LELAKI GAGAL MELIHAT KECANTIKAN WANITA BERUMUR 40an
Pertama, Perempuan berumur 40an memang cantik.
Kedua, Malangnya lelaki gagal nampak atau melihatnya.Kecantikan wanita berumur 40an ni, memang sangat menggetarkan jiwa dan nafsu. Tergodalah katakan. Sangat cantik sama ada secara luaran atau dalaman.
Pertamanya, wanita umur 40an ni sangat bijak dan ada pengalaman dalam hal untuk mengekalkan kecantikan dan mengelak dari namapak sudah berumur melalui gaya, make up, cara berpakaian, cara gerak dll.
Keduanya, dari aspek make up, wanita umur 40an ini tidak keterlaluan dalam bab make up. Make up mereka sangat simple look, Kalau gincu, mereka main calit calit je, bedak pun main sapu sapu je sudah ngam.
Ketiganya, wanita umur 40an ni mereka sedar dan tahu apa aset yang mereka ada dan apa aset yang mereka ada dan nilainya masih tinggi. Lepas tu, mereka fokus kepada satu atau dua aset sahaja. Tidak sama dengan anak gadis yang keliru nak fokus mana satu, at last mereka fokus semua dan celaru. Contoh aset yang saya maksudkan ialah seperti gigi yang putih dan cantik, bibir yang mengiurkan, dada yang perghhh,, buttock yg terletak, rambut yg pony tail dan kulit yang sangat matang.. Jadi mereka fokus pada satu dua aset yang sangat strategi sahaja. Mungkin juga skil memasak dan mengemas rumah juga satu aset penting.
Keempatnya, wanita berumur 40an ni bijak memilih pakaian. Kalau yang jenis buka buka, bukaan mereka akan buat lelaki tak senang duduk. Kalau yang jenis tutup tutup muslimah gitu, mereka akan tutup part yang lelaki memang nak tengok dan berkeinginan melihatnya. Kalau yang jenis ketat ketat, mereka pakai baju atau seluar ketat macam kena kena je dengan badan mereka. Nampak langgy je. Manakala baghi yang klasik, mereka akan klasik abis ooooo!. Bijak kan!.
Kelima, wanita berumur 40an ni bijak memilih warna. Warna pakaian, warna blusher, warna lipstik, aduhhhhh lemas le babe nak citer bab ni tau. Warna lipstik mereka biasanya merah darah meleleh, purple maghrib, glossy dan semi glossy dan pink. Sekali terpandang, lelaki akan rasa masa nak terus kiss je. Dia orang memang bijak bab pilih warna ni.
Dan yang terakhir, wanita berumur 40an ni bijak menghilangkan bau atau make them smell so nice. Wohhhhh.
Akhir kata dari saya, nasihat saya kepada wanita wanita yang berumur 40an; sering seringlah menjadi sentiasa kelihatan cantik dan muda atau 'forever young'. Atau nenek saya selalu kata. "beautiful, hot and sexy".
Nasihat kepada lelaki tak ada sebab gagal mengesan kecantikan wanita berumur 40an.
YOU ARE READING
CORETAN HATI TICERSHAM
General FictionNaskah ini bukan cerita erotis, bukan cerpen, bukan novel. Ia adalah coretan hari aku sebagai penulis yang telah lama berkecimpung hampir 30 tahun, segala thought yang ada dalam benakku, nukilan, pendapat, gerak hati, kata hati, dan apa sahaja yang...