Bölüm 5

6 3 0
                                    


***

Amca düşüneceğini söyleyerek dışarı çıktıktan sonra odaya sessizlik çöktü. O kadar da rahatsız edici değildi. Uzun süre masanın üzerindeki polaroidlere baktım. Kameraya bakan ifadesiz yüz, beş yıldır aynaya bile doğru dürüst bakmayan bana tuhaf geliyordu. Bu fotoğraf muhtemelen bundan sonra kamera önündeki kariyerimin başlangıcı olacak ama bana pek gerçekçi gelmedi.

"Yoohan hyung'u daha önce tanıyor muydun?"

Başımı yavaşça kaldırıp ciddi bir ifadeye sahip olan çocukla göz teması kurdum. Muhtemelen 21 ya da 22 yaşındaydı? Bu yüz erkeksi olmaktan ziyade sevimliydi. Cevap vermeden ona baktığım anda biraz utandı.

"Ah, bu soruyu sormamalı mıydım?"

"Hayır. Ne istersen sorabilirsin. Ama cevap verip vermeyeceğim başka bir konu. Çünkü sana henüz güvenmiyorum."

"Bana güvenebilirsin." Ekledi ve söz verdi. "Yoohan hyung da beni sevmiyor. CEO Choi bana çok iyi davranıyor..."

Kaşlarını çattı ve sanki geçmişi hatırlıyormuş gibi gözlerini indirdi.

"Yoohan hyung şirketimizdeki birkaç popüler aktörden biriydi. Aynı şirketteyken bile benmerkezci bir kişiliğe sahipti bu yüzden yakın değildik ama kontratı sona erdiğinde bize bu şekilde ihanet etmesini beklemiyordum. Şirket büyük olmasa da sektörde CEO Choi gibi iyi insanlar nadiren bulunur. Oyuncunun iradesine saygı duyuyor, yapmak istediklerini destekliyor ve başarılı olana kadar ısrar ediyor. Ama tıpkı Yoohan hyungun yönetmen sayesinde ön plana çıktığı gibi..."

Depresyondaymış gibi mırıldanarak gözlerini tekrar kaldırdı.

"Sözleşmeyi uzatma zamanı geldiğinde peşinat istedi, bu yüzden CEO-nim birkaç yüz milyon won toplamak için çok çalıştı. Ancak başka bir şirketle sözleşme imzaladığı ortaya çıktı. Gerçekten... ο zamanlar olanları düşündüğümde."

"O halde neden onu geri almadın?"

diye sorduğumda yüksek sesle iç çekti.

"Elbette geri almak istedik. CEO dava açtı ama Yoohan hyung bizim ajansımızda çalışırken kazandığı parayı alamadığı için bunun nafaka olduğunu söyledi, bu yüzden dava uzun sürdü. Ama bu çok saçma. İhtiyacı olduğunu söyleyerek CEO'dan her zaman parayı peşin alırdı. Yalnızca CEO-nim'imiz kötü bir işletme sahibi olarak yaratılmıştı. İlk duruşma kararının alınması yaklaşık bir yıl sürdü. Avukatı gerçekten çok inatçıydı... sonunda, alınan asıl miktarın yalnızca 1/5'ini almamıza karar verildi. Tch, alsak bile o dönemde avukatın parasını ödemeye yetmiyordu. Sorun şu ki, karşı taraftan itiraz ettiğimiz için parayı bile alamadık."

Hikayeyi neşeli bir sesle anlatmaya çalışsa da gözlerinde yeniden melankoli yayıldı.

"Bu olay şirkete çok zarar verdi. Bir anda büyük miktarda para kaybettikten sonra yine de avukatın parasını ödemek zorunda kaldık ve popüler sanatçılar gittiği için yatırımcılar paralarını geri almaya çalışıyordu... Sonunda elimizde hiç para olmadığı için davayı iptal etmek zorunda kaldık. para. Şirketin durumu kötüleşince geri kalan tüm üyeler ayrıldı. Şirketin büyümesi çok uzun sürdü ama bir anda dağıldı..."

"Sen gitmedin."

Ben bunu işaret ettiğimde utangaç bir şekilde başını kaşıdı ve şöyle dedi: "Ah, bu..."

"Patrona çok şey borçluyum. Oyunculuk için liseden beri oradan oraya gelip gittim, diğer yerler beni kabul etmedi. Şey... benim kamera fobim var. Haha- Komik, değil mi?"

"Evet."

"...."

"...."

"Hmm, ama CEO-nim'imizin hızı çok hızlı. Onu kabul eden tek şirket bu şirketti, beni de yanına aldı ve ben de onun Yoohan hyung'un menajeri olmasını izledim. CEO-nim sorun olmadığını söyledi ama başlangıçta ağlamaya başladım. Ona intikam alalım dedim ama CEO o zaman Yoohan gibi pis bir insana dönüşeceğini söyledi. Açıkçası patronun istifasını istedim. Bizi kabul eden tek yer burası olmasına rağmen çok zorlandık. Sorumlu olduğu oyuncuya göre kâr almasına karar verildi. Bu arada, çok az gelirim var..."

PaybackHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin