Dan nu Starshine, A superhero story, van Emmaboesmans. Het heeft 20 hoofdstukken, ik heb de eerste 8 gelezen, en de rest heb ik vlugjes doorgekeken.
Wat er voor mij het meeste uitspringt waar ik echt even commentaar op moet lever is het aantal reads. Dat is echt schrikbarend laag, en ik snap echt niet hoe die af en toe tot stand komen! Ik zal toegeven dat het geen literair meesterwerk is, maar het is zonder twijfel een leuk boek dat van A tot Z geschreven is, nog best een leuk bedacht plot heeft en zeker meer waardering verdient voor de moeite en zorg die erin gestoken is.
Om wat voor al die moeite terug te doen hoop ik mijn waardering te kunnen laten blijken met een cover die ik voor je gemaakt heb ^.^ Gezien het lage aantal reads zeker niet aan je schrijfstijl ligt denk ik dat misschien de cover niet uitnodigend genoeg is. Je hoeft mijn cover natuurlijk niet te gebruiken, ik vond het gewoon heel leuk om te doen!
Je schrijfstijl
Je schrijft netjes en hebt een goed woordenschat. Je weet dialoog heel leuk neer te zetten. Het scheppen van een sfeer zou iets meer mogen, dus wat meer details over hoe de omgeving eruit ziet, maar ook op emotioneel vlak.Zoals Cynarr r ook goed opmerkte is dat de 3e persoon waarschijnlijk beter zou passen bij je verhaal omdat je nu heel veel van pov wisselt.
Het idee
Het idee is niet bijzonder origineel, tieners die in superhelden veranderen en de wereld redden van het kwaad. Ik vind het wel heel leuk dat de vier vrienden van elkaar niet weten dat ze superhelden zijn, en dat Etoile niet durf te transformeren, dat geeft ook een leuk effect en is wel heel origineel.Ik voel alleen niet echt een band met je karakters. Rebecca geeft als enige flaw bij zichzelf aan dat ze blauwe ogen heeft. Wat voor flaw is dat? Dat is juist super awesome. Etoile is in het eerste hoofdstuk direct aan het zielepieten en gaat vervolgens klagen over de muziek. Daardoor valt ze met haar eerste indruk ook niet echt bij mij jn de smaak. En Don, nou ja don... dat hoef ik niet verder toe te lichten denk ik >.< Zijn karakter heb je uitstekend neergezet, maar hij is verre van likeable, haha. Om echt te kunnen bonden met je karakters hebben ze net wat meer diepgang nodig.
Langdradigheid
Het verhaal is zeker niet langdradig, er zit een fijn tempo in, het zou met behulp van meer detail voor sfeer en emotie dus zelfs nog wat langzamer mogen. Aan de ene kant vind ik het ook wel heel jammer dat net als Starshine de held durft uit te hangen het verhaal afgelopen is. ^.^Verder lezen
Ik heb dit maar in detail tot hoofdstuk 8 gelezen omdat ik niet echt in het verhaal getrokken werd en binding met de karakters miste. Maar ik vond het wel een leuk verhaal ^.^Judge Jinni's oordeel
In plaats van een award heb ik een cover voor je. Niet omdat je geen award verdient!
So feel free to use it if you want ^.^
JE LEEST
Linoon's Recensies
Non-FictionVraag jij je af wat andere van je boek vinden? Nou, ik heb geen idee! Maar ik kan je wel vertellen wat ik er van vind. ^.^ Meld je aan en ik ga je boek lezen (of een deel er van) en plaats hier een recentie! Gezien kinderen geen blad voor de mond n...