part 4 - malam terindah

13.7K 79 28
                                    

Riuh rendah ruang makan dengan bunyi tawaan 3 beranak itu. Terbahak-bahak mereka bertiga ketawa dengan gurauan dan cerita masing-masing. Dalam kesibukan mereka menikmati sarapan mereka, sempat Amira dan Fikri membalas jelingan dan pandangan penuh bermakna.

"Sayang, abang naik dulu tau, banyak barang nak kene pack tu" kata Fikri kepada Rozi, dipandang Amira dengan penuh minat

"Eh. Abang, nampak tak bikini yang I beli hari tu?".

Terjongket kening Amira apabila terdengar perkataan 'Bikini' itu.

"Oh. Tu abang dah masukkan dalam beg. Tak sabar nak tengok sayang pakai nanti. Mesti sexy kan?".

Kopi panas yang dihirup Amira, hampir tersembur keluar dibuatnya.

"Ala abang ni, malu lah mama dengar" kata Rozi sebelum mengerling wajah Amira yang masih menghirup kopinya dengan perlahan.

'Amboi... pakai bikini. Dah maju anak aku ni' getus hati Amira.

"Ala.. takpelah, kan kita pergi Maldives, nak mandi laut. Oklah sayang, abang naik dulu" kata Fikri sebelum mengucup lembut dahi Rozi.

Kemudian, dia melangkah pergi menaiki tangga disaksikan dengan tekun oleh Rozi dan juga Amira. Kedua-dua pasang mata mereka tertumpu ke punggung jejaka itu.

Sebaik sahaja Fikri hilang dari pandangan, Amira meletakkan cawan kopinya dan merapatkan dirinya dengan Rozi.

"Rozi, macam mana first night kau? Best tak?".

Serta merta dahi Rozi berkerut dengan soalan Amira itu.

"Apa mama ni. Tanya soalan gitu pulak? Rahsia lah" .

Spontan juga Amira mencebik.

"Ala. Dengan mama pun nak rahsia. Cerita lah. Apa yang jadi?"

Rozi menunduk dan tersenyum-senyum. Memori manis malam pertamanya berlegar-legar di minda. Dia teringat kembali malam semalam, ketika mereka keluar dari dapur seiringan, berjalan manaiki tangga berpelukan dan kegirangan. Senyuman ceria tak lekang dari bibir mereka. Ubun-ubun kepalanya tidk henti-henti dikucup dan dihidu suaminya yang tersayang itu

Fikri memasuki ke dalam bilik Rozi dahulu dan gadis itu pantas menyusul kemudian. Sedang Rozi sibuk mengunci pintu, Fikri berdiri tegak dibelakangnya, memandang tubuhnya dari atas ke bawah dengan penuh keinginan. Matanya tertancap ke punggung montok gadis itu.

Dia merapati gadis itu sehingga tubuh mereka bersentuhan. Tangannya mendarat di bahu gadis itu, mengusap dan mengurut sementara menaburkan kucupan lembut ke ubun-ubun kepala gadis, intim dan penuh kasih sayang.

Kemudian, perhatian lelaki itu dialihkan kepada leher isterinya pula, digigit dan dikucup manja, membuat gadis itu meremang kegelian dan kesedapan.

Nafas Rozi semakin kencang, tertutup matanya ketika menikmati sentuhan sensual lelaki itu. Kepalanya tertunduk merenung lantai, sangat segan dengan lelaki itu walaupun lelaki itu suami halalnya.

"You are so beautiful sayang. I am so lucky to have you as my wife" bisik lelaki itu tepat ke telinga isterinya.

"Mmmm. I...I pun Fikri. I'm so blessed to...to have you as....as my husband".

Tuturan Rozi tersekat-sekat apabila lehernya dijilat tanpa henti. Lebih-lebih lagi bila teteknya pula mula diramas lembut oleh tangan kekar lelaki itu.

"Pusing sayang" pinta Fikri.

Perlahan Rozi berpaling tetapi kepalanya masih menunduk. Fikri mengucup dahinya sebelum menolak dagu gadis itu ke atas supaya pandangan mata mereka bertaut. Lelaki itu mengukir senyuman manis, mencairkan kan hati gadis dihadapannya yang kini sah bergelar isteri.

Teringin 2: AmiraWhere stories live. Discover now