Fadzril menarik nafas dalam. Game Temple Run yang dimain sedari tadi tak boleh nak melarikan kepala dari apa yang bergelumang di dalam kepala. Aksi umminya dan Azmir yang dilihat petang tadi bermain main tak henti di dalam kepala. Dengan umminya menyebut namanya. Dan bukan nama Azmir. Kepala digeleng sekali lagi apabila watak di dalam game terlanggar akar kayu dan terjatuh diratah raksasa yang mengejar.
Phone kemudian ditolak ke tepi. Dah 8pm. Biasanya waktu macam ni umminya dah siap masak. Langkah dibawa bangun tetapi terhenti di hadapan pintu melihat abinya berpakaian kemas keluar dari bilik membawa beg luggage.
"Ha Fadzril. Jom makan sekali" ajak abinya.
"Abi nak pergi mana mana ke?"
"Haah... Ada meeting dekat Penang pagi esok. Emergency sebab ada incident sikit dekat site." Jawab abinya sambil berjalan turun tangga diikuti Fadzril di belakang. "Serious ke?" "Warded jugakla pekerja tu..." jawab abi. Fadzril tak bertanya lebih kerana tahu yang abinya kurang gemar berbicara tentang kerja di rumah.
Di meja makan, Ustazah Syaima dah siap menyediakan makan malam. Hanya tinggal dituang air sahaja. "Nasib baik abang sempat makan dulu... Kalau tak siapa nak makan banyak banyak ni..." komen Ustazah Syaima. Fadzril mengambil duduk. Cuba mengelak mata dari umminya. Erangan nakal umminya di balik tudung labuh itu masih tak lekang dari kepala.
"Haih... Tu la... Kelam kabut la nak panggil semua. Itupun nak ikut klien tu nak suruh meeting malam ni. Gila ke." Bebel si abi sambil meletakkan luggage ke tepi sebelum mengambil duduk. Ustazah Syaima kemudian juga mengambil duduk. Masing masing mula menadah tangan sebelum abi mula membaca doa makan.
**************
Ustazah Syaima menggigit bibir bawah. Baris ayat di dalam novel yang dibaca beberapa kali masih jugak tak lekat dalam kepala. Novel tadi kemudian diletakkan ke tepi katil. Tubuh ditolak bangun ke pintu sebelum terhenti di hadapan cermin. Melihat dirinya memakai tshirt agak ketat, Ustazah Syaima menarik nafas dalam lalu melangkah ke arah almari. Jubah hitam bermanik yang tak perlu digosok dicapai.
Dan entah mengapa, tudung labuh satin yang dah siap digosok bersama tudung lain untuk seminggu itu juga dicapai.
**************
Fadzril melihat ke luar tingkap. Biliknya menghadap rumah sebelah yang kosong. Movie Avengers dibiar terpasang di PC walau tiada yang tengok. Kepala Fadzril sibuk memainkan kembali babak Azmir menghentak umminya. Dengan umminya menyebut namanya. Teringat juga saat selamba Naim menyumbat batangnya ke dalam mulut ibunya Datin Qadrina itu.
Terbayang kemudian rakusnya Azmir menikmati tubuh Auntie Bella beberapa minggu lepas. Dan yang paling membuatkan darahnya semakin berderau. Teringat kembali aksi umminya sendiri bersamanya. Segala kata kata lucah yang tak patut dikeluarkan seorang ibu... Seorang ustazah...
YOU ARE READING
Ustazah Syaima
Adventure[Repost] Ustazah juga seorang wanita kan? Punya nafsu~ - Karya oleh JemariNakal -