Sudah seminggu kejadian itu berlalu...tapi masih tiada perubahan terhadap emylia..emylia masih berkurung diri dalam bilik....kejadian yang berlaku itu masih lagi menghantui dirinya..jujur dia tidak dapat melupakan peristiwa dimana dia ditinggalkan oleh safwan..
ᴀꜱᴀʟᴀᴍᴍᴜᴀʟᴀɪᴋᴜᴍ..salam diberi....
ᴇʜ ᴛʀɪꜱʜᴀ..ᴍᴀꜱᴜᴋʟᴀʜ..ujar puan imirah tanpa berbasa basi..
ᴇᴍʏ ᴍᴀᴄᴀᴍ ᴍᴀɴᴀ??soalku prihatin..pulang saja dari tempat kerja ku..aku terus membawa diri ke rumah emy..
Diam..tiada balasan dari puan imirah...melihat sahaja puan imirah diam tanpa membalas soalannya..sudah dia agak..tiada perubahan terhadap kawannya....kawannya terlalu terlalu ego..terlalu fikiran perasaan dia itu...
Trisha buntu..tak tahu cara apa lagi mampu buat emy sedar dari mimpinya itu..kalau ada sesiapa sahaja yang memaksanya untuk menerima takdir,pasti diakhirnya mereka semua ditengking emy..tiada siapa yang berani melawan mulut dengan emy..tetapi tidak pada trisha..trisha sahaja yang beranii dan mampu buat emy mendengar katanya..
ᴇʀᴍ ᴛᴀᴋᴘᴇ ʟᴀ ᴋᴀʟᴀᴜ ᴍᴀᴄᴀᴍ ᴛᴜ..ᴛʀɪꜱʜ ɴᴀɪᴋ ᴀᴛᴀꜱ ᴅᴜʟᴜ....ɴᴀᴋ ᴛᴇɴɢᴏᴋ ᴇᴍʏ ꜱᴇᴋᴇᴊᴀᴘ..ujarku
Setibanya aku dihadapan bilik tidur emylia..jujur jantung ku berdegup kencang..bukan kerana takut akan dirinya..tetapi tidak kuat untuk melihat keadaan emy yang sekarang...
Tok Tok..aku cuba mengetuk pintu walaupun aku tahu tiada sahutan dari emy....
ᴇᴍʏ..ᴀᴋᴜ ᴍᴀꜱᴜᴋ ᴇʜ..
ᴇᴍʏ ᴋᴀᴜᴜᴜ...terhenti langkah ku sebaik sahaja melihat sesusuk tubuh emy yang kelihatan kusut dan tidak terurus..sungguh dia tergamam melihat perubahan pada diri emy...
ᴋᴀᴜ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴀᴘᴀ ʜᴀʀɪ ᴛᴀᴋ ᴍᴀᴋᴀɴ ᴇᴍʏ??tanya trisha dingin...
Sedang diri ku termenungg....terkejut ku dengan suara seseorang..pantas aku menoleh..aku sendiri tidak sedar bagaimana trisha tiba ii berada dibilik ku..tapi dapat ku lihat wajahnya yang sedingin kutub utara.....
ᴘᴇʀʟᴜ ᴋᴇ ᴋᴀᴜ ᴛᴀʜᴜ??balasku dingin..apa??ingat dia kisah..sedikit pun tak kisah dengan tatapan dingin trisha itu..
Tch senyuman sinis Ku berikan pada emy..dia sendiri agak terkejut dengan kata ii emy..terasa?..dia dah terbiasa..
ꜱᴀʟᴀʜ ᴋᴇ ᴋᴀʟᴀᴜ ᴀᴋᴜ ᴀᴍʙɪᴋ ᴛᴀʜᴜ??
"ᴛᴀᴋ ᴘᴇɴᴛɪɴɢ ᴘᴜɴ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀᴜ ᴛᴀʜᴜ"...
Terjungkit naik bibir ku mendengar pernyataan emy..
ꜱᴀᴍᴘᴀɪ ʙɪʟᴀ ᴋᴀᴜ ɴᴀᴋ ᴊᴀᴅɪ ᴍᴀᴄᴀᴍ ɴɪ??ꜱᴀᴍᴘᴀɪ ᴋᴀᴜ ᴍᴀᴍᴘᴜꜱ??soalku..kalini aku tidak akan berlembut..kalini dia harus lebih tegass..
ʙᴜᴋᴀɴ ᴜʀᴜꜱᴀɴ ᴋᴀᴜᴜ!!..tengki emy..terlalu cepat perubahan emosi dia..
ʙᴜᴋᴀɴ ᴜʀᴜꜱᴀɴ ᴀᴋᴜ??ᴀᴋᴜ ᴋᴀᴡᴀɴ ᴋᴀᴜ ʟᴀʜ ꜱɪᴀʟ..ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴊᴀᴅɪ ᴘᴇʀᴇᴍᴘᴜᴀɴ ʙᴏᴅᴏʜ ꜱᴇᴍᴀᴛᴀ ɪɪ ᴅɪꜱᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ʟᴇʟᴀᴋɪ ᴛᴜ ʟᴀʜʜ..naik seotaf suara kuu..
ʟᴇʟᴀᴋɪ ʏᴀɴɢ ᴋᴀᴜ ᴘᴀɴɢɢɪʟ ᴛᴜ ᴀᴅᴀᴀ ɴᴀᴍᴀ..ɴᴀᴍᴀ ᴅɪᴀ ꜱᴀꜰᴡᴀɴ..ᴋᴀʟᴀᴜ ᴋᴀᴜ ᴅᴀᴛᴀɴɢ ꜱɪɴɪ ᴄᴜᴍᴀ ɴᴀᴋ ᴄᴀᴋᴀᴘ ʙᴇɴᴅᴀ ᴛᴀᴋ ᴘᴇɴᴛɪɴɢ ʙᴀɪᴋ ᴋᴀᴜ ʙᴇʀᴀᴍʙᴜꜱ ʟᴀʜ..
YOU ARE READING
The Last Love
RomanceTengku Ammar×Emylia Qaisarah Emylia Qaisarah seorang yang tidak percaya akan cinta..baginya cinta itu hanya memberi kelukaan bukan kebahagiaan..semua ini terjadi apabila Emylia ditinggalkan oleh bekas tunangnya sendiri di hari perkahwinan mereka..me...