Recensie: Voorbestemd

49 4 16
                                    

Nu een recensie voor An idiot sandwich! Ik bedoel mijnverhaaltjes 😇

Ik was van plan zaterdag een review te schrijven maar dat zou betekenen dat ik klaar was met lezen en ik wilde niet dat het klaar was! Maar goed, ik heb mijzelf beloofd een week te lezen en dan een review te schrijven, dus misschien een dagje late...

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik was van plan zaterdag een review te schrijven maar dat zou betekenen dat ik klaar was met lezen en ik wilde niet dat het klaar was! Maar goed, ik heb mijzelf beloofd een week te lezen en dan een review te schrijven, dus misschien een dagje later, maar here I am!

Je schrijfstijl
Overall heb je een hele volgbare schrijfstijl, er zit een lekker tempo in maar je staat ook vaak genoeg stil bij kleine details die echt magie blazen in je verhaal. Zo vond ik het dialoog tussen Vau en Saella geweldig toen hij zich even ging opfrissen en z'n spreuk mislukte en zij hem vervolgen letterlijk en een soort van figuurlijk afgedroogde. En ook de aanvallen van de schaduweters weet je altijd tot een van mijn favoriete momenten te beschrijven (sorry Saella) Hier en daar zitten nog wel wat hele kromme zinnen, maar die laten me je alleen maar bewonderen hoe moeiteloos je dit verhaal uit je mouw geschud moet hebben.

Zoals ik gezegd had was ik nooit zon fan van wisselend perspectief. Dat ben ik overigens nog steeds niet. Maar het wende bij jou verhaal goed, ook door de sterke regelmaat en de titels die aanduiden wie aan het woord waren. (Om later terug te zoeken waar ik gebleven was zou een omschrijvende titel overigens handiger zijn)

Je gaat het vast niet geloven, maar ik krijg bij het lezen van boeken niet vaak liedjes in mijn hoofd. Ik weet niet of je van plan was een musical te schrijven, maar als ik op een dag de copyrights van dit verhaal in handen krijg zou ik er wel raad mee weten.

 Ik weet niet of je van plan was een musical te schrijven, maar als ik op een dag de copyrights van dit verhaal in handen krijg zou ik er wel raad mee weten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ook alle namen en spreuken zijn super origineel en hebben een goeie fantasy vibe.

Je plot
Een jager, een ridder, een priesteres een tovernaar en een zieke op een quest om de ziekte/doem-versprijder Morket te verslaan. Leest lekker relatable weg in corona tijden, dat allereerst. Ik denk dat magische quest verhalen sowieso mijn favoriete type verhalen zijn, dus daar scoor je bij mij natuurlijk al bonus. Je hebt zeg maar de mooiste kleurplaat uit de stapel getrokken, en dan gaat t erom hoe je m inkleurt.

En dat doe je geweldig, met een herbergje, kampvuurtjes, aanvallen van de schaduweter. Wat ik van de fabriek vond weet ik nog niet zo goed. Voor mij stond het wel heel erg in contrast met de rest van het verhaal, een fabriek die out of the blue opdoemt in een bos... En dan tot dus ver ook niet helemaal vast knoopt aan het plot Morket te verslaan. Het deed me genoegen om te zien dat dat er dan uiteindelijk toe leed dat ze Sarah Reynolds ontmoeten, maar daar kwamen we naar mijn gevoel ook veels te snel weer vanaf.

Linoon's RecensiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu