Konfrontacja

1 1 0
                                    

Następnego dnia Damon postanowił skonfrontować się z matką. Natalie Davis zawsze była dla niego opoką, ale jej niechęć do rozmów o przeszłości ojca była dla niego niezrozumiała i frustrująca.

Kiedy wrócił do domu, jego matka siedziała w kuchni, czytając gazetę. Damon wziął głęboki oddech i podszedł do niej. „Mamo, musimy porozmawiać” — powiedział, a jego ton był poważny.

Natalie spojrzała na niego zza okularów, odkładając gazetę. „O czym chcesz rozmawiać, Damon?”

„Chodzi o tatę” — zaczął Damon, wyciągając z kieszeni wycinek gazety. „Dowiedziałem się czegoś o nim i potrzebuję, żebyś mi to wyjaśniła.”

Natalie spojrzała na wycinek, a jej twarz pobladła. „Damon, skąd to masz?”

„Vivian znalazła to w bibliotece. Mamo, dlaczego nigdy mi nie powiedziałaś, że tata mógł być zamieszany w coś nielegalnego?”

Natalie westchnęła, a jej oczy wypełniły się łzami. „Nie chciałam, żebyś musiał przez to przechodzić, Damon. Byłeś taki młody, kiedy odszedł...”

Damon czekał na więcej. „Mamo, muszę znać prawdę. Kim był tata? Co naprawdę się stało?”

Natalie opuściła wzrok, jakby zbierając myśli. „Twój ojciec... James... był dobrym człowiekiem, ale miał swoje sekrety. Nigdy nie wiedziałam dokładnie, czym się zajmuje, ale zaczęły krążyć plotki o jego zaangażowaniu w nielegalne interesy. Próbowałam go od tego odciągnąć, ale nie słuchał. A potem... zniknął.”

Damon czuł, jak narasta w nim gniew. „Dlaczego nigdy mi o tym nie powiedziałaś? Dlaczego musiałem dowiedzieć się od kogoś innego?”

Natalie spojrzała na niego z bólem w oczach. „Nie chciałam, żebyś miał o nim złe zdanie, Damon. Chciałam cię chronić.”

Damon poczuł się, jakby świat wokół niego zaczął się rozpadać. „Muszę wyjść” — powiedział, odwracając się na pięcie i kierując w stronę drzwi.

„Damon, poczekaj!” — zawołała Natalie, ale on już wyszedł, trzaskając drzwiami.

Whispers Of The HeartOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz