(Shehzad did not said anything nd went from there,riyaz move towards the dressing nd took the nuptial chain then came back to nd sat beside advi she look at the chain in his hand nd then at him he lean close to her nd tied it around her neck tears fell down from her eyes).
ri-ISSE DUBARA NIKALNE KI KOSHISH BHI MAT KRIYEGA NAHI TOH HMSE BURA KOI NAI HOGA.
(she look down nd wipe her tears he touched her forhead).
ri-apko fever nai hai..kuch khya apne?
(THEY BOTH LOOK AT EACH OTHER FOR SOMETIME ).
adv-ap aise kyu krre hai.
ri-kya kar rhe hai hum?
(SHE KEEP LOOKING AT HIM THEN LOOK DOWN).
adv-kuch nai.
(HE DID NOT SAID ANYTHINGNOR SHE TRYIED TO).
TIME SKIP.
(NEXT MORNING).
(RIYAZ WAS WORKING IN HIS LIBRARY IT WAS 12 OF AFTERNOON HE TALK TO HIS MEN FOR SOMETIME THEN END UP THE CALL AFTER THAT HE WENT TO HIS ROOM ND SAW ADVIKA WAS STILL SLEEPING HE SAT DOWN ON THE BED ND KEEP LOOKING AT HER FLASHBACK HIT HIS MIND WHEN SHE SHOOT HIM ND SAID THAT SHE DON'T LOVE HIM HE HOLD HER HANDD ND CREASES HER HAIR BUT THEN FELTT HER NOT MOVING ND RESPONDING HE FELT HIS HEART DROPPING RI TAPP HER CHEEKS TWICE BUT SHE DID NOT GOT UP).
ri-advika ham apse sorry krne aaye the plz uthiye.
(HE TOOK HER INTO HIS EMBRACEE ND KEEP JERKING HER SHE FELL DOWN ON HIS SHOULDERS BUT DID NOT REACT).
(TIME SKIP).
doc-she is 2 weeks pregnant..iss wjh se unconscious hogyi thi..
(EVRYONE GOT SHOCK RI JUST KEEP LOOKING AT ADVIKA).
doc-butt she is very very weak inki diet shi nai nai hai bhtt zyda stress mei hai nd this can cause harm to her nd the baby... complications haii..
ri/m-what do u mean?
doc-we have to keep her in under observation for 2 days in hospital...
ri-we will set up evrything heree.
doc-yeh aur acha hou jayega.
ri-but makee suree she nd my baby should be safe!!
(She nod,after sometime she left).
neel-acha hota yeh ldki yha se chli jaati parr nai phirr ek natak.
ri-app jaa sktin hai (he said to neelam).
neel-riyaz app smjh nai rhe yeh ldki fir dhoka de rhi hai.
ri-plz choti mom!!
(She left).
ri/m-ab kya riyaz?
gran/m-neelam sahi he keh rhi thi riyaz yeh fir advika ki koi.
ri-advikaa ne na kuch phle kiya tha na ab woh krengi.
gra/m-advika ne sab kuch kiya hai ap isse maaf nai kr skte yeh ldki nai rhegi yhapr riyaz.
ri-dadi advika ne kuch nai kiya hai sab kuch ratan singh ne karaya hai advika se he tortured her nd her family he forced her to kill mee shee wass doing evrything to save her family from him.
(Grandmother got shock).
rm-why she did not tell you thenn riyaz..u could have find the solution for this na!?
sheh-bhabhi darr rhi thi agar woh kuch bhi btati toh unki family ko nuksaan hota..abhi bhi unhone kuch bhi nai kaha woh khud takleef mei hai mumma..plz ab bas kr dijiye aplogo ki narazgi bht hurt kar rhi hai unhe.
gra/m-aplogo ko ye sab kaha se pta chla.
ri-i sended shehzad to delhi to look after her family zohaib got shot on his knees by ratan singh nd saba was in trauma..nd i told my men to get all the informations..
(HIS GRANDMOTHER ND RI MOTHER DID NOT SAID ANYTHING).
ri-advika ki koii galti naii thi mumma..wohh shuru se preshani mei thii ham unhe nai smjh paye galti kar di hamne wohh iss takleef mein ajj bhi sirf hmre wjh se.
(His mother felt bad).
ri/m-plz apne apko blame mat kriye app bht ache hai riyaz advika thik hou jayegi..
(Tears slip down from his eyes).
ri-AGAR ADVIKA OR BABY KO KUCH HUA TOH HAM SEH NAI PAYENGE MUMMA.
(His grandmother felt badd seeing him crying ,ri mother cupp his face).
ri/m-plz riyaz app kamzor mat hoyiye advika ko smbhlna hai apne.
(He nodd nd keep looking at advika who was laying on the bed unconscious after sometime they all left riyaz sat down nd hold advika's hand).
(Time skip).
(Advikaa open her eyes nd saw riyaz was sitting beside her thinking something,she move her hand nd hold her headd,riyaz look at her).
ri-kaisa feel kar rhi hai app.
(SHE TRY TO GOT UP ND SAT DOWN ON THE BED,RIYAZ HELPED HER SHE DID NOT SAID ANYTHING ND NOTICED HIS UNSHED TEARS).
ri-sir mei dard hora hai.
(she nod in no nd keep looking at him).
adv-hmri fikr krna chod dijiye apki tabiyat thik nai h.
ri-Apki bhi toh nai hai thik..or agar ham ye fikr phle krte toh aj yeh sab na hota.
adv-toh na hou hmri tabiyat thik jeene ka haq ham kho chuke hai..bas 1 din ki baat hai ham yha se chle jayenge divorce de dijiyega hame.
ri-enough advika hamse kyu chupa rhin hai apni takleef apko kya lgta hai hame kuch pta nai chalega agar hame nai btayengi app bht strong smjhtin hai app khudko sab kuchh seh lengi han meri koi zarurat nai hai apko.
(HE SHOUTED ON HER TEARS WELLED UP IN HER EYES).
adv-Riyaz.
(HE HUGG HERR INSTANTLY SHE HOLD HIM ND STARTED CRYING).
ri-hamee sab pta chal gya hai advika sab kuch..
adv-sorry riyazz...ham apko maarna nai chahte the...ham bht roye thee...chillaye thee ratan...singh..ne..hmri nai...suniii usnee hame bht...preshan...kiyaa...he was..about to force...saba..nd i had no option left....ham apko kehna..chahte the...par dar gye thee agar app hmri baat par yakeen na kreii.
ri-keh karr dekhti hamsee ek baar.
adv-sorryyy ham darr gye thee plz hame maaf kar dijiye ham apse dur nai jana chahte riyaz.
(THEY BOTH CRIED RIYAZ LOOK AT HER ADVI WIPE HISS TEARSS).
ri-Ham bhi apko khud se alag nai krna chahte advika.
(HE KISSED HER FORHEAD).
ri-advika.
adv-hm.
ri-u are pregnant .
(SHE STOPP CRYIN ND KEEP LOOKING AT HIM).
ri-ham sach keh rhe hai.
(SHE GOT SHOCK).
adv-hmraa baby ayega.
(He nod).
ri-par kuch complications hai app aise he royengii toh baby ki tabiyat aur khrb hou jayegi..
adv-complications.
ri-fikr mat kriye sab thik hoga doctors apko jaldi thik kar denge.
(She hold her lower abdomen).
adv-baby ko kuch hoga toh nai.
(He nod her head in no nd keep his hand on her).
ri-agar app aise he royengee toh kuch keh nai skte.
adv-khi app baby ke wjh se hmre saath rhna toh nai chahte.
ri-HMRA PYAAR ITNA KAMZOR NAI HAI ADVIKA AGAR APP PREGNANT NA BHI HOTI TOH HAM APKO TAB BHI NAI CHODTE.
(She look down).
adv-sorr...aur thq hame hmesha smjhne ke liye.
(He smile).
(NEXT DAY RI MOTHER ND HIS GRANDMOTHER CAME TO ASK FOR FORGIVENESS THEY WERE GULITY ON THEIR ACTIONS ADVI FORGIVE THEM RIYAZ TOOK LOT CARE OF HER,SOON THE DOCTOR TEAM ARRIVES EQUIPMENTS ND SET WERE ALL DONE IN A DIFFERENT ROOM THE DOCTORS STARTED CHECKING ADVIKA RIYAZ ND HIS FAMILY WERE WAITING OUTSIDE,2 DAYS PASSED).
doc-complications are still there plz keep her happy thodi si bhi stress mushkilein bdha skti hai.
(Ri nod).
ri/m-advika thik toh hou jayegi na.
doc-plz pray.
ri-doc listen to mee very carefully do whatever u want to do but makee suree nothing meanss nothing should happen to my wife!!
(HE SAID IN A STERN VOICE).
doc-hukum sa we are tryin our best.
adna-bhai relax.
(HE AVERTED HIS GAZE).
(TIME SKIP).
(ADVI OPEN HER EYES ND FOUND HER ADOPTED MOTHER SITTING BESIDE HER WHILE SABA ND OTHER FAMILY MEMBERS WERE STANDING RIYAZ CALLED THEM TO COME FOR HER ON HER TOUGH TIME).
afreen-advika kaise ho?
(Tearss welled up in her eyes she did not said anything).
afre-plz mujhse baat kro i am sorry beta maine tumhre saath bht bura kiya hai shuru se par joh tumne hmre liye kiya uske liye mere paas lafz nai hai .
(She hold her hand nd kissed her knuckle advi started cryin).
adv-mumma hmra baby.
afre-sab thik hou jayega hamlog yha haina..
(She wipe advi tears,riyaz felt badd).
adv-saba appi i am sorry ratan tried to.
sab-mai thik hun advi plz abhi kuch mat socho khyl rakho apna.
(RI GOT A CALL ND WENT FROM THERE,ADVI'S FAMILY TALK TO HER ND SPEND SOMETIME,1 HOUR PASSED EVRYONE CAME BACK TO REST FOR SOMETIME AFTER A LONG JOURNEY,RIYAZ CAME IN THE ROOM ND SAT BESIDE HER SHE DID NOT SAID ANYTHING TEARS WERE STILL IN HER EYES RI HOLD HER HAND).
ri-advi.
(She look at him).
adv-i am sorry yeh sab hmri wjh se hora hai.
ri-apki koi galti nai hai begum aise mat kahiye.
adv-sab thik hoga na?
(He nod nd look away tears slip down from her eyes he got up).
ri-ham aate hai.
adv-plz HAME CHOD KAR MAT JAYIYE DAR LAG RHA HAI.
(SHE TIGHTEN HER GRIP ON HIS HAND HE AGAIN SAT DOWN ND KISS HER FORHEAD).
ri-HAM HAINA APKE LIY.
(she nod nd smile).
adv-jante hai.
(THEY KEEP LOOKING AT EACH OTHER).
(DAYS STARTED PASSING EVRYONE IN THE HOUSE WAS VERY TENSED FOR ADVIKA ND THE UNBORN BABY RI PRAYED FOR THEM ALOT RIYAZ BRING HER DIFFERENT TYPES OF FOODS,CAKES HE TAKE CARE OF HER ALOT,HE WAS LOT MORE IN PAIN, DURING THOSE DAYS HIS COUSINS ND HER COUSINS TRIED THEIR BEST TO MAKE ADVIKA HAPPY THEY KEEP DOING EFFORTS SANG HER SONGS,CRACK THE JOKES WATCH COMEDY MOVIES WITH HER RI MOTHER MAKE DELICIOUS FOOD FOR ADVIKA ND GRANDMOTHER COMES EVRYDAY TO HER ND RECITE SURAH'S SITTING BESIDE HER,EVRY NIGHT RIYAZ GAVE HERR HEAD MESSAGE ND TALK TO HER ABOUT DIFFERENT THINGS SHE LOVESS TO SPEND TIME WITH HIM ALSO FELT REALLY BLESSED TO HAVE SUCH GOOD PEOPLE'S AROUND HER BUT SHE WAS TENSED FOR THE BABY WHO WAS NOT DOING GREAT).
(2 WEEK PASSED).
doc-she is fine now but u have to take care of herr very muchh!!!
rm-thank u doc.
doc-1 week ke baad ap rani sa ko lekr ayiyega hospital checkup..ke liye
(Ri nod).
ri-baby is doing great?
doc-yes he is doing better now
.
(EVRYONE SMILE,ADVIKA GOT SHIFTED TO HER CHAMBER,SHE WAS FEELING MUCHH BETTER,RIYAZ CAME IN THE ROOM ADVI SMILE HE CAME TO HER ND HUGG HER,ADVI FELT HAPPY HE WRAPPED HER AROUND HIS ARMS).
ri-HAM BHT KHUSH HAI ADVIKA!!
adv-ham bhi ab sab thik hou ab ham khushi se rhenge na.
ri-hm ..par usse phle ek kaam bacha hai.
(He break the hug).
adv-kya?
ri-kal btayenge.
adv-koi prblm hai?
(He nod in no nd kissed her hand).
ri-kuch nai .
(THEIR DOOR KNOCKED THE FAMILY MEMBERS CAME INSIDE WITH BALLOONS,CRACKERS CAKES,BANNER OF SOON TO BE MOM ND DAD ADVI GOT SIRPRISED TO SEE EVRYTHING SHE LOOK AT RIYAZ).
ri-MERE BACCHE KI MUMMA KO ITNA SURPRISE DENA TOH BANTA THA NA.
(SHE HUGG HIM).
adv-app bht achee hai..kyu!!!
ri-I LOVE YOU ADVI.
(HE KISS HER HAIR).
arib-mehnat hmne ki bhabhi ye galt hai.
(Ri nd advi look at them nd laugh).
adv-sorry or thank you sabko.
rafia-thik hai bhai ab cake toh cut kr.
(She nod nd got up with the help of riyaz nd cit the cakee evryone clappedd,likee theyy all spend good time with her).
(NEXT DAY,ADVI WAS TALKING TO RI MOTHER ND HER MOM IN THE LOUNGE AREA JUST THEN RIYAZ CAME THERE).
ri-advika chaliye.STAY TUNED.
THANK YOU FOR READING 🙏🏻.
YOU ARE READING
Shadow's of love and betrayal [COMPLETED]
Fanfiction#8 in hukum🥈 WELCOME TO THE ROYAL JOURNEY OF ADVIKA♡RIYAZ _______________________________________________ "Why did u call off my wedding" "kyunki hmare alwa app kisi aur se shadii nai kar sakti" (He said in a stern voice yet soft). "App zabardasti...