gran/m-acha bass advika hmne apko apka mazhab follow krne se nahi roka ab jaisa chah rhi hai waise he hora hai..par ab apko bhi smjhna hoga apka muqam kya haishadii hou chuki hai apki ab app rani ban chuki hai bht zimmedari hai apki.
adv-ham bas waqt dijiyega ham sab smjh jayenge.
gran/m-APP YHAA RIYAZ KI ZIDD KI WJH SE KHADIN HAI HMNE APKO QUBOOL KIYA UNKI KHUSHI KE LIYE PAR AB APKO HME KHUSH KRNA HOGA!!
(advi nod).
gran/m-ajj kuch aurten aari hain apnii takleef lekrr ranii hone ki hasiyatt se apko faisla lena hai unki baatein smjhnii haii ajj ham apki madad krenge par phir apko khud he krna hai.
ri/m-ammi abhi rehne dete haina ismee waqt hai advi ko abhi 2 din he..toh..hue hai..sab kuch mushkil hoga inke liye..
gran/m-app chup kriye!!hamee achee se pata hai kya krnaa haii app inn sab mamlou mei mat kahiye.
(Ri mother nod with a fake smile advi felt bad for her).
adv-ham kar lenge jaisa app kahengi.
gran/m-thik hai ap jayiye.
(Advi went from there ri mother came from behind).
ri/m-advi apne bura toh nai mana ammi ki baaton ka..woh thodii sakhtt hai inn saari cheezon mein.
adv-nai hmae bura nai laga par unhone apse aise baat ki hame acha nai laga.
ri/m-koi baat nai..hame bura nai laga..app btayiye riyaz thik hain apke saath?
adv-bht ache hai.
(Ri mother smiled).
adv-can i call u mumma.
(Advi said impatiently waiting for her answer,she lean nd kissed her forheadd).
ri/m-ji hmrii jaan u cann.
(Advi smilee).
adv-dadii hmse zyda khush nai lgri unhe khush kaise kare ham.
ri/m-um..unki baatein maniye or..
adv-or.
ri/m-apko meetha banana aata hai?
adv-han.
ri/m-badam ka halwa unhe pasand hai..
adv-toh ham bnaye.
ri/m-ham apki help krte hai chaliye.
(Advi nod,30 mins passed alam nd shehzad came in the kitchen smelling the aroma of halwa).
sheh-ye kyaa mom..app bht burii saas ban chukin hai merii biwii aribaa ka kya hogaa.
ri/m-shut up shehzad kya keh rhe hou.
sheh-ap abhi se bhabhi se kaam karwa rhi hain unse halwa banaa rhi haii kuchh toh sochaa hota.
(Ri motherr seeing hiss youngerr son drama advii laughed).
adv-ariba..apki biwi
alam-naa honee wali bhabhi.
(Shehzadd throww death glares on alam).
ala-kya mai sach keh rha hun wohh nai kregi tumse shadi.
she-kyu kyaa kami hai mere andarr.
alam-My sister hass high standards ...or tum..ahan..kuch khaas nai.
sheh-whatever usse mujhse he shadi krni hogi bass!!
ri/m-tum dono jaon yhasee hame preshan nai kroo.
sheh-mumma dekh lijiye aribaa he meri biwi banni chahiye!!
adv-woh nai mani toh.
sheh-bhabhii achi baat kriyee meree zindagii kaa sawal aise he harr waqtt bhaiii bhaii krtii rhtii hai mujhee itnaa gussa hai ke maii kya btaun.
alam-toh na btao.
sheh-tum pitt jaogee mai btara hun!
(Advi laugh).
ri/m-shehzad bas kriyee ham smjh gaye apki baat ab uske saamne aise baatei nai krenge!!
(They both nod).
sheh-ham bhaii ko btakr aate hain ap unkii biwi se kaam kara rhin hai.
(Advii blushedd,they both left).
ri/m-yeh dono pagal hai ham bht preshan hai.
(Advi laugh).
(1 hour passed).
(EVRYONE WERE SITTING ON THE BIG GARDEN AREA EXCEPT RI SHE SERVED EVRYONE THE SWEET ND GET PRAISED WHILE GRANDMOTHER JUST NOD ND NEELAM MADE A WEIRD FACE,RI FATHER GAVE HER BEAUTIFUL GOLD BANGLES ND HIS BROTHERS GAVE HER MANY GIFTS SHE FELT HAPPY A ATTENDEE CAME ND GIVE THE BOX TO GRANDMOTHER SHE GAVE IT TO YOU IT WAS A DIAMOND EARRINGS SHE TOUCHED HER FEET ND SMILE).
rm-go made ur husband taste it.
(Advi nod nd went towards her chamber,she was breathing heavily as scaredd nd happy at the samee her mind was filled with negativity what if he don't like it what he gets angry what he made a bad face like neelam aunty,she open the door nd found him sitting on a single seated couch,advi walk towards him her ankletss were enough for him to realize that his begum is here he look up at hershe feltt her cheeks turning reddd,she sat on the couch beside him,he justt keep looking at her,she look down).
adv-i made this.
ri-kyu gayin thi app kitchen mei?
(She look up at him).
ri-dubara nai jayega HAME ACHA NAI LAGEGA HMRI BEGUM KUCH BHI KARE.
adv-par hame acha lagega plz.
(He raised his brows).
adv-ur grandmother don't like me bcz of my religion alsoi don't belong from a royal family.
ri-she said something?
adv-no..but i want to winn her heartt i will do everything whatever she wants me to do.
(He smiled).
adv-plz don't stop me.
ri-JOH HUKUM RANI SA.
(Advii smiled nd forward the halwa to him,he took it nd again look at her,she wass waiting impatiently for his reaction ,he took a bite nd look at her).
adv-bura ban gaya..acha nai hai na..cheeni kam hogyi kyaa..ohh nai shyd paki nai kya.
ri-apne taste kiya tha.
adv-nai sorry ham..
(He forward a spoon of halwa towards her mouth,she eat it,after few secs she look at him).
adv-yeh toh bht achi bani hai.
(He took a bite of it again nd nod).
ri-abb tohh bhtt hee meethii lag rhi hai.
(ADVI BLUSHED ND LOOK DOWN,HE EMPTY THE BOWLADVI JUST KEEP LOOKING AT HIM).
adv-ham bht acha khana bnate kisi din apkoo hmri favourite rajma chawal taste krayenge.
ri-Ham apki madad krenge.
adv-apko cooking aati hai?
ri-hnji apkee yeh husband har chiz mei mahirr haii azmaa kar dekh lijiyega.
(SHE BLUSHED AGAIN AT HER WINK ND UNDERSTAND HIS INTENTIONS).
adv-hame..naa..dadi ne bulaya tha..kuch kaam krna.
ri-app phir hamse dir jaa rhin hai begum.
adv-Ham naii jaa rhe parr bht zaruri hai yeh kaam.
ri-konsa kaam?
(She told him).
ri-ham dadi se baat kar lenge app yha rahiye hmre saath abhi app zimmedari nai smbhalengi...bht waqt hain!!
adv-plz hame jane dijiye kabhi na kabhi toh krna hai..logo se milna hame psnd hai.
ri-advi app smjh nai rhin haii asaan nai hai yeh saare kaam.
adv-HAM SAB KUCH KAR SKTE HAIN HUKUM SA AZMA KAR DELH LIJIYE.
(SHE KEEP LOOKING AT HIM,HE SMILED ND LEAN A LITTLE).
ri-thik hai toh hmrii ek shart hai.
adv-kya?
ri-kiss mee.
(ADVI EYES GO WIDEHE SMIRK,SHEOVE BACK ND LOOK DOWN).
ADV-ham..nai..yeh..ap..
ri-abhi toh kahan apne app kuch bhi kar sktin hai azma lein etc etc.
adv-woh..hamm..
ri-thik hai toh app kahin nai jayengi.
adv-nai..ek min hmne mana nai kiya.
(RI SMILEDD,ADVI MOVE A LITTLE CLOSER TO HIM SHE FELT A TINGLING SENSATION IN HER BODY,AFTER 2 MINS).
ri-advika ham intezaar kar rhei hain.
adv-app chup krenge.
(SHE HOLD HER CHEEKS FROM HER ONE HAND ND THEN PRESS HER WARM LIPS ON THE OTHER SIDE OF HIS CHEEKS,FEW SECS PASSED SHE MOVE BACK WITH REDD FACEE RIYAZZ KEEP LOOKING AT HERR SHE FELTT SHYYY ND RAN OUT,HE PUT HIS HAND ON HIS HEARTT TO CALM IT DOWN).
(TIME SKIP).
(ADVIKA WENT TO THE COURT AREA WITH GRANDMOTHER THERE THE LADIES WERE PRESENT WHO HAD PROBLEMS,SHE SAT SAT ON THE HEAD SEAT NERVOUSLY FIRST THE LADIES CONGRTULATE ADVIKA FOR THE WEDDING THEN THEY STARTED TELLING THEIR PROBLEMS ADVIKA LISTEN THEM ND LOOK AT GRANDMOTHER SHE HELPED HER TAKING THE DECISIONS, THOUGH SHE WAS ABLE TO HANDLE IT).
girl-rani sa i want to study but my father is getting me married to an old man.. I don't want to..
(She felt bad).
girl/mother-rani sa app plz smjhaye hmri beti hou shadi toh sabko krna hota hai..ham iske liye acha he soch rhe hai..agee chal kar hmra muh kaala kar diya kisi aur ke saath soukr toh ham marr jayenge.
adv-apko apni beti par bharosa hota toh app aise baat nai krtin or abhi usse pdhna chahiye usse apne liye stand lena sikhayiye na ki shadi karana woh bhi iss dar se ke woh kuch bura na krde..
girl/m-rani sa pdhai mei paise lgte joh ham gareebon ke paas nai hai.
adv-ham denge lekin app inki marzi ke khilaaf kuch nai krengi!!
girl-thq ranisa.
ladi-rani sa mere husb...
........
(3 hour passed).
(ADVI RETURN BACK TO MEHAL).
gran/m-advika apne ajj acha kiya.
(Advi smiled).
adv-apke bina nai kar pate dadi.
(she nod).
gran/m-ab app jakr araam kriye.
(advi nod nd went to her chamber,she opened the door of the room but did not found him she sat down on the bed nd realesed a breath then suddenly the door knock an attende came in with a beautiful gown nd boxes in her hands).
atten-rani sa hukum send this for u.
(She got up).
adv-hmre liye.
atten-yes he wants u to get ready in this nd wait for him.
(She keep the things nd left from there,she look at the beautiful peach pink gown the sleeves were embroided with diamonds,she opened the boxes there was white heels nd a simple diamond Pendent she feltt happy to see it,timee passed it was night she got ready looking beautiful likee an angel herr straight hairs were fanning in the air she did a light sublte makeup nd waited for him to comee,her heartt wass beating like helll she was nervous but confused why he suddenly wanted her to get ready?half an hour passed he opened the door theirr eyes mett he justt keep looking at herrr she smiledd in shyness nd look down he took steps towards her she got up fighting with her fingers).
adv-ham kahin jaa rhe hain?
ri-APP BHTT KHOOBSURATT LAG RHIN HAI ADVIKA.
(SHE BLUSHEDD WHEN HE SAID HER NAME, SUDDENLY HE HOLD HER HAND WITHOUT BREAKING EYE CONTACT SHE FELTT GOOSEBUMPS HE PRESSSED HIS LIPS ON HER KNUCKLES,SHE BREATH HEAVILY ND LOOK DOWN).
ri-chale.
adv-par kahan?
ri-apne joh itnee maze ka halwa bnaya tha toh mera farz bnta haina apni begum ko tohfa dein.
(advi laugh).
adv-agar ham har roz kuch bnaye toh app hme haar baar tohfa denge.
ri-Hanjii app itnii mehnat krengii toh ham apko special feel nai kara skte.
(she smile they both headed out nd sat down in the car he did not leave her hand she was feeling so shyy,soon they reached the place advi stepped out of the car red flowerss showered on her she smiled happily but when she see the view her mouth hung open infront of her it was a bigg MEHAL shining with lights,riyaz came nd hold her hand she look at him).
adv-yeh toh bht he pyari jgh hai apki hain.
(He nod his head in no).
adv-kiski hai?
ri-Rajasthan ki rani ki.
(SHE JUST KEEP LOOKING AT HIM WITH WIDE EYES).
adv-hmari?
(He nodd).
adv-app mzak krre hain.
ri-APKO LAGTA HAI.STAY TUNED.
THANK YOU FOR READING 🙏🏻.
YOU ARE READING
Shadow's of love and betrayal [COMPLETED]
Fanfiction#8 in hukum🥈 WELCOME TO THE ROYAL JOURNEY OF ADVIKA♡RIYAZ _______________________________________________ "Why did u call off my wedding" "kyunki hmare alwa app kisi aur se shadii nai kar sakti" (He said in a stern voice yet soft). "App zabardasti...