Kapitola 7

31 2 2
                                    

Berry'paw sebou cukla, když jí bledé světlo proniklo do očí. Otevřela své modrošedé oči a sedla si. Měla navlhlý pelíšek, přes noc pršelo a venku bylo mokro. Učesala si kožíšek, podívala se na spící učedníky a vyšla ven.

Tam byla Blaze'heart, která rozdělovala hlídky. Berry'paw k ní rychle přiběhla. "Můžu jít taky na hlídku? Všimla jsem si, že na hromadě už toho moc nezbývá," mňoukla a prosebně se na Blaze'heart podívala. "Jistě že můžeš. Půjdeš se Solar'blazem a Ice'bloom," mňoukla a ocasem ukázala na dva vybrané válečníky. "Můžete vyrazit klidně hned," dodala a otočila se zpátky na zbývající válečníky.

Když vyšla malá skupinka válečníků z tábora, otevřela Berry'paw tlamičku a nasála vzduch. Byl těžký a vlhký, období bezlistí už bylo za rohem. Ostatní válečníci už to nejspíš také pocítili protože vypadali znepokojeně. Pak ale Berry'paw došlo proč byly tak znepokojení. Pořádně se nadechla a i přes ten vlhký vzduch ucítila štiplavý pach. Ten štiplavý pach patřil lišce.

Podívala se po ostatních válečnících. "Neboj Berry'paw, pach je už dva dny starý. Možná se tu jen na chvíli zastavila a teď už je pryč," navrhla Ice'bloom aby uklidnila Berry'paw a vlastně i sebe. Berry'paw vděčně pokývala hlavou. "Měli bychom se vydat po její stopě," navrhl Solar'blaze. "Abychom se ujistili že je vážně pryč. Kdyžtak doběhneme do tábora pro posily. Musíme se jí zbavit," mňoukl ještě a seriózně se na obě kočky podíval.

"Dobře, je to dobrý nápad," mňoukla Berry'paw a pomalu následovala odcházejícího Solar'blaze. Ice'bloom ještě chvíli stála na místě, ale pak je následovala. Berry'paw otevřela tlamičku a nasávala pachy. "Tudy!" Mňoukla na válečníky, když ucítila kudy liška šla. Solar'blaze zvedl hlavu a pochvalně pohladil Berry'paw ocasem po zádech. Nadechl se. "Ano, správně," mňoukla a pobídl ocasem Ice'bloom aby je následovala.

Společně se tedy vydala malá skupinka po stopách lišky.

●●●

"Stát!" Mňoukl Solar'blaze a ocasem naznačil aby zbytek skupiny zastavil. Přikrčil se a Berry'paw taky. Doplížila se k Solar'blazovi a spatřila liščí noru. "Půjdu se podívat, jestli tam liška je. Vy radši zůstaňte tady," mňoukl a kývl na Ice'bloom s Berry'paw. Ty mu kývnutí oplatily a zůstaly stát zatímco se Solar'blaze pomalu vydal k liščí noře.

Berry'paw bušilo srdce jako o závod. Slyšela jak jí krev hučí v uších. Bála se. Moc se bála o Solar'blaze. Přijít o tak zkušeného válečníka, by byla obrovská skáza. Sledovala, jak Solar'blaze pohltila tma liščí nory, když do ní vstoupil. Podívala se na Ice'bloom, která taky nevypadala dvakrát nadšeně. Seděly a čekaly.

Po chvíli, se Solar'blaze vynořil z nory. "Liška v noře není, ale její pach je docela čerstvý. Radši bychom se měli rychle vydat zpátky do tábora a oznámit to velitelce," navrhl. "Dobře," mňoukla Ice'bloom a rozběhla se zpátky do tábora. Berry'paw se Solar'blazem ji následovali.

Když doběhli do tábora, ihned se vydali za velitelkou a podali jí zprávu o tom co se dozvěděli. "Dobře," mňoukla a zamyslela se. "Děkuji za správu, hned to oznámím klanu," dodala a zvedla se. Berry'paw si šla sednout pod kamennou skálu, cestou si vzala hraboše a na místě ho snědla.

Rozhlédla se, jestli nespatří Spark'paw, ale nikde jí neviděla. Třeba je ještě na tréninku, pomyslela si a upřela svůj pohled na velitelku, vyskakující na menší skalku, zvanou kamenná skála. "Všechny kočky dost staré na to, aby si ulovily svou vlastní potravu, ať se dostaví pod kamennou skálu na klanové shromáždění!" Ozval se veličin silný, hluboký hlas a kočky se začaly pomalu trousit na shromažďovací místo.

"Dnes jsme zaznamenali liščí pach," začala velitelka, když viděla že se shromáždil celý klan. "Nevíme, zda se tu liška ještě pohybuje, ale je to dost pravděpodobné, proto, budou odteď všichni učedníci opouštět tábor jen v doprovodu minimálně jednoho válečníka," ukončila Mist'star svůj proslov a pomalu slezla ze skály. Z řad učedníků se ozvaly menší protesty, ale učitelé je umlčeli.

Berry'paw se zvedla a odešla do doupěte. Za chvíli přišla i Spark'paw. "Ahoj Spark'paw!" Pozdravila jí Berry'paw. "Ahoj," mňoukla Spark'paw. Berry'paw poznala, že nemá náladu na mluvení a tak si radši lehla a přemýšlela. Náhle si vzpomněla na proroctví.

Pořád neměla ponětí co by to mělo znamenat, "dej si pozor na mlhu" se jí rozeznělo v uších a znovu uslyšela ten srdcedroucí výkřik nějaké kočky. Berry'paw až nadskočila z toho jak hrozný křik to byl. Zvedla se na všechny čtyři a vyšla z doupěte. Nevěděla co dělá, nevěděla proč jde a kam jde. Její packy vedl snad sám Hvězdný klan.

Kočičí Válečníci: Tlapky osudu Kde žijí příběhy. Začni objevovat