Nova
Na onze korte tussenstop vanwege mijn mental breakdown rijden Matthy en ik weer op de snelweg. Ik merk dat hij me in de gaten houdt, maar eigenlijk voel ik bijna geen angst meer. Matthy rijdt heel voorzichtig, en voor ik het weet zijn we al in mijn straat. Matthy zet zijn auto voor mijn appartementencomplex aan de kant van de weg. Hij stapt meteen uit om mijn deur voor me open te doen. Na vandaag ben ik daar al zo erg aan gewend, dat ik rustig blijf zitten en wacht tot hij de deur heeft geopend.Als ik uitgestapt ben en we samen naast Matthy's auto staan, verbreek ik de stilte. "Ik heb het echt heel leuk gehad vandaag."
"Ik ook," antwoordt Matthy met een kleine glimlach. "Ik zou het niet erg vinden om dit vaker te doen."
"Ik ook niet," antwoord ik. "En dan is het mijn beurt om de date te verzinnen en te organiseren."
Matthy grinnikt en schudt zijn hoofd. "Ik doe het met alle plezier nog een keer, hoor."
Ik glimlach, een beetje in verlegenheid gebracht. Als het eventjes stil blijft tussen ons, en we elkaar aanstaren, merk ik dat ik zenuwachtig ben voor wat er nu gaat gebeuren. Wil hij me nu zoenen? Veel jongens proberen dat wel aan het einde van een date. Of gaat hij voor een knuffel, een kus op de wang? Ik heb geen idee.
Alsof Matthy mijn gedachten leest, stapt hij naar me toe en slaat hij zijn armen om me heen. Ik sla meteen mijn armen terug om hem heen en leg mijn hoofd tegen zijn borst. In hele korte tijd zijn knuffels van Matthy iets heel vertrouwds voor me geworden.
Als we elkaar na even langzaam loslaten, besluit ik mijn zenuwen opzij te schuiven. Ik ga op mijn tenen staan, en druk een kus op Matthy's wang. "Bedankt voor vandaag," zeg ik zacht. "Appen we nog?"
"Ja... Ja, tuurlijk." Matthy lijkt een beetje sprakeloos te zijn door mijn actie.
Ik glimlach nog één keer naar hem, en draai me dan om om naar binnen te lopen. Voordat ik de deur van het gebouw achter me sluit, kijk ik nog een keer achterom. Matthy staat nog steeds op de plek waar we net samen stonden, en staart me na met een kleine glimlach op zijn gezicht.
——————
De volgende ochtend spreek ik rond half elf met de meiden af om samen koffie te gaan drinken en om een kleine nabespreking van mijn date te houden
"Vertel ons álles," zegt Tess als ze, als laatste, aan tafel komt zitten. "Sorry dat ik laat ben, trouwens. Tram gemist."
"Het is oké," zeg ik met een lachje.
"Nee, niet oké!" Protesteert Suzy, en ze geeft Tess een tik tegen haar arm. "Wij zitten hier al een halfuur in spanning te wachten op Noof's verhaal, maar ze wilde niks zeggen tot jij er was!"
"Sorry!" Tess houdt haar handen in de lucht. "Hebben jullie al besteld?"
"Ja," antwoordt Filou. "Een latte voor jou."
"Thanks," glimlacht Tess. "Oké, Noof." Ze pakt mijn handen vast. "Brandt los!"
Ik giechel even. "Jongens, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Staar me niet zo aan!"
"Oké, ik help je wel," zegt Filou. "Hij appte dat hij voor de deur stond en jij flipte helemaal. Pure paniek was het."
"Hou toch op," grinnik ik. "Ik was gewoon heel zenuwachtig. Maar ja, uiteindelijk moed verzameld om naar buiten te gaan en daar stond hij te wachten bij zijn dikke bmw."
JE LEEST
Verliefd op een onbekende bekende - Matthy het Lam
Fiksi PenggemarAls Nova een avondje uitgaat met haar vriendinnen, denkt ze dat het een normale avond zoals alle andere avonden zal worden. Wat ze nooit had verwacht, is dat ze tegen iemand aanbotst die vanaf dat moment langzaam de belangrijkste persoon van haar le...