11 - dubbeldate

184 6 5
                                    

Nova
Ik tik met mijn vingers op de bank terwijl ik wacht tot Matthy zijn telefoon opneemt. Er is al weer meer dan een week voorbijgegaan sinds hij midden in de nacht naartoe kwam, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem best gemist heb. We appen nog steeds non-stop en bellen bijna iedere avond, maar ik wil hem weer een keer zien. Ik wil een knuffel van hem, en ik wil écht met hem praten, in plaats van alleen maar op FaceTime. Ik frons als Matthy niet opneemt, en klik het gesprek weg. Ik besluit hem een appje te sturen.

Nova: heb je tijd om te bellen vanavond?

Nadat ik het verstuurd heb, leg ik mijn telefoon weg en ga ik verder met de puzzel die ik aan het maken ben. Ik heb geen Instagram of TikTok, want ik raak zo verslaafd aan zulke apps dat ik niet meer van mijn telefoon af kan blijven. Daarom moet ik soms andere manieren zoeken om me te vermaken. Als ik lui ben is dat gewoon Netflix, maar ik lees en puzzel ook veel. Het enige vervelende is dat Dip altijd lijkt te denken dat de puzzelstukjes zijn speeltjes zijn, dus ben ik vaak vooral bezig met hem weg te jagen van de puzzel. Er gaat ongeveer een kwartier voorbij voordat mijn telefoon trilt.

Matthy: Sorry, stond net onder de douche
Matthy: Ik ga zo uit eten met vrienden, maar ik kan misschien even bellen in de auto? Moet helemaal naar Eindhoven
Matthy: Heb jij nog plannen?

Ik pak mijn telefoon op en begin terug te typen.

Nova: veel plezier vanavond x
Nova: ik heb niks te doen
Nova: wordt een avondje puzzelen hahaa
Matthy: Je ging toch naar Suzy vanavond?
Nova: jaa eigenlijk wel, maar ze heeft afgezegd want ze voelde zich niet lekker
Matthy: Oh echt?
Matthy: Dat is klote
Nova: achja ik vermaak me wel :)

Matthy leest mijn appje gewoon, maar het duurt vrij lang voordat hij reageert. Ik frons, maar al uiteindelijk verschijnt er een nieuw appje.

Matthy: Je kan ook met ons mee vanavond als je zin hebt?

Ik lees het appje drie keer opnieuw. Het liefst zeg ik meteen ja, want ik wil Matthy weer zien, maar ik moet rationeel blijven denken. Straks zit ik ergens in Eindhoven met een groep jongens die ik helemaal niet ken. Daar heb ik geen zin in. Het is alsof Matthy mijn gedachten hoort, want hij appt nog iets achter zijn vorige appje aan.

Matthy: Ik ga met Rob en zijn vriendin naar een of ander sushi restaurant waar Rob al een eeuw heen wil
Matthy: Ik denk dat ze het heel leuk vinden als je mee gaat
Matthy: En ik natuurlijk ook :)

Robbie en zijn vriendin. Dat is een heel stuk minder intimiderend dan een grote groep jongens, wat ik dus had verwacht. Van de video's die ik gezien heb van Bankzitters lijkt Robbie heel sociaal, en ik denk dat ik wel makkelijk met hem kan praten. Daarnaast is het fijn als er nog een meisje bij is.

Nova: als je zeker weet dat zij het ook goed vinden, wil ik wel mee
Matthy: Ik bel Rob zo even maar ik durf eigenlijk al wel te zeggen dat hij het alleen maar leuk vindt
Matthy: Is het goed als ik je over drie kwartier ophaal?
Nova: moet lukken
Nova: wacht
Nova: wat heb jij aan?
Matthy: uh
Matthy: spijkerbroek, wit shirt, zwart jasje
Matthy: hoezo?
Nova: moet even pijlen wat de dresscode is
Nova: voordat ik in een galajurk kom en jij in een trui of andersom
Matthy: Mij zul je niet snel in een galajurk zien hoor

Ik grinnik om zijn laatste appje, en leg dan mijn telefoon weg. Ik heb drie kwartier om me te douchen, mijn haar en make-up te doen, en een outfit te vinden. Moet opzich lukken.

Verliefd op een onbekende bekende - Matthy het LamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu