Bab8✨

5 5 0
                                    

ᴀᴍʙᴏɪ....ᴄᴀɴᴛɪᴋ ɪɪ ɴɪ ɴᴀᴋ ᴘᴇɢɪ ᴍᴀɴᴀ??..tnya mila apabila melihat emy yg berhias diri di depan cermin..

ᴋᴇʟᴜᴀʀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴀᴍᴍᴀʀ..jawab emy agak riang..

ᴜɴᴛᴜɴɢʟᴀ ᴀᴅᴀ ᴊᴇᴊᴀᴋᴀ ʜᴇɴꜱᴇᴍ ᴀᴊᴀᴋ ᴅɪᴀ ᴋᴇʟᴜᴀʀ ᴅᴀᴛᴇᴇ..perli mila..

Emy yang mendengar perlian mila hanya memutarkan bola matanya..

ɪꜱʜ ᴋᴀᴜ ɴɪ..ᴋɪᴛᴀᴏʀᴀɴɢ ᴋᴀᴡᴀɴ ᴊᴇʟᴀʜ..ᴛᴀᴋ ʟᴇʙɪʜ ᴘᴜɴ..

ʏᴇᴋᴇ ᴛᴀᴋ ʟᴇʙɪʜ??ᴀᴋᴜ ᴛɢᴋ ᴋᴀᴜ ᴋᴇᴍᴀɪɴ ʜᴀᴘᴘʏ ʟᴀɢɪ ꜱᴇᴋᴀʀᴀɴɢ ɴɪ..tutur mila...

ɪꜱʜ ᴍᴀʟᴀꜱʟᴀʜ ᴀᴋᴜ ʟᴀʏᴀɴ ᴋᴀᴜ..ᴅᴀʀɪᴘᴀᴅᴀ ᴀᴋᴜ ʟᴀʏᴀɴ ᴋᴀᴜ..ʟᴇᴡᴀᴛ ɴᴀɴᴛɪ ᴀᴋᴜ ᴊᴜᴍᴘᴀ ᴅɪᴀ..ᴅᴀʜ ʟᴀʜ ʙʏᴇᴇ..pamit emy tanpa menoleh kearah jamila..

ɢᴏᴏᴅʟᴜᴄᴋ ʙᴇʙ..jerit jamila..

Emylia hanya memekakan telinganya..malas mahu layan kerenah kawanya itu..

---------------------------------------------------------------------------

𝔸𝕞𝕞𝕒𝕣 𝕡𝕠𝕧

Hari ni..ammar mengajak emy keluar makan dan mengambil angin...dia hanya berpakaian biasa..dia mengenakan t-shirt bersama seluar cargo....

ʜʏᴇ..ꜱᴏʀʀʏ ꜱᴀʏᴀ ʟᴇᴡᴀᴛ ꜱɪᴋɪᴛ..tutur emy agak bersalah..

ꜱᴏᴋᴀʏ..ꜱᴀʏᴀ ᴅᴀʜ ᴛᴇʀʙɪᴀꜱᴀ..tutur ammar lagipun dia fahm org perempuan memg selalu lambat..lagipun dia ada seorang adik perempuan ..

ᴏᴏ ʏᴇᴋᴇ..ʜᴇʜᴇʜ..tutur emy agak bersalah

Setelah emy menutup pintu kereta..ammar menekan pedal kereta..laju kereta ammar membelah jalan raya itu..

Ammar memutuskan makan di restoran yang berdekatan sahaja..setelah beberapa minit mereka mengambil masa utk makan..mereka berjalan kaki mengambil angin..

Mereka berdua duduk di kerusi yang disediakan khas untuk orang awam..Seketika itu..ammar menoleh memandang emy yang sedang termenung..

Emylia yang perasan akan renunggan ammar..berasa janggal..lantas dia menoleh kearah ammar dengan pandangan tertanya ii..

ᴇʀʀ ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴀᴡᴀᴋ ᴘᴀɴᴅᴀɴɢ ꜱᴀʏᴀ ᴍᴀᴄᴀᴍ ᴛᴜ???tutur emy

ꜱᴀᴊᴀ..ꜱᴀʏᴀ ʀᴀꜱᴀ ᴍᴄᴍ ᴛᴇɴɢᴀʜ ᴘᴀɴᴅᴀɴɢ ʙɪᴅᴀᴅᴀʀɪ..

Terus berona merah wajah emy sekarang ni..aduhh waktu ni lah dia nk buat ayat ii manis..

ʙɪᴅᴀᴅᴀʀɪ??ʟᴀᴡᴀᴋ ʟᴀ ᴀᴡᴀᴋ ɴɪ ᴀᴍᴀʀ ʜᴀʜᴀ... tutur emy dengan ketawa yang dibuat ii

ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ʟᴀᴡᴀᴋ..ꜱᴀʏᴀ ꜱʀꜱ ʟᴀ..ᴀᴡᴀᴋ ɴᴀᴍᴘᴀᴋ ᴄᴀɴᴛɪᴋ ʜᴀʀɪɴɪ..

ɪꜱʜ ᴀᴡᴀᴋ ɴɪ..ꜱᴀʏᴀ ʙᴜᴋᴀɴɴʏᴀ ᴘᴀᴋᴀɪ ᴅʀᴇꜱꜱ ᴘᴜɴ..ᴘᴀᴋᴀɪᴀɴ ʙɪᴀꜱᴀ ɪɪ ᴊᴇ..balas emy.."dia cuma mengenakan kemeja dan seluar palazo..basic jelah kan pakaian dia..dari mananya cantik??"..(bisik hati emylia)

ᴛᴀᴘɪ ᴘᴀɴᴅᴀɴɢᴀɴ ꜱᴀʏᴀ ᴀᴡᴀᴋ ɴᴀᴍᴘᴀᴋ ᴄᴀɴᴛɪᴋ..

ᴀᴡᴀᴋ ᴄᴀɴᴛɪᴋᴀɴ ʙɪɴᴛᴀɴɢ ᴛᴜ..ᴛᴇɴᴀɴɢ ᴊᴇ..tutur emy cuba mengubah topik..sekarang ni dia dah malu..mukanya tak usah kata..merah mcm tercekik tomato...

The Last LoveWhere stories live. Discover now