nak tunjuk body ler tu. Ingat aku jeles ke' Amira bermonolog di dalam hati.

Amira membesarkan gambar Rozi dan focus di bahagian dada.

'Amboi, bulat nya tetek kau ni Rozi. Pandai kau jaga eh, untung lah suami kau tu'.

Spontan dia menunduk dan melihat teteknya sendiri. Dia menatap dari kiri beralih ke kanan.

'Aku punya pun besar lah. Tapi... kau punya bentuk lagi cantik. Takpe, nanti aku adjust'.

2 gambar seterusnya juga gambar Rozi dalam bikini dengan pose yang berbeza- beza. Amira mencebik

'Yelah Rozi, badan kau je lah sexy. Tunggu kau, nanti aku diet, aku exercise, kau tengok lah body siapa lagi lawa. Jangan sampai suami kau pulak nak henjut aku nanti'.

Amira tergelak dan menggeleng dengan kata-katanya sendiri. Walau bagaimanapun, dia gembira yang anak kesayangannya itu mempunyai tubuh yang memukau, cantik menawan. Ibu mana yang tidak gembira dan merasa bangga.

Tiba ke gambar yang terakhir, Amira tergamam. Berdiri di belakang Rozi ialah Fikri yang hanya memakai seluar mandi yang sangat pendek tanpa berbaju. Amira membesarkan gambar itu untuk melihat badan Fikri dengan lebih jelas.

'Mmmm. Sedapnya badan kau ni Fikri. Sado. Berketak sana sini. Kalau kau bukan menantu aku, aku dah jilat kau satu badan' sekali lagi Amira berkata dalam hati.

Tanpa disedari, dia menjilat bibir nya. Tidak semena-mena dia mengepit kakinya.

'Haih, aku ni dah kenapa? Buang tebiat dah ke. Ish!'.

Sekali lagi dia menoleh ke kiri dan kanan untuk memastikan tiada sesiapa di situ yang memerhatikannya. Kemudian dia melihat kembali gambar Rozi yang hanya memakai bikini. Dia merenung lagi tetek Rozi itu.

Teringat dia kembali tentang apa yang sahabatnya, Hafiza, pernah cakap lebih seminggu yang lalu. Tentang urutan tetek yang boleh memperbaiki bentuk dan juga membesarkan tetek. Tanpa membuang masa, dia membuat panggilan kepada kawan baiknya itu

"Mira, what's up?" sapa Hafiza di hujung talian.

"Fiza, kedai kau ada slot kosong tak petang ni? Aku nak urgent massage, dada aku sakit lah".

"Untuk kau, of course ada".

"Ok. Aku sampai dalam pukul 6 setengah nanti".

"OK babe. See you. Bye!".

"Bye".

Dengan sengihan yang masih bersisa, Amira mematikan panggilan dan menyambung semula kerjanya.

Teringin 2: AmiraWhere stories live. Discover now