هناك أسرار ان تم كشفها تنقلب علينا ولكن بنفس الوقت ان ظلت سرا تأذي من حولنا ، ولكن ما يجعلنا نندم حقا عندما يكون من اعطناه هذا السر يخرجه لمن لا يجب أن يعرف شيء ولكن....لما معظم الاشياء التي نقول عليها سرا يكون شيء نخاف ان نكشفه ؟ هل لأننا ان كشفناه سنكون مفضوحين أمام الجميع؟ ام لأننا نخاف ان يُقال لنا اننا مذنبين؟، ما سبب تواجد كلمة "سر" هل هي خير أم شر؟ و هل إخراج السر اوقات خير لنا؟ ام هو دائما شر لنا؟ وهل يجب أن نحافظ علي السر؟
كل هذه كانت تساؤلات تدور في عقل كريم فور ان اجاب علي المتصل والذي كان هو والد حور
كانت مكلمه لم يتوقعها ولا يعلم لما أخبرته حور بكل شيء؟ هل حقا خافت ان يرجع ليارا؟ ام انها حقا تعبت من عدم ثقتها به وتريد انهاء كل شئ معه؟
لنرى ما حدث بين كريم و احمد في هذه المكلمه
-الو يا عمو
-ايوه يا كريم عامل ايه؟
-الحمد لله يا عمو هي حور كويسه؟
هو قلق من اتصال والدها فهو لم يتصل به قبلا و قلق ان تكون حور ليست بخير ولكن تفاجأ من إجابة والدها عندما قال
-لا وانت خايف عليها اوي يعني
-لا يا عمو اسف مش فاهم؟
-طب بص بقى يا حبيبي انا بنتي بقالها كام يوم متغيرة و اقول ماشي عادي طبيعي هيحصل بينهم مشاكل علشان يفهموا بعض و اجي اسألها تقول معلش يا بابا دي حياتنا اقول حلو البنت كده هتحافظ علي أسرار بيتها تيجي بعدها تقولي هروح عند كريم علشان مامتو موجوده اقول و مالو اهي تتعرف علي حماتها و تتعود عليها قبل الجواز بس اسمع بقى انك جبت حبيبتك القديمه عندك البيت و قاعد تسبل فيها وبنتي قاعده زي الاباجوره بتتفرج علي حضرتك وانت قاعد تسبل لا وكمان تقعد تعزز في حبيبتك القديمه قدمها ولا كأن بيتي ليها اي وجود و كان قبلها كذه حد بعت لحور حاجات تخليها تحلف ميت يمين ما هتعرفك تاني ومع كده استحملت و حوار المرض الي انا مش فاهم فيه حاجه ده بردو هي استحملت بس انا بقى يا كريم مش هستحمل اشوف دموع بنتي الوحيدة بسبب واحد مش مقدر قيمتها ولا عارف مشاعرة ولا فاهم نفسه و عنده اضطرابات نفسية انا مش هقبل لا وكمان سايبه الخاتم عندك وانت يا بجح تجبها علشان تعرفها علي امك؟ ده اسمو ايه ده بقى؟
-اولا يا عمو كده انا مجبتش حد عندي انا فعلا كلمت حور علشان تيجي تتعرف علي ماما و واحنا بناكل خبط الباب لقيت يارا قدامي فا طبيعي دخلتها علشان هي كانت عيزاني في الموضوع ولا كنت اطردها يا عمي؟
-كنت يا حبيبي تقولها معلش يا يارا انا دلوقتي مع اهلي و خطيبتي جوا و مش حابب انها تشوفك معيا و تفهمك غلط و نتكلم بعدين مش تقوم حضرتك مدخلها بيتك قدام خطيبتك و تسبل او يا سيدي تدخلها بس تعزز خطيبتك قدمها تعرفها انك عينك مليانه و مش محتاج ولا وحده تانيه ولا رابعه مش تقوم رامي خطيبتك و تقعد تسبل في التانيه
YOU ARE READING
حًـوُرَ عَيّنٌ(مكتمله)
Romanceحياة الناس كلها فيها ابتلائات، بس هل فكرنا المريض النفسي بيتعامل مع ظروف الحياة ازاي؟ "Adhd" مرض اضطراب التركيز و فرط الحركه و الي ممكن يشقلب حياة طفل بسبب عدم استطاعته علي التركيز و بسبب المجتمع السطحي عمرنا ما فكرنا ان معظم اسباب عدم تركيز الأطفا...