Kapitola 6

28 2 0
                                    

Malé, chlupaté tělíčko viselo Berry'paw z tlamičky. "Dobrý úlovek," pochválila ji Blaze'heart. Jeden úplňek již uběhl od jmenování. "Díky," zamumlala Berry'paw s plnou tlamičkou chlupů. Pustila menšího králíka na zem a zahrabala ho. Blaze'heart jí ocasem naznačila aby ji následovala.

Berry'paw rychle doběhla svou učitelku a kráčely společně lesem než Blaze'heart promluvila. "Dnes večer se koná shromáždění. Po takových úlovcích tě Mist'star určitě vybere," mňoukla a pochvalně pohladila Berry'paw ocasem po zádech. Berry'paw nadšeně zavrněla. Její první shromáždění! Už o shromážděních slyšela spoustu.

Všechny tři klany, se za mírové dohody sejdou na místě zvaném prohlubeň sblížení a sdělujou si radostné novinky. Učedníci, mají možnost poznat učedníky a válečníky z jiných klanů.

Místo prohlubeň sblížení, zajímavou minulost. Vzniklo tak, že někdy dávno v minulosti, se tři kočky (každá z jiného klanu) sešly u prohlubně (která byla vytvořena ledovcem), podívaly se dovnitř a v odrazu vody, spatřily les. To bylo znamení od Hvězdného klanu, aby se tři klany shromažďovaly na tomto místě.

●●●

Do Berry'paw silně dloubla packa. Převalila se na druhý bok a ignorovala sestřinu snahu ji probudit. Packa do ní dloubla znovu, tentokrát silněji. Berry'paw zavrčela a skulila se do klubíčka. "Berry'paw!" Sykla Spark'paw potichu. "Shromáždění!" Mňoukla ještě a přestala si Berry'paw všímat. Vyšla ven a pozdravila se, se svou učitelkou. Berry'paw se nedobrovolně zvedla a začala si čistit srst. Když byla hotová, vyšla ven a spatřila malou skupinku koček vybraných na shromáždění.

Rychle popadla malou myš z hromady úlovků a připojila se k nim. Cítila, jak jí něčí oči propalují kožíšek. Svižně se otočila a spatřila Pebble'pawa. Usmála se na něj a znovu upřela svou pozornost k myši, která byla napůl snězená.

Berry'paw vedle sebe ucítila něčí kožíšek. Otočila se a spatřila Blaze'heart jak se na ni dívá. Pousmála se a Berry'paw taky. Rychle myš dojedla s zvedla se. "Jak se těšíš na první shromáždění?" Zeptala se starší válečnice. "Už se nemůžu dočkat až poznám další učedníky," mňoukla a pomalu se vydala za odcházející skupinkou.

Doběhla za Spark'paw a otřela se jí o kožíšek. "Tak co, už se taky těšíš?" Zeptala se potichu. "Jistě že ano! Je to naše první shromáždění!" Odpověděla nadšeně Spark'paw. Každý chlup na jejím těle byl zvedlý. Teď už Berry'paw viděla že je její sestra vážně natěšená. Zavrněla a šla dál po jejím boku.

Cesta byla dlouhá, museli projít přes les, mýtinu a jednu malou říčku. Měsíc už byl skoro nejvýš, když skupinka Jezerních dorazila na místo. Schovali se za větší balvan na jejich straně území a čekaly na pokyn od velitelky. Ten přišel. Velitelka na všechny kývla a mávla ocasem.

Celá skupina se rozběhla k vyhloubenému dolíku v zemi. Berry'paw cítila Lesní klan, což znamenalo, že tu už jsou. Ledové však necítila. Doběhla k dolíku a shlédla dolů. Byla tam spousta koček z Lesního klanu. Přesně jak očekávala.

Seběhla do prohlubně a zamíchala se mezi neznámé kočky. Spark'paw se od ní už také odtrhla a šla po vlastní ose. Berry'paw se rozhlížela, až najednou do někoho narazila.

Byla to menší bílá kočka, nejspíš ještě taky učednice. "Hej! Co to děláš!" Vypískla a otočila se na Berry'paw. "Promiň, já se nedívala kam šlapu," omluvila se Berry'paw a podívala se na packy. Pohled neznáme kočky změkl. V jejích zelených očích bylo vidět pochopení. "To nic. Já jsem Frost'paw. A ty?" Představila se. "Já jsem Berry'paw," mňoukla a usmála se.

Jejich rozhovor přerušilo hlasité mňouknutí, patřící Beech'starovi-veliteli Lesního klanu. "Co se děje?" Zeptala se Berry'paw. "Shromáždení začalo," odpověděla Frost'paw s očima upřenýma na okraj prohlubně, kde právě seděli všichni tři velitelé.

Berry'paw si až teď uvědomila, kolik je tu vlastně koček a jak moc je prohlubeň veliká. Bylo jich mnohem víc než si kdy dokázala představit. Prohlubeň nebyla nijak hluboká ale rotprostírala se hodně do šířky a velitelé sedící na jejím vyvýšeném okraji vypadali menší než doopravdy jsou.

"Kočky všech klanů! Vítejte na dalším z mnoha shromáždení!" Začal Beech'star a z davu koček se ozvaly radostné výkřiky. River'star vykročila jako první z řad velitelů a začala. "Období bezlistí už se blíží, ale jsme plně připraveni. Ze Sun'paw se zanedlouho stane válečnice," mňoukla a shlédla dolů na starší učednici. Z řad válečníků se ozvaly hlasité gratulace, obzvlášť z řad Ledových.

Mist'star kývla na River a předstoupila. "Jezerní klan, má dvě nové učednice. Berry'paw a Spark'paw!" Oznámila velitelka a ozvalo se spoustu válečníků. Dokonce i Frost'paw jí pogratulovala. Berry'paw sršelo nadšení z očí. Pohlédla nahoru na Mist'star, ale na chvíli jí připadalo, jako by velitelce očima problesklo opovržení. Pak však rychle zmizelo a Berry'paw si říkala že se jí to muselo jem zdát.

Když všechen hluk utichl, promluvila Mist'star znovu," můj klan je také zcela nachystaný na bezlistí a jakékoli pokusy ostatních klanů na nějaké nájezdy na naše území," poslední slova procedila mezi zuby a otočila se na River'star, ta se jen zašklebila. Jakmile toto ohlášení doznělo, ozvalo se od válečníků Jezerního klanu souhlasné mručení.

Následoval ještě Beech'star, který mluvil o nově narozených koťatech a dalších věcech. Poté co shromáždění skončilo, se začaly kočky ze všech klanů trousit za svými veliteli. "Tak ahoj Frost'paw, ráda jsem tě poznala," mňoukla Berry'paw a zvedla se. "Měj se," rozloučila se Frost'paw a pelášila ke svému klanu.

Berry'paw našla Spark'paw a přišla k ní. Z očí Spark'paw sálalo nadšení, vzrušení a ještě něco... ale Berry'paw nevěděla co.

●●●

Po příchodu do tábora se Berry'paw vydala do doupěte učedníků a lehla si do pelíšku. "Celou cestu jsi nemluvila Spark'paw. Tak jaké to bylo? Seznámila ses s někým?" Zeptala se Berry'paw a podívala se na sestru. Ta byla zasněná a koukala se někam, kam nikdo jiný neviděl.

Kočičí Válečníci: Tlapky osudu Kde žijí příběhy. Začni objevovat