Een recensie voor een mijn favoriete schrijvers op Wattpad @mijnverhaaltjes !
Met "Voorbestemd" nog in mijn geheugen gegrift keek ik enorm uit naar wat Reflectie te bieden had. De cover en titel gaven mij eigenlijk 0 informatie over waar het verhaal over ging. Ook het voorwoord doet dat niet, maar dat we te maken hebben met een fantastische schrijver die je haar verhaal gaat trekken is daar meteen duidelijk.
Totaal onwetend duik je dus een verhaal in, en dat ziet er precies zo uit:
Heerlijke oosterse Fantasy sferen die je even doen twijfelen of je gedurende dit boek een woordenboek erbij moet pakken en je wereldwoordenschat moet uitbreiden, maar dat valt hardstikke mee. "Mahika en Manakish" is all you need >.<
Als je dan denkt, oke, ik ben ingeburgerd als straatrat van Eyniv, neemt het verhaal weer een nieuwe wending. Nee, dit boek kent geen saaie momenten, het tempo zit er lekker in. En daar is ie dan, de spreekstalmeester, onze geliefde kille badboy met het zachte zorgzame randje meld zich! Als je je tijd verdoet aan een beetje rekenen dan kom je misschien tot de conclusie dat het leeftijdsverschil wat aan de grote kant is. Maar love knows no age (en later wordt alles duidelijk)!
Je denkt oke, een circus een oosters handelsstadje, das genoeg voor mijn epische fantasy reis, maar Reflectie neemt je mee naar nog vele andere wonderdelijke aardse en een tikkeltje magsiche plekken.
En dan hebben we nog de plottwist waar ik op moest letten. Kijk, als iemand zegt dat je op de plottwist moet letten dan denk je toch dat je hem aan ziet komen maar ...
Ja, die zag ik dus niet aankomen! Maar met de kleine beetjes forshadowing die je gedaan had vond ik het helemaal prima om mijzelf dat aan te rekenen. En ooohw, de drama!
Dit verhaal was echt magisch geschreven, met goed doordachte personages, een mooie plottwist en soms bijna poetisch. Filosofisch ook, hoewel je over elk boek kunt filosoferen natuurlijk, maar of illusies een vloek of een zegen zijn is iets interresants om overna te denken.
Soms moesten mij hersenen misschien iets te hard kraken om te begrijpen hoe het nu precies zit met die Mahika. Daar zou je best wat meer op in mogen gaan, maar verder prima.
Wat mij betreft heeft dit boek echt een deel twee nodig want ik moet weten hoe het verder zal gaan met Nyra en Rhen, Kara en haar vader, en tussen Isan en Nyra. Voor mij voelt dit verhaal pas als een begin, en het smaakt naar meer.
Dus...
Doe die controller weg en ga schrijven!
JE LEEST
Linoon's Recensies
Non-FictionVraag jij je af wat andere van je boek vinden? Nou, ik heb geen idee! Maar ik kan je wel vertellen wat ik er van vind. ^.^ Meld je aan en ik ga je boek lezen (of een deel er van) en plaats hier een recentie! Gezien kinderen geen blad voor de mond n...