Hari ini adalah hari yang ditunggu ii selama ini..dimana hari ini aku jugaakan tahu keputusan exam assignment aku..jujur semuanya bercampur baur..susah untuk ungkapkan rasa ini..dapat aku rasa hawa pendingin ini agak sejuk sampai meremang bulu romaku..
Students yang selalu meriuhkan suasana pun diam membisu..yang tersisa bunyi pun suara madam lee sahaja...dalam hati dah berdoa supaya aku lulus...
ᴀʟᴇxᴀɴᴅᴇʀ..ɢᴏᴏᴅ ᴊᴏʙ..ʏᴏᴜ ᴘᴀꜱᴛ ʏᴏᴜʀ ʟᴀꜱᴛ ᴘᴀᴘᴇʀ..tutur madam lee
ɪꜱᴀʙᴇʟʟᴇ
ᴅɪᴀɴᴀ..Nama seorang demi seorang di panggil..
Gusar,resah..semuanya aku rasakan..bagaikan nak berperang pula..badan aku sekarang ini dah menggigil dengan rasa sejuk penghawa dingin..
Tiba ii nama aku diseru..
ᴇᴍʏʟɪᴀ Qᴀɪꜱᴀʀᴀʜ..
Aku yang mendengar nama ku dipanggil terus menuju kerarah meja madam lee..lemah sahaja lutut ku sekarang ini..
Senyuman tawar ku tayangkan..takkan nak senyum manis lagikan??
ᴇʀᴍᴍ ᴇᴍʏʟɪᴀ..ᴇʀʀᴍᴍᴍ..ʏᴏᴜʀ ᴇxᴀᴍ ʀᴇꜱᴜʟᴛꜱ ɪꜱ.....
ᴡʜᴀᴛ ᴍᴀᴅᴀᴍ??ᴅᴏɴ'ᴛ ᴍᴀᴋᴇ ᴍᴇ ꜰᴇᴇʟ ꜱᴄᴀʀᴇ..tuturku agak takut..mananya aku tak takut..muka pun serious bebenor..takut makk..
ᴡʜʏ ʏᴏᴜʀ ꜰᴀᴄᴇ ꜱᴡᴇᴀᴛɪɴɢ ᴇᴍʏʟɪᴀ??ɪᴛ'ꜱ ᴄᴏʟᴅ ɪɴ ᴛʜɪꜱ ʀᴏᴏᴍ..
ᴇʀʀʀʀʀ..
ʙᴛᴡ ᴇᴍʏʟɪᴀ..ᴄᴏɴɢʀᴀᴛᴜʟᴀᴛɪᴏɴ ᴇᴍʏʟɪᴀ..ᴡᴇʟʟ ᴅᴏɴᴇ ᴛᴏ ʏᴏᴜ..ʏᴏᴜ ᴅᴏ ᴀ ɢʀᴇᴀᴛ ᴊᴏʙ..ʏᴏᴜ ᴘᴀꜱꜱᴇᴅ ʏᴏᴜʀ ʟᴀꜱᴛ ᴘᴀᴘᴇʀ..ɪ'ᴍ ᴠᴇʀʏ ᴘʀᴏᴜᴅ ᴏꜰ ʏᴏᴜ..tutur madam lee dengan nada yang kagum..
Aku yang mendengar pertanyaaan yang disampaikan oleh madam lee berasa bangga..aku bersyukur..terima kasih ya allah kerana memakbulkan doa ku ini..
ᴏᴋᴇʏ ᴇᴍʏʟɪᴀ..ʏᴏᴜ ᴄᴀɴ ꜱᴇᴀᴛ ɴᴏᴡ..
Aku mengambil kertas assignment ku di tangan madam lee dan terus menuju ke tempat duduk ku dengan senyuman manis sehingga menampakan barisan Gigi ku..kalau tadi rasa menggigil satu badan sekarang bagaikan hilang rasa gigil, takut..
ᴄᴏɴɢʀᴀᴛꜱ ᴇᴍʏ..tutur sahabatku..
ᴛʜᴀɴᴋꜱ..Sahabat aku hanya tersenyum..
ᴏᴋᴇ ᴇᴠᴇʀʏᴏɴᴇ'ꜱ..ʙᴇꜰᴏʀᴇ ᴍʏ ᴄʟᴀꜱꜱ ᴇɴᴅ..ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ɢᴜꜱʏ ᴘᴀʏ ᴀɴᴛᴛᴇɴᴛɪᴏɴ ꜰᴏʀ ᴀ ᴍɪɴᴜᴛᴇ??tutur madam apabila melihat suasana kembalik riuh rendah..
ʏᴇꜱ ᴍᴀᴅᴀᴍ ʟᴇᴇ!!jerit kami serentak..riang betuk semua orang sekarangg ini..mananya tidak..hampir dikatakan semuanya lulus untuk last paper mereka..aku sendiri pun bangga dengan diri aku..
ꜱᴏ ꜰɪʀꜱᴛ ᴏꜰ ᴀʟʟ..ɪ ᴡᴀɴᴛ ᴛᴏ ᴄᴏɴɢʀᴀᴛꜱ ꜰᴏʀ ᴇᴠᴇʀʏᴏɴᴇ'ꜱ ʙᴇᴄᴀᴜꜱᴇ ʏᴏᴜ ʜᴀᴠᴇ ꜱᴜᴄᴄᴇᴅᴇᴅ ɪɴ ᴘʀᴏᴠɪɴɢ ᴡʜᴀᴛ ʏᴏᴜ ᴀʟʟ ᴄᴀɴ ᴅᴏ..ᴀꜱ ʏᴏᴜʀ ʟᴇᴄᴛᴜʀᴇ ɪ'ᴍ ᴠᴇʀʏ ᴘʀᴏᴜᴅ ᴏꜰ ʏᴏᴜ ɢᴜꜱʏ..ʏᴏᴜ ʜᴀᴠᴇ ᴀʟʟ ᴅᴏɴᴇ ʏᴏᴜʀ ʙᴇꜱᴛ..ꜱᴏ ᴡᴇ ᴏɴʟʏ ʜᴀᴠᴇ ᴏɴᴇ ᴍᴏʀᴇ ᴡᴇᴇᴋꜱ ʟᴇꜰʏ ʙᴇꜰᴏʀᴇ ʏᴏᴜʀ ʟᴀꜱᴛ ꜱᴇᴍᴇꜱᴛᴇʀ..ʏᴏᴜ ᴀʟʟ ᴍᴜꜱᴛ ᴍɪꜱꜱ ʏᴘᴜ ꜰᴀᴍɪʟʏ ʀɪɢʜᴛ??
YOU ARE READING
The Last Love
RomanceTengku Ammar×Emylia Qaisarah Emylia Qaisarah seorang yang tidak percaya akan cinta..baginya cinta itu hanya memberi kelukaan bukan kebahagiaan..semua ini terjadi apabila Emylia ditinggalkan oleh bekas tunangnya sendiri di hari perkahwinan mereka..me...