"HAURA!" jerit Haider memanggil Haura yang sedang tidur lena itu.
Haura terbangun dari tidurnya lalu menuju ke bilik air untuk mengambil wudhu.
Setelah selesai menunaikan solat subuh, dia kembali baring di atas katil yang empuk itu.
Haider datang menghampirinya. "Aik lepas solat subuh nak tidur balik?" soal Haider kepada Haura.
"Mana ada orang tidur, orang berbaring atas katil pun salah ke?" wajah tampan itu dijeling tajam.
"oh ye ke,"
"Pergi lah makan sarapan dekat bawah tu. Maksu and nenek dah panggil tu," kata Haider. Tenang.
"Tak nak lah tak ada selera nak breakfast,'' balas Haura kepada Haider.
Haider tetap memujuk Haura untuk sarapan kerana dia tahu Haura sedang tidak sedap badan. Namun, semua pujukan daripada Haider ditolak oleh Haura. Haider tetap tidak berputus asa untuk memujuk Haura. Wajah Haura bertukar tegang seketika Haider ditatap tajam olehnya. Dengan perubahan wajah Haura dia sudah tahu bahawa isterinya itu tidak suka dipaksa untuk melakukan perkara yang gadis itu tidak mahu. Haider berhenti memujuk gadis itu kerana dia takut melihat wajah isterinya tersebut.
Dengan perlahan Haider berkata "Awak betul ni tak nak makan?" wajah gadis itu dipandang.
Haura hanya menggelengkan kepalanya.
"Oh okay, saya pergi turun bawah dulu nak buatkan bubur untuk awak," tenang sahaja dia menjawab.
Haider pun turun ke bawah untuk memasakkan bubur agar keadaan isterinya tidak bertambah teruk.
Beberapa minit kemudia, bubur itu telah dimasak elok. Kelihatannya seperti bubur yang dimasak oleh chef terkenal. Bubur itu pun dibawa ke atas menuju bilik tidur mereka. Pintu bilik dibuka luas. Haider berjalan ke arah katil sambil membawa bubur untuk isteri yang disayanginya itu. Haider duduk bersebelahan dengan Haura yang sedang berbaring di atas katil. Haider menyuruh gadis itu duduk agar senang disuap.
"Bismillah dulu, princess..." Haider mengusap perlahan pipi isterinya.
Haura pun membuka mulutnya. Ngap! Wajah gadis itu kembali tersenyum. Ceria. Haider memandang Haura dengan senyuman manis. Dahi gadis itu dicium sebelum dia bangun untuk membasuh pinggan dan mangkuk.
SELEPAS solat zohor ditunaikan, Haura menyalam tangan suaminya manakala Haider pula mencium dadi isterinya. Tiba-tiba Haura rasa seperti ingin termuntah. Dia terus lari ke arah bilik air tanpa telekung itu ditanggalkan. Werk! muntah diluahkan ke dalam mangkuk tandas. Haider lari sepantas kilat ke arah Haura. Lelaki itu mengusap belakang badan Haura perlahan.
"Awak okay tak ni?!" tanya Haider kepada Haura. Panik. Mestilah panik kalau isteri dia muntah secara tiba-tiba. Haider mula....dirty mind...
Tidak lama kemudian... Gadis itu mula berhenti. Haider segera mengangkat Haura masuk ke dalam bilik. Lelaki tinggi seperti tiang elektrik itu membaringkan badan isterinya yang sangat lemah.
"Princess, are you okay? I'm here if you need help," Haider sangat risau akan keadaan isterinya yang sekarang. Lelaki itu mengusap perlahan kepala isterinya. Dia menanggalkan telekung isterinya lalu menyangkut telekung itu di penyidai tuala.
Haider bangun dari katil itu untuk mengambil kain lembap.
Haura yang melihat lelaki itu ingin meniggalkan dirinya segera menegur lelaki itu. "A...abang where are you going?'' langkah lelaki itu terhenti apabila mendengar suara isterinya yang sedang memanggil dirinya.
"Yes, princess? A...abang nak pergi ambil kain lembab untuk letak atas dahi awak kejap," balas Haider. Hati lelaki itu sudah ingin tercabut akibat pertama kali isterinya yang dingin itu memanggilnya 'Abang'.
"Jangan lama-lama Haura takut...."
"Tak lama pun, princess...."
Haider dengan cepatnya berlari ke arah dapur untuk mengambil kain lembap. Dia pun kembali lalu meletakkan kain lembap itu di atas dahi licin isterinya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.hai readers ku tercintahhhh
mwahhh cayang dia tu
tolong lah vote sekali sayanggg
tolong eh
okay thanks sayanggg
hmmm majok!!!
tak nak kawan hmph!
okay lah bye mwahhh
sambung part 29
bye sayang
YOU ARE READING
I'm Missing You [Not Completed]
Romantiek"Abi nak jodohkan kamu dengan anak kawan abi." "Wait what???" "Yes." Haider ialah seorang pengusaha yang berjaya. Dia dijodohkan dengan seorang mafia muda Putri Haura Sebrina. Haura tidak suka dengan Haider tetapi Haider tetap ingin mencuba untuk me...