Ep 5

5 1 1
                                    

Fayyadh berlari menuju ke bilik meeting setelah dia mendapat panggilan akan kes terbaru yang didapati.
Semua orang yang lalu lalang dikawasan pejabat itu memberi tabit hormat kepada Fayyadh yang lebih tinggi pangkat dari mereka.

TOK.. TOK..

"Assalamualaikum, maaf saya lambat."mohon maaf Fayyadh pada tuannya yang berdiri didepan screen projector.

"Waalaikumusalam. Tak apa, saya yang patut mintak maaf sebab ganggu awak dan team waktu cuti awak semua." Kata Mejar Rashid.

"Kami sentiasa berkhidmat pada negara bila- bila masa sahaja." Kata Afiq sahabat Fayyadh.

"Yelah kamu, dah kahwin nanti tengok nanti kamu macam mana." Gelak semua anak buah Fayyadh.

"Ok back to the case. Ini target kita RUDY PARJO, ketua lanun yang terlepas dalam kes siri serangan oleh Moro dulu. Sekarang dia juga Ada buat penyebaran dadah jenis shabu di kawasan perairan Sabah bagi mudah mereka serang hendap kita. Dalam kes yang dulu banyak anggota kita dan polis terkorban kerana dia Ada kumpulan yang besar. Intel kita percaya dia Akan berjumpa dengan kontak yang belum lagi kita kenal pasti di tengah-tengah pasar Filipina. Jadi kita kena berhati hati dan bersiap sedia dari segi fizikal dan mental." Kata Tuan Rashid.

"Tapi kenapa sekarang Tuan, kalau dia sudah sorok betul-betul." Tanya Emir aka black dalam team pangkat bintara kanan.

"Dia dah berlagak sekarang ini. Kerja lanun dan jual dadah dia sudah menjadi - jadi. Duit lebih tu dia buat upah bekas pasukan khas negara-negara jiran. Jadi kumpulan mereka makin kuat." Balas Tuan Rashid.

"Tapi Tuan tengah pasar tu. Terbuka sangat tu Tuan. Tak kantoi ke." Tanya pula Imran aka Yan pangkat bintara muda.

"Kalau saya pun pilih tempat yang sama. Public Lah senang nak detect buat kerja kotor. Ramai orang kat pasar tu dan orang tak fokus pada mereka. Lagipun mereka ada senjata dan tahu kita tak akan berani. Kalau mereka tembel ditengah tengah orang awam, habislah kita." Pendapat dari Fayyadh aka Shark pangkat Leftenan Komander.

"Jadi method Tuan." Soal Afiq pada Tuan Rashid aka Helang pangkat Leftenan.

"Aisy method? Kalau semua nak saya fikir buat apa saya panggil meeting." Tuan Rashid soal kembali.

"Kita tukar penyamaran. Kita alihkan perhatian mereka. Cekup dia masa transit. Kereta masuk kereta." Cadangan Fayyadh. Di dalam kem semua gelarkan Fayyadh ialah Aisy. Kerana bernama Fayyadh hanya orang terdekat dan orang yang telah mengenali dia terlalu lama sahaja. Kebanyakkan anak buahnya memanggil Tuan aisy kecuali Afiq, Sahabat dia dari kecil.

"Ok. Settle." Kata Tuan Rashid.

"Kontak dia Tuan, sapu sekali?" Tanya khasyah aka Spider pangkat bintara muda.

"Sapu sekali untuk siasatan. Faham?!"

"FAHAM TUAN!" Laung kelima lima anak buahnya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

DRING.. DRING..

"Assalamualaikum mummy." Salam dari Fayyadh untuk syurganya.

"Waalaikumusalam Fayyadh. Angkat pun call mummy. Jenuh mummy call tak angkat." Bebel puan Fara.

"Sorry mummy tadi Fayyadh ade meeting. Ada kes baru la mummy." Ngadu Fayyadh macam budak kecil.

"Meeting? Bukan kamu cuti ke? Kamu kata nak balik esok." Tanya puan Fara yang sedikit keliru.

"Tak jadi cuti la mummy. Ada kes baru masuk and important sangat."

"Tak boleh ke team lain yang handle kenapa team kamu pulak kan team kamu cuti." Soal puan fara lagi tidak puas hati.

LEFTENAN PENCURI HATI [OG]Where stories live. Discover now