Hello semua nya maaf kerana lambat update sebab hampir lupa kisah LIEA THALIA..haha..kali ini lia akan ceritakan bagaimana akan terjadi kepada lia...Maaf kalau kisah LIEA THALIA ni ada sedih dan ada kesalahan ejaan ataupun bahasa...
Tidak terasa aku duduk termenung dan Amirul hanya melihat ku sahaja tanpa bercakap ataupun berbual.
Aku bangun dari tempat duduk ku lalu meminta diri untuk pulang kerumah.Namun tindakan aku di hentikan oleh Amirul.
Amirul:Liea..malam nanti makan disini ya..kalau liea tak datang abang runtuhan rumah liea..
Aku:ceh...kalau rumah peninggalan nenek liea tak ada..liea nak duduk mana...fikir dulu sebelum bercakap.."kata ku dan membuat Amirul terdiam"Aku lalu menuruni tangga rumah Pak Tam...
~skip malam~
Jam menunjukkan sudah pukul 7.Aku mendengar pintu rumah diketuk.Aku tahu siapa yang mengetuk.Aku berlalu membuka pintu.
Amirul:Liea mari makan...isteri abang ada masak kari..
Aku:ya...Aku pun mengikuti Amirul dari belakang.Kerana ada lampu jalan menyebabkan jalan di kampung tidak gelap
Tiba nya di rumah Pak Tam,aku disambut oleh isterinya Amirul dengan senyuman manis.Aku tidak tahu namun aku senyum kembali kepada nya.
Amirul:Kenalkan ini isteri abang Haida nama nya.."kata Amirul".Aku hanya tersenyum dengan manis.
Wajah isteri Amirul sangat cantik,budi pekerti,sopan lagi...Aku baru bertemu dengan dia pun mulai merasakan tenang.
Aku dijemput makan bersama-sama mereka.Aku berbual-bual dan mulai tersenyum.Namun luka di hati ku masih ada.
Amirul:Liea nak kerja?...Abang boleh Liea..Tapi Liea kena tinggalkan kampung ini..."kata Amirul"
Aku hanya berdiam dan berfikir.Tidak lama selepas itu,aku pun bersuara..."tunggu liea berfikir dulu..."kata ku...
Amirul hanya mengangguk kerana faham.Tiba-tiba Pak Tam mula menceritakan kisah Pak Pandir..memecahkan kesunyian...
Okey dear🦋✨sampai sini dulu ya🦋✨saya harap kamu suka...adakah liea menerima ajakan Amirul?Adakah Liea akan pergi dari kampung?semua nya akan terjawab di bab 4🦋✨selamat malam semua🦋✨
YOU ARE READING
LIEA THALIA
Teen Fictionseorang gadis remaja yang tiada keluarga dan tinggal dengan nenek nya.walaupun tiada ibu dan ayah namun Liea Thalia selalu mendapat kasih sayang dari nenek nya.Hingga lah suatu hari nenek nya meninggal dunia dan Liea Thalia sangat sedih dan tinggal...