Kapitola 2

37 2 2
                                    

"Ať se všechny kočky dost staré na to, aby si ulovily vlastní potravu shromáždí pod Kamennou skálou na klanové shromáždění!" Zvolala Mist'star z Kamenné skály, a skupinky koček se začaly trousit pod ní. Sparkkit s Berrykit rychle doběhly ke skále a sedly si. Uběhlo teprve pár dní od Berrykitinýho snu, Berrykit se zatím rozhodla ho ignorovat, ale i tak ji to trápilo.

Mist'star pokračovala,"dnes jsme se tu sešly, abychom udělily jména dvěma učednicím," ocasem naznačila Berrykit a Sparkkit aby přišly pod Kamennou skálu. Berrykit si stoupla a pomalu se vydala na naznačené místo, když viděla že ji Sparkkit následuje, pohladila ji ocasem. Mist'star seskočila dolů a otočila se na Sparkkit, "Od tohoto dne, než dostaneš své válečnické jméno, se budeš jmenovat Spark'paw." Odmlčela se a dotkla se jí čumáčkem. "Gray'mist, jsi zkušená a sebevědomá válečnice. Předej této učednici vše co bude v tvých silách," podívala se na Gray'mist která pomalu šla ke Spark'paw. Když se zastavila, kývla na velitelku.

"Berrykit. Od tohoto dne se budeš nazývat Berry'paw." Znovu se odmlčela a dotkla se jí čumáčkem. Berry'paw se rozbušilo srdce. Vůbec netušila koho bude mít za učitele. Teď se to dozví. Pomyslela si a rozhlížela se okolo, kdo vyjde z davu.

"Blaze'heart!" Ozvalo se konečně a Berry'paw se otočila. Nemohla tomu uvěřit. Taková pocta. "Prokázala jsi že jsi zkušená a věrná zástupkyně. Předej této učednici vše co budeš moct." Blaze'heart přišla k Berry'paw a pohladila ji ocáskem. Pak ji odvedla do stínu kousek od skály. "Berry'paw! Spark'paw!" Provolávali všichni. Nejvíc byl slyšet Pebble'paw. Ihned přiběhl k Berry'paw a pogratuloval jí.

Po všech gratulacích konečně promluvila Blaze'heart, "běž za Spark'paw a řekni jí ať si jdete vytvořit pelíšky do učednického doupěte, pak si můžeš odpočinout. Trénovat začneme až zítra. Nejdřív ti ukážu území a když bude čas, natrháme nějaký mech pro starší. Tak, a teď už běž, dobře se vyspi!" Mňoukla a sledovala jak Berry'paw odchází a ještě se otáčí na Blaze'heart. Pak se však znovu otočí a peláší za Spark'paw.

  ●●●

Berry'paw si lehla do nového pelíšku a sledovala jak už Spark'paw spokojeně spí stočená do klubíčka. Berry'paw nemohla usnout, pořád přemýšlela nad tím snem. Má to říct velitelce? Co když jí nebude věřit? Pak tyhle pochybnosti zahnala. Musí jí to říct. Pro klan.

Berry'paw zamňoukala. "Pojď dál," ozvalo se z doupěte. Berry'paw nakoukla a pak šla dovnitř. Za rohem našla velitelku jak si čistí srst. Když vzhlédla a všimla si Berry'paw, očima jí probleskla jiskra překvapení. "Potřebuješ něco Berry'paw? Předpokládám že něco ohledně ceremoniálu... Nelíbí se ti snad Blaze'heart?" Zeptala se velitelka ustaraně. Berry'paw to trochu zaskočilo. Najednou jí bylo těžko.

"Já... já měla sen," vyhrkla ze sebe. Velitelka byla trochu překvapená. "Sen? O čem byl ten sen?" Zeptala se velitelka. "On byl- on byl od Hvězdného klanu. Byla tam kočka, myslím že se jmenovala Leaf'star. Říkala že mám speciální dar od Hvězdného klanu. Byl tam také Ledový klan, šel napadnout náš tábor. Leaf'star říkala že se to neděje bezdůvodně, říkala že tohle se v budoucnu stane a že s tím můžu něco udělat, tak jsem to přišla říct tobě," vyhrkla že sebe Berry'paw. Velitelka byla zaskočená, chvíli nad tím přemýšlela a pak mňoukla,

"zvýšýme hlídky na hranici a u učedníků začneme bojem. Děkuji žes mi to sdělila." Mňoukla bezstarostně. To Berry'paw překvapilo. To s tím nic neudělá? Nenapadne je první a ke všemu, proč jí vůbec věří? Proč nemá žádné pochybnosti? Berry'paw se rozhodla své pochyby vyslovit, "Mist'star? Ty mi věříš? Věříš že mám speciální dar?" Zeptala se Berry'paw po chvilce ticha. Mist'star si lehla.

"Nejsi první kočka s takovým darem. Můj kamarád z učednického období, měl taky takový dar... než zemřel, zemřel brzo a nevyužil ho správně. Ale ty jsi to udělala, využila jsi ho, díky tobě máme čas na přípravu. Děkuju Berry'paw, můžeš jít," mnoukla klidně a mávla ocasem k východu. "Tvojí pochvaly si cením," mňoukla Berry'paw. Překvapilo ji, jak válečnicky to znělo a vydala se k východu.

Když Berry'paw přišla do doupěte spatřila spící Spark'paw a Ember'pawa, který právě dojídal kosa. "Ahoj Emberpawe," mňoukla Berry'paw. "Ahoj," odpověděl kocourek. Berry'paw přišla ke svému pelíšku, sedla si a začala si čistit srst. Po chvilce se zvedla a zamířila ke hromadě s úlovky.

Na hromadě byli dva rejsci, čtyři myši, jedna veverka, jedna pěnkavka a tři králíci. Berry'paw popadla jednoho rejska a vyrazila zpátky do doupěte. Cestou si všimla Snow'drop, jak chvátá do doupěte a tak ji napadlo že jí navštíví- koneckonců, moc se s léčitelkou neznala.

"Ahoj," mňoukla Berry'paw po příchodu do léčitelského doupěte. Nic se neozvalo. Berry'paw zamířila hlouběji dovnitř, nikdy tady nebyla a až teď si uvědomila jak je to tu obrovské. "Snow'dro-," Berry'paw se zarazila když narazila do léčitelky. "Moc se omlouvám," mňoukla rychle ale Snow'drop jen pobaveně mrskla vousky. "Učedníci!" Vykřikla znenadání.

Berry'paw se lekla, ale z pobaveného plamínku v léčitelčiných očích poznala že to myslí jako srandu. "Tak co tě sem přivádí Berry'paw. Doufám že ten rejsek je pro mě, celý den jsem nejedla! Jen všude lítám a sháním zásoby." Mňoukla Snow'drop a z jejího pohledu bylo vidět že to myslela vážně. "No, vlastně byl pro mě ale klidně si ho dej," mňoukla zaraženě Berry'paw.

Když však spatřila celé tělo léčitelky, došlo jí jak moc je nádherná, její lesklá, uhlazená, bílá srst jen zářila. A její oči byly tak překrásné. Najednou si přála vypadat jako ona. "Jestli ho vážně nějak nutně nepotřebuješ tak bych si ho ráda dala," mňoukla Snow'drop a vytrhla tak Berry'paw ze zamyšlení. "Ale jistě, jen si ho dej," mňoukla a položila ho. Chvíli sledovala léčitelku, dokud nemňoukla, "a proč jsi teda přišla? Jsi nachlazená?" Zeptala se léčitelka. "Díky Hvězdnému klanu, to ne. Jen jsem tě chtěla navštívit a prohlédnout si to tady," mňoukl Berry'paw.

Snow'drop dojedla rejska a vstala, "není tady nic moc na prohlížení, jen to co jsi viděla a vzadu mám doupě. To je vše. Jestli chceš můžeš už jít. Ráda jsem tě poznala Berry'paw a díky za rejska. Určitě ještě někdy přijď." Mňoukla a naznačila tak Berry'paw že už má jít.

Když se Berry'paw uložila ke spaní ve svém pelíšku. Zapřemýšlela o zítřejším tréninku. Bylo tak vzrušující být učednice!

Kočičí Válečníci: Tlapky osudu Kde žijí příběhy. Začni objevovat