***Dostum sandığım insanların hepsi durumum yüzünden geri döndüler. Onları suçlamıyorum. Ve şimdi bu tür şeyler için endişelenmenin zamanı değildi. Borcum vardı ve borcumu geri ödemek zorundaydım, bu yüzden patrona söylediğim gibi köpek gibi çalışmak zorunda kaldım. Böylece ilk defa düzgün çalışmaya başladım. Şafak vakti gazete dağıtıyordum ve sabahtan akşama kadar fabrikada ambalaj malzemeleri üzerinde çalışıyordum. Geceleri komik kostümler giyip eğlence merkezlerinin sokaklarında el ilanları dağıttım.
Günde yaklaşık üç saat uyudum ve günde iki öğün yemek yedim. Böylece çalışmaya başladım. O günden sonra annem üç ay daha yaşadı. Doktorun, annemin birkaç hafta dayanamayacağına inandığının aksine, üç ay boyunca son nefesine kadar oğlunu düşünerek mücadele etti. Bir süre daha yalnız kalmamı engellemeye çalıştı.
Hastane faturasının son ödemesini yapmaya gittiğim gün annemin tek kişilik odasını da temizledim. Gerçekten meteliksizdim, bu yüzden eğlence bölgesine gidip broşür dağıtmak zorunda kaldım. Bir yaz gecesi, boğucu bir maskot kıyafeti giyerek, yeni açılan karaoke odasının ilanlarını insanlara dağıttım. Ölen annemin kalıntılarını nehre attığım gündü ama benim için huzur yoktu. Çalışmaya başladığım üç aydan beri kafamın bir kısmı hareketsiz ve sertleşmişti.
Duygularım köreldiğinden mi bilmiyorum ama gece saat 2'de işi bitirip eğlence bölgesinin arka sokağına oturduğumda tuhaf bir şey fark ettim. Annemin üç ay boyunca pahalı hastane faturalarını ödeyerek yaşamasını gerçekten istiyor muydum? Neden hiç üzgün hissetmiyorum? Ancak aklıma gelen sorular yorgunluktan çabuk bastırılıp bir anda yok oldu. Sabahları hâlâ gazete dağıtmam gerektiğinden kiralık bir depoda kalıp sandalyede uyumayı ve 2-3 saat dinlenmeyi planladım.
Ancak normalde hızlı bir şekilde depoya giden bedenim rahat hareket edemiyordu. Bir yerden kavga sesi geldiğini duyduğumda hayvan kostümü içinde şaşkınlıkla oturdum. Bir eğlence bölgesinde kavga sesi alışılmadık bir durum değildi, ancak sesler sarhoş değil de ayık olsaydı nadir olurdu. Buna rağmen dikkatimi çekmedi. Ama birinin söylediği bir kelime beni harekete geçirdi.
"Lanet olsun sana, piç!"
Sert bir adamın sesini takip ederek çatışma ve kavga sesleri geliyordu.
Dang, clang, thud!
İnsanlar ve nesneler çarpıştı, şişelerin kırılma sesi yankılandı. Bu ses türü bana çok tanıdık geliyordu. Köşeyi döndüğümde, saldıran dört adamla çevrili bir adam gördüm. Elbette karşı karşıya kalan kişi savunmadaydı ve köşeye sıkıştırılmıştı ama durum neredeyse başa baş durumdaydı.
Tek başıma dövüşmekte iyiydim ama saldırganların fazla olmasını istemezdim. 20'li yaşlarının başlarından ortalarına kadardılar ve güçlü gibi davranıp geceleri oyun oynamak için dışarı çıkan mahalle gangsterlerine benziyorlardı. Böyle adamlarla tek başıma başa çıkabilirdim. Beni şaşırtan şey içlerinden birinin tek kolla dövüşmesiydi. Bir kolunda alçı vardı ama ifadesiz bir yüzle dört kişiye karşı mücadele etmeyi başardı.
Ne olduğunu bilmiyorum ama oyuncu kadrosundaki adam sonunda kazanmış gibi görünüyordu. İlk etapta dikkatimi çeken cümle olmasaydı dikkat etmezdim, o yüzden arkama dönmeye başladım. Ama tam o sırada saldırganlardan birinin bir şey çıkardığını gördüm. Buna aşinaydım; bu bir hançerdi. O kişinin elinde daha önce kullandığım bıçağın aynısı vardı. Ben farkına varamadan ayaklarım otomatik olarak hareket etti. Ve kendime geldiğimde ellerim çoktan hareket etmişti.
"Ahhh-!"
Güm. Haydut bıçağı düşürdü ve elini tutup çevirdiğimde çığlık attı. Belki de bir anda bana yenilip kolunu kırdığı içindi. Kavga durmuştu ve tüm gözler üzerimdeydi. Gözleri şokla parlıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Payback
General FictionAkranlarının giriş sınavına hazırlandığı yaşta, tehdit ve şiddetle insanlardan para toplayarak haydut gibi yaşayan Yoohan, bir gün ailesini kinci bir adamın ellerinde kaybeder. Ailesinin ölümüyle kendini suçlu hisseden Yoohan, o günden beridir af di...