Bab 4🦋✨

11 5 0
                                    

Hello semua nya...lia harap kamu semua sihat selalu gais🦋✨terima kasih Kerana sudi baca karya lia🦋✨ok hari ni lia akan kongsikan bab 4 ataupun part 4🦋✨

Semalam-malaman aku tidak dapat tidur.Ajakan dari Amirul makan malam tadi masih bermain di kepala ku.Aku tidak tahu harus membuat keputusan macam mana lagi.

Aku berfikir dengan kerasnya.Aku merebahkan badan ku di tilam yang lembut.Aku berfikir dan menatap siling.Aku menghela nafas ku dengan berat.

Aku bertanya pada diriku "kalau aku menerima ajakan abang Amirul,bagaimana dengan rumah ini?bagaimana dengan haiwan ternakan disini?..tanya ku kepada diriku.

Aku berfikir-fikir dan mengambil keputusan untuk menerima ajakan dari Amirul.Sekian lamanya aku berfikir,kini mata ku mulai mengantuk.Aku menutup mata ku dan tidur dengan tenang.

                          *************

Pagi-pagi hari lagi,aku sudah bangun.Aku merasakan diriku bersemangat daripada hari-hari yang lainnya.Aku terus melakukan kerja rumah.

Selepas itu,aku mencapai benih jagung dan memberikan ayam dan itik makan.Kedengaran dari jauh suara puan suri memanggil nama ku.

Puan Suri:Liea...ooo liea..."puan suri memanggil ku"
Aku:sini...Liea dekat belakang rumah ni mak cik...."aku menjawabnya"

Puan suri pun terus berjalan menuju ke belakang rumah ku.Puan suri menanyakan ku keputusan dari ajakkan Anaknya Amirul semalam semasa makan.

"Liea iku abang Amirul tak?"tanya Puan Suri kepada ku"...Aku mengangguk dan menjawab.."ya mak cik.....tapi........"jawab ku dengan perlahan..."tapi apa Liea?Liea risaukan rumah,itik dan ayam disini?"....tanya Puan Suri bertalu-talu.

Secara tiba-tibanya Pak Tam berkata entah dari mana datang nya..."Ish Liea ni...jangan risau selagi Pak Tam ada...Pak Tam akan jaga itik-itik,ayam-ayam,dan rumah Liea dengan selamat"...kata Pak Tam.

Aku hanya mengangguk dan mengucapkan terima kasih.Hati ku berkata dna bersyukur kerana ada sebuah jiran yang sangat baik dengan ku.

Ok dear🦋✨nanti lia sambung balik ya...
Tata🦋✨

LIEA THALIAWhere stories live. Discover now