Sejak kejadian dia bergadoh dengan trisha tempoh hari..Trisha tak lagi datang ke rumahnya..mungkin merajuk trisha akan dirinyaa..kata ii trisha masih terngiang ii di fikiranya..
Mungkin ada betulnya juga kata ii trisha..dia tak sepatutnyaa seksa diri sendiri hanya disebabkan safwan..dia menoleh melihat kearah jam..jarum menunjukkan sekarang pukul 3.30..aku bangun dari permukaan katil untuk membersihkan diri..malas ii saja aku berdiri dan menuju ke tandas..setelah siap membersihkan diri di dalam tandas..aku mengenakkan t-shitt lengan panjang dan seluar straight cut..tidak lupa juga sebagai seorang muslim..aku menyarung tudung sarung di kepalaku..malas aku ingin berhias diri cantik ii..
Setelah berpuas hati dengan penampilan ku..aku menuruni tangga..dapat ku lihat yang mama agak terkejut melihat aku..mananya tidak..selalu berkurung diri dalam bilik..bersua muka pun tidakk..
ᴇᴍ..ᴇᴍʏ...ᴋᴀᴍᴜ ᴏᴋᴇʏ??ujar puan imirah tanpa berbasa basi lagi..jujur dia agak tersentak akan perlakuan anaknyaa hari ini..selalunya rutin anaknya itu selalu berada di bilik..sungguh hari ini merubah anaknya emylia..
Tidak membalas pernyataan mama aku cumaa menayangkan senyuman kelat..
ᴋᴀᴍᴜ ɴᴀᴋ ᴋᴇ ᴍᴀɴᴀ ᴇᴍʏ??ᴘᴀᴋᴀɪ ᴄᴀɴᴛɪᴋ ɪɪ ɴɪ??
ᴋᴇʟᴜᴀʀ..hanya sepatah perkataan yang keluar dari mulutku..
ᴇᴍʏ..ᴊᴜᴍ ᴍᴀᴋᴀɴ..ᴍᴀᴍᴀ ᴀᴅᴀ ᴍᴀꜱᴀᴋ ᴍᴀᴋᴀɴᴀɴ ᴋᴇꜱᴜᴋᴀᴀɴ ᴋᴀᴍᴜ..tutur mama lembut..
Aku mengalah..menurut kata mama..akhirnya aku menuju ke meja makan..memang agak lama aku tidak makan..sebelum ini kubiarkan saja perut dalam kelaparan..Tapi hari ni,tiba ii perut ku meragam ingin melahap makanan yang ada di atas meja..
ᴍᴀᴍᴀ ᴍᴀꜱᴀᴋ ꜱᴇᴍᴜᴀ ɴɪ??ujar ku..walhal sebelum ini aku banyak berdiam diri..
ʏᴇ ᴍᴀᴍᴀ ᴍᴀꜱᴀᴋ ꜱᴇᴍᴜᴀ ɴɪ ꜱᴏʀᴀɴɢ ᴅɪʀɪ..ᴍᴇᴍᴀɴᴅᴀɴɢᴋᴀɴ ᴍᴀᴋ ᴍᴀʜ ᴄᴜᴛɪ ʙᴀʟɪᴋ ᴋᴀᴍᴘᴜɴɢ..tutur mamaku sebaik saja aku bicara..
Hari ni agak bersinar muka puan imirah..mananya tidak..dia mula nampak perubahan anak dia walaupun sedikit....kalau sebelum ni agak susah untuk anaknya berkomunikasi...
Aku sendiri agak terkejut..tibaa ii muncul terbit rasa bersalah yang bertandang dihatiku..Ya Allah selama ini dia berdosa dengan mamanya..selalu diikutkan perasaan sendiri sampai dia abaikan perasaan orang tuanya..
Setelah aku siap menikmati makanan yang dimasak mama..aku menolong mama membasuh pinggan di dapur..ini sajaa yang dia mampu membalas jasa mama dia..
Setelah siap mencuci pinggan kotor..dia keluar untuk menjenguk mamanya..tapi susuk mamanya hilang..tak tahu ke mana mamanya hilang..kembali kepada tujuan asal dia mengambil kunci kereta,baru sahaja dia ingin melangkah keluar dari pintu rumahnya..suara mamanya memanggil..
ᴇʜ ᴇᴍʏ..ᴋᴀᴍᴜ ᴅᴀʜ ɴᴀᴋ ᴘᴇʀɢɪ ᴋᴇ?
ʜᴀᴀʜ..ᴇᴍʏ ᴅᴀʜ ɴᴀᴋ ᴘᴇʀɢɪ..
ᴋᴀʟᴀᴜ ᴍᴀᴄᴀᴍᴛᴜ ᴊᴀɢᴀ ᴅɪʀɪ ᴋᴀᴍᴜ ʙᴀɪᴋ ɪɪ ʏᴇ..ᴋᴀʟᴀᴜ ᴀᴅᴀ ᴀᴘᴀ ɪɪ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ᴄᴀʟʟ ᴊᴇ ᴍᴀᴍᴀ..ᴍᴀᴍᴀ ꜱᴇʟᴀʟᴜ ᴀᴅᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋᴀᴍᴜ..bicara mama..sempat jugak dia selitkan pesanan untuk anaknya..
ʙᴀɪᴋʟᴀʜ..ᴇᴍʏ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪʀɪ ᴅᴜʟᴜ ʏᴇ..namun sempat aku menyalam kekura tangan mamaku..lalu terus aku menuju ke arah kereta..pedal kereta ditekan meninggalkan perkarangan rumahku..aku sendiri tidak tahu ingin ke mana..namum aku memutuskan untuk pergi ke taman..kereta aku melumcur laju..setelah tibanya aku di taman...aku berjalan ii sehingga aku menampakkan sebuah kerusi yang disediakan khas untuk orang ii awam yang datang ke taman ini..
YOU ARE READING
The Last Love
RomanceTengku Ammar×Emylia Qaisarah Emylia Qaisarah seorang yang tidak percaya akan cinta..baginya cinta itu hanya memberi kelukaan bukan kebahagiaan..semua ini terjadi apabila Emylia ditinggalkan oleh bekas tunangnya sendiri di hari perkahwinan mereka..me...