Setelah tibanya kami di italy semalam..hari ni kami bangun untuk menyiapkan diri dan pergi ke University Of Milan....tempat rumah sewa kami juga tidak jauh dengan tempat kami belajar..mungkin mengambil masa 25 minit untuk ke sana..
Setelah tibanya kami disana..berbagai kaum dan bangsa ada disana..aku dan jamila mengambil course yang lain ii..dia mengambil course Bachelor of Dentistry..manakala aku mengambil course Intellectual Property Law....disana juga aku mendapatkan kawan yang baik dan banyak menolong aku dalam course ini..
2 𝕋𝕒𝕙𝕦𝕟 𝕂𝕖𝕞𝕦𝕕𝕚𝕒𝕟..
Sedang aku dibuai oleh mimpi..suara nyaring jamila memanggil namaku..
ᴇᴍʏʟɪᴀ!!!!!!jerit jamila
Terkejut aku dengan suara jamila yang hampir separuh menjeritt...
Malas ii aku bangun dari tempat tidurku sambil dalam hati memaki seranah jamila yang dah mengacau aku sedang tidurr
ᴋᴀᴜ ɴᴀᴋ ᴀᴘᴀ ᴘᴀɴɢɢɪʟ ᴀᴋᴜ??ᴛᴇʀᴊᴇʀɪᴛ ɪɪ ɴᴀᴍᴀᴀ ᴀᴋᴜ..ʙᴏʟᴇʜ ᴛᴇʀᴇʟᴜᴀʀ ʙᴜᴍʙᴜɴɢ ʀᴜᴍᴀʜ ɴɪ ᴅᴇɴɢᴀʀ ᴋᴀᴜ ᴊᴇʀɪᴛ..bebel ku bercampur tidak puas hatii...
Jamila yang kehulur kehilir dari bilik itu ke bilik sana mengabaikan bebelan emy..sekarang ini dia dah lewat..argh macam mana dia boleh tak terjaga nii..apa dia nak jawab dekat professor sekarang ni..tapii dia rasa dia dah pesan dekat emy supaya kejut dia jikalau dia tak terjaga..laju matanya mencerlun kearah emy yang masih mamai..
ᴋᴇɴᴀᴘᴀ ᴋᴀᴜ ᴛᴀᴋ ᴋᴇᴊᴜᴛ ᴀᴋᴜ ᴘᴀɢɪ ᴛᴀᴅɪ??..ᴋᴀᴜ ᴛᴀʜᴜ ᴛᴀᴋ ꜱᴇᴋᴀʀᴀɴɢ ɴɪ ᴀᴋᴜ ᴅᴀʜ ʟᴇᴡᴀᴛ..ᴋᴀᴜ ᴛᴀʜᴜᴋᴀɴ ᴋᴇʟᴀꜱ ᴀᴋᴜ 8 ᴘᴀɢɪ..ꜱᴇᴋᴀʀᴀɴɢ ᴅᴀʜ ᴘᴜᴋᴜʟ 10 ᴘᴀɢɪ..ᴅᴀʜʟᴀʜ ʜᴀʀɪɴɪ ᴀᴋᴜ ᴀᴅᴀᴀ ᴘʀᴇꜱᴇɴᴛᴀᴛɪᴏɴ..ᴍᴀᴍᴘᴜꜱ ʟᴀ ᴀᴋᴜ ᴋᴇɴᴀ ɴᴀɴᴛɪ...tutur jamila dalam keadaan cemass dan bebel..
Aku yang mendengar jamila sedang membebel..terus aku menjawab pertanyaannya itu..
ᴋᴀᴜ ɴᴀᴋ ᴄᴀᴋᴀᴘ ᴀᴋᴜ ᴛᴀᴋ ᴋᴇᴊᴜᴛ ᴋᴀᴜ??..ᴀᴍʙᴏɪ ᴋᴀᴜ..ᴀᴋᴜ ɴɪ ꜱᴇʙᴇʟᴜᴍ ꜱᴜʙᴜʜ ʟᴀɢɪ ᴅᴀʜ ᴋᴇᴊᴜᴛ ᴋᴀᴜ ᴛᴀᴜ..ᴛᴀᴘɪ ᴋᴀᴜ ᴛᴜ ᴊᴇ ʏᴀɴɢ ᴛᴀᴋ ɴᴀᴋ ʙᴀɴɢᴜɴɴɴ..ꜱᴀᴍᴘᴀɪ ᴋᴇʀɪɴɢ ᴀɪʀ ʟɪᴜʀ ᴀᴋᴜ ᴛᴀᴜ ᴋᴇᴊᴜᴛ ᴋᴀᴜ....marahku tanda tidak berpuas hati dengan jamila yang menuduh aku tak kejut diaa..walhal hampir hilang nafas aku kejut dia..sebelum subuh lagi aku dah terpacak dalam bilik dia untuk mengejut dia..langsung tiada respon..aku membawa diri dulu untuk menunaikan solat..maklumlah jamila masatu dia diberi keistimewaan oleh Allah SWT...
Jamila yang mendengar pernyataan dari emy mula sedar..arghh salah diaa...cemas lagi dibuatnya..sekarang jamila dah tak peduli dengan tudung shawl dia yang agak kedut..lantaklah..janji sekarangg ni dia kena cepat sampai ke kelas...laju dia meninggalkan rumah sewa mereka...
Emylia yang melihat sosok jamila yang makin hilang dari pemandangan matanya..cuma menghantar pandangan dengan mata yang tidak berpuas hati sebab dah kacau dia tidur..masih tak berpuas hati dengan perbuatan kawanya..maklumlah jamila kelas dia sesi pagi..manakala emy pula sesi petang..jadi dia mengambil masa untuk tidur kerana masih banyak waktu sebelum tiba kelas sesi petang..tapi disebabkan suara nyaring jamila tadi..dia terjaga dari lenanya itu...
Selepas sahaja dia membebel dan memaki jamila dia cuba untuk melelapkan matanya..namun tidak boleh..jadi dia membuat keputusan untuk membersihkan diri..selepas sahaja dia membersihkan diri di dalam toilet..dia mengenakan blouse hitam dan skirt berwarna putih..tidak lupa juga sebagai seorang umat muslim dia mengambil shawl yang disiap seterikanya semalam..emy hanya melilit shawl di lehernya...malas dia ingin membuat gaya ii yang cantik hari ni disebabkan dia tak cukup tidur..ye dia masih marah..
Selepas sahaja dia berpuas hati dengan penampilannya itu..dia menempah teksi maklumlah jamila dah membawa kereta sewa mereka..dia menuju ke cafe yang selalu dikunjunginya untuk bersarapan dahulu..dia hanya memesan Brioche Con Gelato..
Makanan ini sering menjadi hidangan penutup dan sarapan..Hidangan ini terdiri daripada roti brioche lembut dan bermentega dengan inti gelato yang melimpah..Rasanya yang cukup lazat mampu menarik perhatian orang ramai..dan tidak lupa juga..dia turut memesan minuman..sesampai sahaja makanan..liur ditelan..tak sabar dia ingin melahap hidangan yang ada di depan matanya sekarang ini..
Hilang sahaja bayangan waiter..dia sempat memuat naik gambar ke intagramnya..untuk memberitahu rutin hariannya dia italy..
sesudah dia bersarapan dia pergi ke taman yang berdekatan dengan universitynya..masih tersisa dua jam sebelum tibanya sesi kelasnya..dia mengambil tempat duduk yang khas untuk pengunjung disitu..dalam dia leka dengan dunianya sendiri..baru dia teringat..sedar tidak sedar..dah 2 tahun berlalu..masih dapat rasakan yang dia baharu saja sampai kesini..cepatnya masa berlalu dan hanya tinggal satu tahun untuk semester terakhirnya..dan untuk semester terakhirnya..mereka juga perlu mencari pasangan untuk berkerjasama..dan bukan itu sahaja..mereka perlu mencari pasangan yang berbeda course..
Sedang dia leka berfikir..dia bagaikan tersedar sesuatu....Alamakk!!dia masih tak mencari pasangannya..argh mampus dia kejap lagi..padahal tempoh yang madam lee berikan dah lama..apa dia nak jawab dekat madam lee sekarang nii..sedang dia ligat memikirkan alasan..cepat masaa berlalu..sekarang dah tiba sesi kelasnya..dia bangun dari tempat duduknya berjalan menuju ke universitynya..
Sesampai sahaja dia di dalam kelas..dia masih belum nampak kelibat madamnnya itu..didalam hati dah berdoa semoga madam lee tidak datang hari ni..namun muncul kelibat madam lee yang tersenyum kearah students..
Berubah wajah emy melihat madam lee..kawanya yang melihat keadaan cemas emy mula bertanya..
ᴀʀᴇ ʏᴏᴜ ᴏᴋᴇʏ ᴇᴍʏ??ᴅᴏ ʏᴏᴜ ꜰᴇᴇʟ ꜱɪᴄᴋ ᴛᴏᴅᴀʏ??ʏᴏᴜʀ ꜰᴀᴄᴇ ʟᴏᴏᴋꜱ ᴘᴀʟᴇ..ɪꜰ ʏᴏᴜ'ʀᴇ ɴᴏᴛ ꜰᴇᴇʟɪɴɢꜱ ᴡᴇʟʟ ʀɪɢʜᴛ ɴᴏᴡ..ɪ ᴄᴀɴ ᴛᴇʟʟ ᴍᴀᴅᴀᴍ ᴛʜᴀᴛ ʏᴏᴜ ᴀʀᴇ ɴᴏᴛ ꜰᴇᴇʟɪɴɢ ᴡᴇʟʟ..ꜱᴏ ᴛʜᴀᴛ ʏᴏᴜ ᴄᴀɴ ɢᴏ ʙᴀᴄᴋ ᴀɴᴅ ʀᴇꜱᴛ ᴡᴇʟʟ..tutur jessica prihatin..
ʏᴇꜱ ɪ'ᴍ ꜰɪɴᴇ..ᴅᴏɴ'ᴛ ᴡᴏʀʀʏ ᴏᴋᴇʏ??tuturku..
ᴀʀᴇ ʏᴏᴜ ꜱᴜʀᴇ ᴅᴀʀʟɪɴɢ??
ʏᴇꜱ ɪ'ᴍ ʀᴇᴀʟʟʏ ꜱᴜʀᴇ..ᴊᴜꜱᴛ ʟɪᴛᴛʟᴇ ʙɪᴛ ɴᴇʀᴠᴏᴜꜱ ....jujurku..
Jessica hanya mengangguk..mungkin betul dia hanya sedikit gugup..
ʜʏᴇ ᴇᴠᴇʀʏᴏɴᴇ..ꜱᴏ ʜᴏᴡ??ʜᴀᴠᴇ ʏᴏᴜ ᴀʟʟ ᴍᴇᴇᴛ ʏᴏᴜʀ ᴘᴀʀᴛɴᴇʀ ꜰᴏʀ ʏᴏᴜʀ ʟᴀꜱᴛ ᴀꜱꜱɪɢɴᴍᴇɴᴛ ??soal madam lee..
ʏᴇꜱ
ɴᴏ
ʏᴇꜱ..sahut mereka beramai ii namun masih ada segerlintir yang menjawab tidak..Madam lee yang mendengar ada segelintir students mereka yang masih tak mempunyai pasangan..ligat memikir..namum cepat sahaja idea dia datang..
ᴏᴋᴀʏ ɴᴏᴡ..ᴡʜᴏ ꜱᴛɪʟʟ ʜᴀꜱɴ'ᴛ ᴍᴇᴇᴛ ʜɪꜱ ᴘᴀʀᴛɴᴇʀ??ᴘʟᴇᴀꜱᴇ ʀᴀɪꜱᴇ ʏᴏᴜʀ ʜᴀɴᴅ..
Cepat ii aku mengangkat tangan..
ʜᴀɴᴅ ᴅᴏᴡɴ ᴇᴠᴇʀʏᴏɴᴇ..ʙᴇᴄᴀᴜꜱᴇ ʏᴏᴜʀ ʟᴀꜱᴛ ᴊᴏʙ ꜱᴛᴀʀᴛ ᴛᴏᴍᴏʀʀᴏᴡ ..ꜱᴏ ʏᴏᴜ ᴀʟʟ ᴡɪʟʟ ᴍᴇᴇᴛ ʏᴏᴜʀ ᴘᴀʀᴛɴᴇʀ ᴛᴏᴍᴏʀʀᴏᴡ..ꜱᴏ ɴᴏᴡ ᴍʏ ᴛɪᴍᴇ ɪꜱ ᴜᴘ..ꜱᴇᴇ ʏᴏᴜ ᴀɢᴀɪɴ ᴛᴏᴍᴏʀʀᴏᴡ ..pamit madam dan sempat berpesan ke students dia..
Emy menghela nafas lega..nasib madam lee bermood baik harini..kalau dibuatnya mood dia tidak okay..mahu ditengking mereka semua sebab tak dapat mencari pasangan mereka dalam tempoh seminggu..
Selesai sahaja kelas mereka..emy terus balik ke rumah sewa dia..agak letih harini..sesampai sahaja dia di rumah..dia meloloskan diri ke dalam bilik tidur..sekarang dia cuma nak tidur....namun sebelum dia merebahkan diri ke katilnya..dia membersihkan diri dahulu..selesai sahaja dia membersihkan diri..dia terus merebahkan diri ke atas katilnya yang empuk dan cepat sahaja mata dia terlelap...sekarang ini emy sudah dibuai oleh mimpi..letih sangat agaknya sampai cepat sekali dia telah diulit oleh mimpi....
𝕋𝕠 𝔹𝕖 ℂ𝕠𝕟𝕥𝕚𝕟𝕦𝕖𝕕
YOU ARE READING
The Last Love
RomanceTengku Ammar×Emylia Qaisarah Emylia Qaisarah seorang yang tidak percaya akan cinta..baginya cinta itu hanya memberi kelukaan bukan kebahagiaan..semua ini terjadi apabila Emylia ditinggalkan oleh bekas tunangnya sendiri di hari perkahwinan mereka..me...