Bab10✨

10 5 0
                                    

𝕋𝕣𝕚𝕤𝕙𝕒 𝕡𝕠𝕧

Jam menunjukan pukul 12.30..aku terus mengemas barangg ii aku yang bersepah di atas meja..bersepah dengan kertas ii lukisan aku..setelah siap mengemas aku mengunci pintu butik..

Aku berjalan menuju ke kereta aku..sunyi..sepi..maklum la..dah pukul 12.30..siapa je yang masih nak berkiaran di kawasan ini..hari ini aku pulangg lewat pun..kerana banyak kerja yang harus disiapkan..walaupun orang selalu cakap..bos ni tak perlu buat kerja pun..suruh je pekerja yang buat..bagi aku walaupun aku pemilik butik..aku tetap kena buat kerja..biar sama adil..

Sedang aku berjalan menuju kearah kereta aku..aku merasakan diekori..dalam hati macam ii soalan yang keluar..safwan kee ni??takkan dia ikut aku lagi??tapi tak mungkin..
aku terus mempercepatkan langkah ku..bila aku sampai di kereta terus aku membuka pintu kereta..

Tiba ii ada satu yang menolak pintu kereta aku..terus aku menoleh kearah gerangan itu..

Zzap..tergamam aku melihat lelaki yang berada di hadapan ku ini..setelah bertahun ii aku tidak berjumpa dengan dia..hari ini takdir menemukan aku lagi..

ᴋᴀᴜ ʙᴜᴀᴛ ᴀᴘᴀ ᴋᴀᴛ ꜱɪɴɪ??mendatar saja aku menyoal lelaki ini..

ꜱᴀʏ...ꜱᴀ..ꜱᴀʏᴀ..

ᴋᴀᴜ ᴀᴘᴀ!!??marah aku..jujur aku benci melihat dia..

ꜱᴀʏᴀ ᴅᴀᴛᴀɴɢ ꜱɪɴɪ ꜱᴇʙᴀʙ ɴᴀ..ɴᴀᴋ ᴍɪɴᴛᴀ ᴍᴀᴀꜰ..tutur zikri

ᴍᴀᴀꜰ??ᴇʜ ᴍᴀᴀꜰ ᴋᴀᴜ ᴛᴜ ᴅᴀʜ ʙᴀꜱɪ ʟᴀ..

ᴘʟᴇᴀꜱᴇ ᴅᴀʏᴇɴ..ᴍᴀᴀꜰᴋᴀɴ ꜱᴀʏᴀ..ꜱᴀʏᴀ ᴛᴀʜᴜ ɴɪ ꜱᴀʟᴀʜ ꜱᴀʏᴀ..

ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ʙᴀʀᴜ ꜱᴇᴋᴀʀᴀɴɢ???ᴇʜ...ᴀᴋᴜ ᴛᴀᴋ ᴘᴇʀɴᴀʜ ʟᴜᴘᴀ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴋᴀᴜ ᴘᴇʀɴᴀʜ ʙᴜᴀᴛ ᴅᴇᴋᴀᴛ ᴀᴋᴜʟᴀʜ..ʟᴇᴘᴀꜱᴛᴜ ᴋᴀᴜ ᴅᴀᴛᴀɴɢ ꜱɪɴɪ ᴍᴇʀᴀʏᴜ ᴍɪɴᴛᴀ ᴀᴋᴜ ᴍᴀᴀꜰᴋᴀɴ ᴋᴀᴜ..ᴅᴀʟᴀᴍ ᴍɪᴍᴘɪ ᴊᴇʟᴀʜ..

ꜱᴀʏᴀ ᴛᴀʜᴜ ꜱᴀʟᴀʜ ꜱᴀʏᴀ ᴅᴀʏᴇɴ..ᴛᴀᴘɪ ᴍᴀꜱᴀᴛᴜ ꜱᴀʏᴀ ʙᴜᴀᴛ ꜱᴇʙᴀʙ...ꜱᴇʙᴀʙ..

ꜱᴇʙᴀʙ ᴀᴘᴀ???ꜱᴇʙᴀʙ ᴋᴀᴜ ᴅᴀʜ ᴛᴀᴋ ꜱᴜᴋᴀ ᴀᴋᴜ?ᴀᴋᴜ ᴍᴀꜱɪʜ ɪɴɢᴀᴛ ᴛᴀᴜ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴋᴀᴜ ᴄᴀᴋᴀᴘ ᴅᴇᴋᴀᴛ ᴀᴋᴜ.."ꜱᴀʏᴀ ᴅᴀʜ ᴛᴀᴋᴅᴇ ᴘᴇʀᴀꜱᴀᴀɴ ᴅᴇᴋᴀᴛ ᴀᴡᴀᴋ ᴅᴀʏᴇɴ..ᴛᴏʟᴏɴɢ ꜰᴀʜᴀᴍ"..aku mengaju kembali apa yang dia pernah cakap..

Ye zikri tahu ini salah dia..dia yang tinggalkan trisha..memang betul apa yang trisha cakap..

ᴇʜ ᴅᴀʜʟᴀʜ..ᴀᴋʏ ʙɪʟᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇɴᴄɪ ɪʀᴀɴɢ ᴏʀᴀɴɢ..ꜱᴇʟᴀᴍᴀɴʏᴀ ᴛᴇᴛᴀᴘ ᴀᴋᴜ ʙᴇɴᴄɪ..terus trisha masuk ke dalam perut kereta

Pedal kereta ditekan..kereta trisha laju meluncur di atas jalan raya..

Trisha membawa dengar kadar yang maximum laju..apabila dia merasa keretanya meluncur lebih laju..dia menghentikan keretanya di tepi jalan..dia perlu tenangkan fikiran dia dahulu..

Jujur hati dia terlalu sakit apabila mengingati kisahnya dulu..mungkin semua orang hanya nampak sisinya yang dingin..berdikari..kuat..tetapi tidak disisi yang lain..dia juga wanita yang lemah..apa yang orang nampak tidak seperti yang dia rasakan..dia terlalu lemah..dia menjadi hati batu kerana seorang jejaka yang pernah dia cintai..

Tibaa ii memori dulu kembali menerjah di dalam fikiranya..

𝔽𝕝𝕒𝕤𝕙𝕓𝕒𝕔𝕜

ʜʏᴇ ᴢɪᴋʀɪ.ujar trisha

The Last LoveWhere stories live. Discover now