Kapitola 8

37 2 0
                                    

"Pojď dál," ozvalo se z doupěte. Berry'paw vešla dovnitř. Hvězdný klane co to děláš?, pomyslela si bezradně. Vůbec nevěděla co říct. "Ehm... ahoj Snow'drop," začala nervózně. "Co potřebuješ?" Zeptala se léčitelka. "No...já bych potřebovala poradit," pokračovala Berry'paw a rozhlédla se, jestli je někdo neposlouchá. "Týká se to Hvězdného klanu. Víš...no...oni mi poslední dobou sesílají sny," mňoukla a nervózně se podívala na Snow'drop.

Ta se jen zadívala někam do dálky ven z doupěte. Chvíli tak seděla, pak se znovu podívala na Berry'paw. "A o čem jsou ty sny?" Zeptala se, s klidem ve tváři. Berry'paw se teď už cítila mnohem víc uvolněně.

"Seslaly mi jedno proroctví," mňoukla. "Že prý si mám dát pozor na mlhu nebo co. Dávej si pozor na mlhu, zdá se přátelská ale v nitru tě může pohltit a zneužít... tak znělo proroctví," vysvětlila Berry'paw a v uších se jí znovu rozezněl ten srdcedroucí výkřik.

"Byla tam nějaká kočka. Neviděla jsem ji, ale to proroctví uzavřel hrozný výkřik, patřící právě té kočce," mňoukla ještě a s vážným výrazem v obličeji se podívala na Snow'drop.

Ta se zamyšleně dívala přímo do očí Berry'paw, jako by se snažila něco vyčíst, najít nějakou nápovědu nebo co. Pak promluvila. "Proroctví může znamenat mnohé, ale jestli ti ho seslal sám hvězdný klan, tak musíš být právě ty ta vyvolená o které mluvily," mňoukla léčitelka.

Cože?! Jak jako vyvolená?!, ptala se sama sebe Berry'paw. Jak můžu býtnějaká vyvolená kočka?! Vždyť jsem teprve učednice!!!, nedokázala Berry'paw pochopit.

Podívala se léčitelce do očí a zavrtěla nevěřícně hlavou. "To musí být chyba," zašeptala potichu šedá učednice.

"Není to chyba," mňoukla Snow'drop a mile se na ni podívala. "Hvězdní se nikdy nemýlí," dodala a pokračovala. "Musely mít důvod, proč si vybrali zrovna tebe a já myslím, že udělali dobře. Jsi šikovná Berry'paw a přijdeš tomu proroctví na kloub," dokončila, ale Berry'paw se zdálo že jí neříká všechno.

Zdálo se jí, že před ní léčitelka něco tají. Jako by věděla, co má proroctví znamenat, ale neřekla jí to. Jen naznačila ocasem, aby už Berry'paw odešla a začala se přehrabovat v bylinkách.

Šedá učednice pomalu vycouvala z doupěte až na mýtinku. Tam se zastavila a rozhlédla se, v táboře nebylo moc koček a rozhodla se, že se podívá jestli je tu Spark'paw.

Vešla do doupěte učedníků a nakoukla dovnitř. Byl tam jen Ember'paw, který si zrovna čistil srst. Berry'paw na něho kývla a zase vycouvala.

Spark'paw není skoro nikdy v táboře, pomyslela si a vydala se k tunelu vedoucího z tábora. Tam se ale zastavila, jelikož jí došlo, že nemůže opustit tábor bez válečnického doprovodu.

Rozhlédla se a nikoho nespatřila. Bude to jen na chvíli, řekla si a vyšla ven. Byl už skoro soumrak a slunce se schovávalo za mraky. "Zase bude pršet," zamumlala si pod vousky a vydala se hlouběji.

Pořád přemýšlela o proroctví. Musí přece přijít na to, co to znamená. Došla až ke krystalové řece. Plavaly v ní štíhlé, tmavě stříbrné rybky.

Berry'paw vystoupala na větší balvan u břehu řeky, přikrčila se a čekala na rybu. Vymrštila packu do vody, bouchla s ní do jedné rybky a vytáhla ji. Ještě se pořád trochu vzpírala a tak ji zakousla a mrskla s ní o kámen, aby jí omámila.

Pousmála se nad svou kořistí a lehla si. Pozorovala rybu, byla mrtvá, ale vypadala jinak než ostatní. Byla světle šedá, ne tmavě stříbrná a jednu ploutev měla bílou. Berry'paw se zhrozila. Věděla co tohle znamená.

Bylo to znamení od Hvězdného klanu. To zbarvení, bylo stejné jako zbarvení její velitelky, světle šedý kožich a bílá tlapa...

Znamená to snad, že proroctví s mlhou je vlastně o velitelce?, napadlo Berry'paw. Ano. Teď už to dává smysl!, pomyslela si. Mlha, jako Mist'star. No jasně! Mladé učednici začalo všechno docházet.

Ale, proč ji proroctví varovalo před velitelkou? Tato otázka zněla Berry'paw neustále v hlavě, když se i s rybou vracela zpátky do tábora.

Rozhodla se, že jakmile tam dojde, radši rybu sní, ať nemá nikdo podezření. Pak si však vzpomněla, že opustila tábor bez válečníka a že se musí do něj musí dostat nepozorovaně.

Podívala se, jestli za ní někdo nejde a pak se vydala napravo od hlavního vchodu, za chvíli spatřila rudý keř, kterým prolezla. Malé trny se jí zapichovaly do kožíšku a drásaly jí kůži.

Když jím prolezla, spatřila úzký tunel vedoucí za učednické doupě. Tenhle tajný vchod do tábora objevila se Spark'paw. Tehdy byly teprve koťata a poprvé prozkoumávaly tábor.

Berry'paw do nosu uhodil silný pach její sestry. Chodila tudy opakovaně. Ale proč?, ptala se Berry'paw v duchu. Ucítila čerstvý pach. Ano, musela Tudy projít i dneska.

Rozhodla se však, že to teď nebude řešit. Má mnohem důležitější věci na práci, než řešit to, že se její sestra opakovaně vytrácí z tábora. Prolezla tunelem a objevila se za doupětem učedníků.

Obešla ho, až se objevila u vstupu do doupěte. Nenápadně vklouzla dovnitř a lehla si do pelíšku s rybou v tlamě.

"Kde jsi byla?" Ozval se znenadání Pebble'pawův hlas.

Kočičí Válečníci: Tlapky osudu Kde žijí příběhy. Začni objevovat