Odkrycie tajemnic

2 1 0
                                    

Kilka dni później Vivian odwiedza Emily, starą przyjaciółkę, która miała kilka informacji na temat rodziny Damona. Emily, zawsze ciekawska i pełna energii, zawsze miała dostęp do plotek w miasteczku.

„Vivian, słyszałaś, co mówi się o powrocie Damona?” zapytała Emily, kiedy siedziały w jej pokoju.

„Co masz na myśli?” Vivian uniosła brew, próbując ukryć swoje zainteresowanie.

Emily spojrzała na nią z tajemniczym uśmiechem. „Podobno jego ojciec miał coś wspólnego z pewnymi... ciemnymi sprawkami. Ludzie mówią, że wrócił, aby dowiedzieć się więcej o przeszłości.”

Vivian zamyśliła się. „Naprawdę? Damon nigdy nie mówił o swoim ojcu. Wiem tylko, że odszedł, kiedy był młody.”

Emily skinęła głową. „Może Damon sam nie wie wszystkiego. Może dlatego tutaj wrócił. Aby dowiedzieć się prawdy.”

Vivian nie mogła przestać myśleć o tym, co usłyszała. Gdy wróciła do domu, postanowiła porozmawiać o tym z Damonem, gdy tylko nadarzy się okazja. Nie chciała jednak go zrazić ani przestraszyć.

Wieczorem tego samego dnia Damon zaprosił Vivian na kolację w małej restauracji w centrum miasta. Była to ich pierwsza oficjalna „randka”, a Vivian była zarówno podekscytowana, jak i zdenerwowana.

Podczas kolacji rozmawiali o wielu rzeczach — o szkole, o przyszłych planach, o wspomnieniach z dzieciństwa. W pewnym momencie Vivian zdecydowała się zaryzykować.

„Damon,” zaczęła, delikatnie odkładając widelec na talerz. „Czy mógłbyś mi powiedzieć coś więcej o swoim ojcu? Wiem, że to może być trudne, ale chciałabym cię lepiej poznać.”

Damon zamilkł na chwilę, spoglądając na nią uważnie. „Mój ojciec... to skomplikowana historia, Vivian. Odszedł, gdy byłem mały, a moja mama nigdy nie chciała o nim mówić. Wszystko, co wiem, to że miał swoje sekrety. Właśnie dlatego wróciłem. Chcę dowiedzieć się więcej.”

Vivian poczuła, że serce jej zadrżało. „Rozumiem. Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał porozmawiać, jestem tu dla ciebie.”

Damon uśmiechnął się smutno. „Dziękuję, Vivian. To dla mnie dużo znaczy.”

Whispers Of The HeartOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz