deel 9

34 6 15
                                    


De onthulling kwam als een mokerslag. Ezra vertelde hen over zijn broer, Matthy, die een probleem had met een bende uit de stad. Matthy had schulden bij hen, en toen hij niet kon betalen, hadden ze hem vermoord en in het bos achtergelaten. De jongen met wie ze Ezra in de schuur hadden gezien, was een van de bendeleden die hem in de gaten hielden.

"Ze hebben me bedreigd," fluisterde Ezra. "Als ik zou praten, zouden ze mij ook vermoorden. Daarom kon ik niets zeggen."

Koen voelde een rilling over zijn rug lopen. Dit was groter dan ze ooit hadden gedacht. Maar nu wisten ze te veel. Ezra had hen in gevaar gebracht door hen te vertellen wat er gebeurd was.

"We moeten dit naar de politie brengen," zei Raoul, zijn stem vastberaden. "Ze kunnen je beschermen, Ezra. Maar we kunnen dit niet alleen oplossen."

Ezra knikte moeizaam. Samen gingen ze die nacht naar de politie, waar de waarheid eindelijk aan het licht kwam. Het onderzoek naar Matthy's dood leidde tot de arrestatie van meerdere bendeleden, en het dorp keerde langzaam terug naar een staat van rust, hoewel niets ooit echt hetzelfde zou zijn.

De vier jongens hadden een donkere waarheid ontdekt, en hoewel de zomer van hun dertiende jaar voorbij was, zouden ze nooit vergeten wat ze die dag in het bos hadden gevonden. Het onschuldige kinderlijke avontuur was veranderd in een harde les over de echte wereld.

"De Vijfde Zonder Naam"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu