12 - lift

171 5 3
                                    

A/N: Een paar van de vriendinnen van de jongens in het echt komen niet in mijn boek voor! Ik vond het leuk om eigen personages te creëeren, dus raak niet in de war als je een andere naam leest dan die je verwacht :)

—————

Nova
"Dat is zeker Rob," zegt Matthy met een glimlach. Hij zwaait naar de figuren in de verte, en ze zwaaien terug. Ik gok dat het meisje naast Robbie zijn vriendin is.

"Hey maatje," groet Matthy zijn beste vriend als we dichterbij gekomen zijn. De twee jongens geven elkaar een soort bro hug. "Dit is Nova." Matthy draait zich half om, maar waar ik een beetje achter hem verscholen sta.

"Hi, aangenaam." Ik steek mijn hand uit naar Robbie, die hem meteen aanneemt.

"Ik ben Robbie," zegt hij met een grote glimlach. "Leuk je te ontmoeten! Dit is Emma, mijn vriendin." Hij wijst naar het meisje naast hem.

"Hoi," zegt ze en ze steekt ook haar hand uit. Haar toon is lief, maar een beetje verlegen.

"Leuk je te ontmoeten," glimlach ik terwijl ik haar hand schudt.

"Ik heb zoveel honger," klaagt Robbie. "Laten we naar binnen gaan."

We knikken allemaal instemmend en lopen het restaurant binnen. Robbie en Emma gaan voorop, en wij lopen achter ze aan. Ik glimlach naar de grond als ik Matthy's hand op mijn rug voel. Ik wilde zijn hand het liefst voor altijd blijven vasthouden, en blijkbaar wil hij mij ook niet loslaten.

Het restaurant is prachtig ingericht, en ik krijg ook trek als ik kijk naar de borden die bij mensen op tafel staan. Robbie vertelt één van de medewerkers de naam van de reservering en we krijgen meteen een tafel toegewezen.

Robbie en Emma gaan naast elkaar aan de ene kant zitten, dus nemen Matthy en ik plaats aan de andere kant.

"Geen file gehad onderweg hierheen?" Vraagt Robbie. Hij schudt zijn jasje van zijn schouders af en hangt het over de rugleuning van zijn stoel.

"Nee, prima ritje," reageert Matthy. "Het blijft wel een kut eind, hoor. Vind het nog steeds heftig dat je dat elke dag rijdt naar kantoor."

"Je went er wel aan," zegt Robbie schouderophalend. Hij kijkt mij aan. "Wat doe jij eigenlijk voor werk, Nova?"

"Ik werk nu in de horeca," vertel ik. "Maar ik heb een tussenjaar. Na de zomer ga ik met een master beginnen."

"Wat studeer je?" Emma kijkt me geïnteresseerd aan.

"Ik heb een bachelor Rechten," antwoord ik. "En ik ga een master bestuursrecht doen."

"Ik studeer ook rechten," glimlacht Emma. "Laatste jaar nu."

"Echt? Wat leuk!" Zeg ik enthousiast. "Hoe gaat het met je scriptie?"

Ze zucht. "Niet al te best, laten we het er maar niet over hebben."

"Als je vastloopt kan ik misschien helpen," biedt ik aan. "Ik had er ook moeite mee, maar heb het uiteindelijk ruim gehaald."

"Dat zou fijn zijn," zegt Emma. "Straks even nummers uitwisselen?"

Ik knik met een glimlachje. "Is goed."

Verliefd op een onbekende bekende - Matthy het LamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu