[24] I'm Missing You

17 8 0
                                    

5 BULAN KEMUDIAN.....

"Haura... Saya nak gerak dulu." Kata Haider sambil berjalan ke arah pintu keluar.

"Oiii makan lah dulu aku dah masak nih!!!"

"Saya dah lewat." Haider terus melangkah keluar dari rumah itu.

"Dasar jantan tak guna! Orang dah masakkan dia tak nak makan ish." Kata Haura di dalam hati.

Haura pun menghabiskan makanan yang dimasak oleh dirinya. Dia berasa agak sedih kerana suaminya sendiri iaitu Haider berkelakuan seperti ingin meninggalkannya.

"Aik kenapa tiba - tiba aku rasa macam mual ni..." Kata Haura yang seperti ingin muntah.

Dia terus berlari ke bilik air.

*Werkkk*

10 MINIT KEMUDIAN...

"Tiber rasa macam nak makan daging wagyu."

~ Princess Haura ~

Haura berjalan menuju dapur dan mengambil secawan air kosong lalu meminum air itu.

"Haiyaaa dah minum air pun rasa macam nak makan daging wagyu lagi." Kata Haura yang sedang kelaparan.

Dia pun menunggu Haider balik hingga larut malam. Jam menunjukkan sudah pukul 9 malam tetapi Haider masih tidak pulang ke rumah.

Haura berasa agak risau akan keadaan Haider di luar sana. "Takkan ko tak reti nak balik kut!!!" Jerit Haura.

Dia menunggu Haider untuk pulang dengan sabar.

1 JAM KEMUDIAN...

*Boom!*

Bunyi seperti pintu kereta yang dihempas dengan kuat.

"Ish apa yang bising sangat ni!" Haura menutup telinganya.

"Assalamualaikum...."

"Waalaikumussalam. Punya lah lambat kau nak balik. Kau keluar dengan perempuan lain eh?" Haura melihat Haider dengan tatapan yang amat tajam.

Haider tetap mendiamkan dirinya untuk tidak bercakap.

"Hoiii!!! Kau bisu ke?!" Tengking Haura dengan perasan marah.

Bukannya Haider menjawab soalan Haura malah dia hanya berdiri diam di sebelah pintu. Haura menghampiri Haider. "Kau cakap sekarang... Kau keluar dengan perempuan mana?!!!" Dari cara Haura bercakap kita sudah tahu bahawa Haura sangat marah. "S...saya..." Kata Haider terpotong kerana ketakutan.

"Jawab lah!!!" Haura menarik baju Haider. "Aku tanya kau lagi sekali... Kau keluar dengan perempuan lain ka?!" Air mata Haider bertangkung.

"S...saya... Tak keluar dengan perempuan lain tapi..." Jelas Haider kepada Haura. "Dahtu kenapa kau balik lewat?!" Tahap kemarahan Haura semakin meningkat. Garang Haura seperti singa jantan.

"S...saya... Banyak kerja nak kena siapkan... jadi saya balik lewat sikit..." Air mata Haider mulai jatuh. "Kau tahu tak aku risau pasal kau!" Haura cuba untuk menenangkan dirinya.

"Lama kut aku tunggu kau balik!!!" Haura bercakap dengan nada yang tinggi.

"M-maafkan saya... Saya janji saya tak akan ulang lagi..."

Haider memeluk Haura dengan erat.

"Huft....fine.." Haura mengusap kepala Haider dengan lemah lembut. "Janji dengan saya yang awak tak akan ulang kesalahan awak lagi." Kata Haura dengan nada yang rendah. "Saya janji..." Haider tersenyum lebar.

Haura melepaskan pelukan itu setelah beberapa minit berpelukan. "Dah...jom tidur. Awak nampak macam dah penat sangat tu." Haura membawa Haider ke bilik tidur.

Haider pun baring di atas katil itu. "Okay... goodnight." Haura menepuk kepala Haider dengan gentle.

Dengan perlahan mata Haider mulai tertutup. Haura tetap melihat Haider yang sedang tidur. Selepas beberapa minit Haura pun tertidur

........................................................................

Tiba - tiba Haider terbangun pada tengah malam. Dia menggosokkan matanya lalu bangun dari katil. Haider melihat ke arah Haura

Dia mencapai jam yang berada di atas meja. "Hmmm? Awal lagi..." Haider berjalan ke arah katil lalu menyambungkan tidurnya.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Haaa okay tak?

Tq untuk yang dah baca

Btw jangan lupa vote yah

Nak tahu apa yang jadi next?

Sambung part 25

Byeee 🎀

Lope youuuuu 💓

I'm Missing You [Not Completed]Where stories live. Discover now