Niewygodna prawda

1 1 0
                                    

Damon i Vivian patrzyli na Markusa z narastającym napięciem. Mężczyzna, którego wcześniej widzieli jako tajemniczą postać, teraz wydawał się być kluczem do wszystkich ich pytań. Damon czuł, że jego serce bije coraz szybciej.

„Mów, co wiesz” — Damon nalegał, jego głos brzmiał twardo, choć ręce lekko mu drżały. „Co stało się z moim ojcem?”

Markus zamarł na chwilę, jakby ważył swoje słowa, a potem w końcu zaczął mówić. „Twój ojciec, James, wplątał się w coś dużego. Za dużego nawet dla niego. Zawsze miał wielkie plany, chciał więcej, niż miał prawo chcieć. Ale kiedy zaczęły się kłopoty, chciał się wycofać. Tyle że było już za późno. Pewni ludzie nie pozwolili mu odejść. Powiedzmy, że miał zbyt wiele długów wobec niewłaściwych osób.”

Damon poczuł, jak jego świat zaczyna się rozpadać. „Co masz na myśli? Co mu zrobili?”

Markus spojrzał na niego z powagą. „James próbował uciec, ale oni go znaleźli. Powiedzieli mu, że jeśli nie spłaci tego, co jest winien, będzie musiał zapłacić inną cenę. I tak się stało. Twojego ojca już nie ma, Damon. Zniknął, bo ktoś zadbał o to, by zniknął na zawsze.”

Słowa Markusa uderzyły Damona jak cios w brzuch. „Zabili go?” — wyszeptał, ledwie wierząc w to, co słyszał.

Markus skinął głową. „Nie wiem, co dokładnie się stało, ale słyszałem, że został zmuszony do opuszczenia miasta, by ratować rodzinę. Twój ojciec zrobił to, co musiał, żeby was chronić.”

Vivian spojrzała na Damona z troską w oczach, widząc, jak trudne były dla niego te słowa. Damon poczuł, jak łzy napływają mu do oczu, ale starał się je powstrzymać. „Dlaczego nikt mi o tym nie powiedział? Dlaczego mama nigdy nie wspomniała?”

„Twoja matka pewnie wiedziała, że prawda by cię zniszczyła. Chciała cię chronić” — odpowiedział Markus.

Damon wziął głęboki oddech, próbując się opanować. „Co jeszcze wiesz? Kim byli ci ludzie, z którymi mój ojciec miał do czynienia?”

Markus spojrzał na niego z ostrożnością. „To nie są ludzie, z którymi chcesz się zadawać, chłopcze. Oni nie zapominają i nie wybaczają. Jeśli naprawdę chcesz znać prawdę, musisz być gotów na wszystko. A czasem lepiej zostawić niektóre sprawy w spokoju.”

Whispers Of The HeartOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz