De volgende ochtend worden de twee wakker door de wekker die door de slaapkamer galmt.
Het is duidelijk dat Matthy er niet gewend aan is dat de wekker zo vroeg gaat. Matt woont natuurlijk ook dichterbij Utrecht vanaf Ameide. Dat betekent dus dat Robbie eerder weg moet, en dus ook eerder op moet staan.
Robbie zet zijn wekker uit waarna die een hand door zijn ogen wrijft, in de hoop iets wakkerder te worden, helaas werkt dat niet zo goed. Maar een douche en een kopje koffie zullen dat wel fixen.
Hij draait zijn hoofd naar de linker kant van het bed, de deken is hoog opgetrokken, alleen zijn blonde lokken zijn zichtbaar.
Robbie heeft wel een logeerkamer, alleen kwamen ze er midden in de nacht achter dat het bed niet opgemaakt was.
Beide hadden geen zin om dat op dat tijdstip nog op te maken, en dus besloten ze dat Matt gewoon bij Rob in bed zal kruipen.
Zo'n groot probleem is dat toch niet, ze hebben vaak genoeg in het zelfde bed geslapen, voornamelijk voor video's. Dus konden ze best samen in bed liggen.
Robbie hoort licht gesnurk onder de dekens vandaan komen, en beseft zich dat Matthy weer in slaap gevallen is. Hoe die nog geen dertig seconden na de wekker weer is gaan slapen is een raadsel voor Robbie.
Hij trekt de deken wat naar beneden zodat zijn hoofd zichtbaar is, hij ligt inderdaad al weer diep in dromenland.
Voorzichtig schud die zijn schouder. "Ey, doornroosje. Word je ook wakker? We moeten zo naar kantoor."
Matthy mompelt iets onverstaanbaars voor zijn ogen openen. Hij heeft nog wat kleine oogjes, en even kijkt die verward omzich heen voor die herkent waar die is.
"Goede morgen." Grinnikt Robbie, de deken van zich afslaand om uit bed te stappen.
"Morgen." De slaap is goed hoorbaar in zijn stem als Matthy zijn hoofd wat dieper in zijn kussen drukt. "Waarom woon jij zo tering ver weg van kantoor man."
Robbie lacht terwijl die wat kleding pakt uit zijn kast. "Wil je zo ook douchen? dan pak ik ook een handdoek voor jou."
Matthy knikt en maakt een goedkeurend geluid. "Zal ik wat kleding van jou mogen lenen?"
"Uhm, ja wel, ik heb-" Robbie zoekt door zijn kast naar een specifieke trui. "Deze, die is wat oversized dus die moet je wel passen. Ik denk alleen niet dat ik een spijkerbroek heb die lang genoeg is, maar kijk maar effe." De trui gooit die naar Matthy toe zonder daadwerkelijk naar hem te kijken.
Matthy haalt licht geiriteerd de stof kleding van zijn gezicht af. "Is goed, thanks."
Terwijl Robbie onder de douche stapt staat Matthy voor Robbie's kast. Rob had hem een zwarte bankzitters trui gegeven, dus gelukkig zal elke broek er bij staan, nu hoopt hij nog één te vinden.
Hij weet vrijzeker dat hij ze wel past, maar de lengte moet dan ook goed zijn. Hij loopt liever niet op lengte hoogwater namelijk.
Na een heel aantal broeken voor zich gehouden hebben heeft hij een blauwe spijkerbroek gepakt die hopelijk ook op die lengte valt.
Vlug pakt die er nog een boxer bij waarna die weer plaats neemt op het bed van Robbie en wat op zijn telefoon kijkt.
"Je kan gewoon mijn shampoo en zeep gebruiken, handdoek heb ik klaar gelegd." Zegt Robbie als hij de badkamer verlaat.
Matthy kijkt op en glimlacht naar Robbir wiens haar nog een beetje damp is. "Isgoed, oh- is het trouwens goed als ik deze broek aan doe?"
Robbie knikt als hij ziet welke die omhoog houd. "Tuurlijk, ik zal vast het ontbijt maken."
Matthy knikt als teken dat het goed is, bedankt hem nog een keer voor dat die zijn spullen mag gebruiken voor die de badkamer in loopt.
628 woorden.
JE LEEST
DROMEN IN KLEUR || mabbie
Fanfiction"Makkelijk gezegd dat het onwerkelijk is. Maar het is echt. Sinds jij er bent zie ik alles anders dan hoe ik het ken. Hoop dat het nooit went, want we dromen in kleur." Robbie heeft het er maar lastig mee, het feit dat Jamie het heeft uitgemaakt. Ge...