Na een lange, warme douche stapt Robbie de badkamer uit, zijn haar nog damp loopt hij zijn slaapkamer in met alleen een boxer aan.
In zijn slaapkamer treft hij Matthy aan, liggend op het bed met zijn mobiel in zijn handen.
Het bed is verschoond en netjes opgemaakt, de kleding is van zijn vloer af, en de glazen en borden hebben zijn nachtkastje verlaten.
"Hey," Glimlacht Matthy als hij Robbie spot, zijn telefoon legt hij met het scherm naar beneden op zijn borst. "Lekker gedouched?"
Robbie knikt terwijl die de slaapkamer rond kijkt. Zo ver hij wist zou die alleen zijn woonkamer op ruimen, en heel misschien de keuken mee pakken. Mqqr zijn slaapkamer had die niet verwacht. Hoe lang heeft hij onder die douche gestaan joh?
"Ja wel, maar Matt, je hoefte ook echt niet mijn slaapkamer op te ruimen." Hij wil nu niet ondankbaar overkomen, hij vind het super lief dat Matthy dit heeft gedaan, maar het was niet nodig geweest. Robbie was de gene die de rotzooi maakte, hij had het zelf kunnen en moeten opruimen.
De blonde jongen haalt zijn schouders op. "Weet ik, maar ik was toch al bezig dus dacht waarom niet."
"Dankje wel." Hem blijven vertellen dat het niet had gehoeven heeft toch geen nut, hij heeft het al gedaan en dat kan die niet meer veranderen.
Robbie loopt naar zijn kast en trekt er een hoodie en een joggingsbroek uit. Hij gaat er niet van uit dat ze nog wat gaan doen vanavond, en hij dus gewoon een chill outfit aan kan doen.
En dan beseft die zich dat Matt helemaal niks heeft meegenomen, hij heeft geen kleding, geen oplader, geen tandeborstel, niks.
"Oh, Matt. Je hebt helemaal geen spullen hier." Robbie draait zich om met de trui in zijn handen.
"Dat is oké. Ik mag vast wel even jou shampoo en zo lenen, neem ik aan. Je hebt ook wel ergens een schone tanden borstel liggen, hoop ik. En ik kan morgen best nog even deze kleding aan, en dan haal ik morgen gewoon even wat spullen bij mijn huis." Antwoord Matthy alsof die het zelf al helemaal gad uit bedacht, en Matthy's kennende zal dat ook wel het geval zijn geweest.
"Tuurlijk, ik heb nog wel een tandenborstel ergens liggen." Stemt Robbie meteen in. Hem wat van zijn spullen laten gebruiken is het minste wat hij kan doen.
"Oké. Zullen we wat doen? Wat tijd doden?"
"Zoals?" Leuk idee, Matt. Maar wat wil hij nu nog doen?
"Uhm, Een video opnemen?" Stelt Matthy voor. "Je hebt al een poosje niet geupload en ik gok niet dat je iets klaar hebt staan."
Robbie schud zijn hoofd. "Nee, ik zal eigenlijk vorige week een lang leve de liefde aflevering opnemen, maar uh dat is hem uiteindelijk niet geworden."
Om naar een schermpje te kijken naar twee personen die aan het daten zijn kon hij toen effe niet hendelen. In plaats daar van heeft hij de hele dag in bed gelegen en is er alleen uit gekomen om naar het toilet te gaan, drinken te pakken en de deur te openen als zijn thuisbezorgd er was.
"Dan filmen we dat nu toch? Kijk ik gezellig mee." Glimlacht Matthy terwijl die opspringt van het bed.
Robbie glimlacht kleintjes en knikt, hij snapt zelf ook wel dat Matthy gewoon wil voorkomen dat die aan Jamie denkt, maar dat is ergens wel lief. "Is goed, ik zal even alles klaar zetten."
Hij loopt zijn opnamekamer aan, de enige ruinte in het huis dat nog wel netjes is. Voornamelijk om hij hier in die week geen stap binnen heeft gezet.
Hij zet zijn camera klaar en zorgt dat alle instellingen goed staan, op de computer zet die alvast een aflevering klaar, eentje die vaak werd aangevraagd.
Vlug loopt die nog een andere kamer in om een extra stoel voor Matthy te pakken die hij er naast schuift.
Net als hij Matt wilt roepen dat ze kunnen filmen komt de man al binnen gelopen met twee koppen koffie in zijn hand.
Na ongeveer een uurtje aan opnamens zijn ze dan eindelijk klaar, Robbie besluit zijn bestanden maar gelijk even naar zijn editor te sturen.
Matthy was al weer naar beneden gelopen met de ondertussen legen kopjes.
Als Robbie de keuken in loopt ziet die Matthy door zijn kastjes heen kijken. "Goed, we hebben de keus tussen spaghetti, spaghetti en spaghetti."
"Of we bestellen eten?" Nu nog koken is wel het laatste waar Rob zin in heeft.
"Ik denk niet dat jij in die afgelopen week iets anders hebt gehad dan thuis bezorgd, Robje. Dus we gaan lekker koken vanavond."
Zachtjes zucht de brunet, maaar hij stemt wel in want hij heeft inderdaad niks anders gehad dan besteld. Iets gezonders zal wel even goed zijn voor hem.
Matthy ziet dat ook in, en stiekem us Robbie blij dat hij hier is en toch nog een beetje voor hem zorgt.
820 woorden.
JE LEEST
DROMEN IN KLEUR || mabbie
Fanfiction"Makkelijk gezegd dat het onwerkelijk is. Maar het is echt. Sinds jij er bent zie ik alles anders dan hoe ik het ken. Hoop dat het nooit went, want we dromen in kleur." Robbie heeft het er maar lastig mee, het feit dat Jamie het heeft uitgemaakt. Ge...