2 - pinpas

175 5 1
                                    

Matthy
"Ik wist niet dat je zo naïef was, Mat." Rutger schudt afkeurend zijn hoofd. "Het kán niet dat ze echt niet weet wie je bent."

Ik pak een bitterbal uit de schaal die Milo zojuist op tafel heeft gezet. Het is bijna 6 uur en we zijn vanuit de kroeg bij Milo thuis beland. "Ik weet niet, man. Ze maakte totaal geen aanstalten om nog een keer met me te praten, tot ik zelf naar haar toe ging," mompel ik. "Een fan zou toch meteen terug komen?"

"Maatje, ik wil niet kutten, maar..." Rut valt even stil om ook een snackje in zijn mond te stoppen. Hij vervolgt zijn zin al voor hij zijn snack heeft doorgeslikt. "Je weet dat niemand ooit op ons af zou stappen als we niet bekend waren. Daar zijn we te lelijk voor."

"Eet je mond leeg, sukkel." Koen trapt Rut tegen zijn schenen. "Maar ik ben het wel met je eens."

"Maar ze sprak me niet echt opzettelijk aan, toch? Ze werd tegen me aan geduwd," beargumenteer ik.

Milo haalt zijn schouders op. "Ze was echt te lekker om voor jou te gaan als je een doodnormaal jongetje was. Ze weet sowieso wie je bent."

Ik begin te twijfelen aan mezelf, en slik de teleurstelling weg. Waarschijnlijk hebben de jongens gelijk, maar ik hoopte echt dat ze Bankzitters niet kende. "Als Rob en Raoul hier waren, zouden ze het met mij eens zijn," zeg ik.

Rutger schudt zijn hoofd. "Dan zijn ze ook naïef. Die chicks zijn allemaal golddiggers," vindt hij. Hij zakt onderuit tot hij languit op Milo's bank ligt. "Stuk voor stuk."

"Beetje dramatisch, vind je niet?" Mompel ik. De negativiteit van de jongens komt als een harde klap aan. Ik vond Nova echt interessant en het leek eindelijk alsof iemand ook geïnteresseerd was in mij om een andere reden dan het feit dat ik een van de vijf bankzitters ben.

"Waarom is het eigenlijk zo erg dat ze waarschijnlijk bankzitters wel kende?" Vraagt Milo. Hij heeft een drie minisnacks in zijn hand, en dipt ze één voor één in de mayo. "Je kan best zoenen met een fan."

"Eens," vindt Koen. "Maar Matt wil niet zomaar een potje tongen. Dan wil hij meteen een relatie, want er moet wel 'betekenis' achter zitten." Zijn stem neemt een plagerige toon aan. "Het is bij hem alles of niks, dat weten we toch? En ik zou het niet aanraden om een relatie aan te gaan met een fan."

Ik kreun en laat mijn hoofd in mijn handen vallen. Ik weet dat hij het echt niet slecht bedoelt, maar ik ben het zat dat de jongens mijn principes belachelijk maken. "Gast, ik kan er niks aan doen. Ik hoef gewoon geen speeksel uit te wisselen met iemand waar ik niks voor voel." Ik til mijn hoofd weer op. "En trouwens, ze hoeft niet meteen een fangirl te zijn. Je hebt ook mensen die ons kennen maar geen fan zijn."

"Klopt, maar dan doet ze het nog steeds puur voor je bekendheid." Rut heeft zijn ogen al dicht en doet geen moeite om ze open te doen terwijl hij praat. "Ik ga pitten, mannen."

"Ik ook." Milo staat op. "Heeft iemand nog een kussen of deken nodig?"

Ik ben blij dat het gesprek van onderwerp verandert. Ik was echt enthousiast over vanavond, maar de jongens hebben waarschijnlijk gelijk. Ik ben ook wel lichtelijk naïef als het op vrouwen aankomt. Daarnaast moest Nova halsoverkop vertrekken, dus heb ik niet eens haar nummer kunnen vragen. Waarschijnlijk zie ik haar nooit meer.

Nova {één maand later}

"Moet jij nog iets van de Douglas hebben?" Ik klem mijn telefoon tussen mijn oor en mijn schouder zodat ik handen vrij heb voor een mandje.

"Nee," antwoordt mijn zusje Minthe, aan de andere kant van de lijn. "Maar je moet wel een cappuccino van dat ene koffietentje voor me meenemen."

Verliefd op een onbekende bekende - Matthy het LamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu