Chapter 9 - Berdenyut

4.6K 12 0
                                    

Ustazah Syaima menarik nafas dalam. Melihat diri di hadapan cermin. Rambut panjang yang hampir menyentuh belakang ditarik lalu diikat ponytail mudah. Malam itu Ustazah Syaima memakai tshirt lengan panjang longgar, bersama kain tuala. Kerana baru sahaja selepas membersihkan pantatnya selepas melakukan tanggungjawab batin untuk suami.

Nafas ditarik dalam sekali lagi lalu pintu bilik air dibuka. Terdengar dengkuran halus si suami. Ustazah Syaima mencapai seluar yang tersidai di tepi lalu disarungkan. Tuala digantung. Langkah dibawa ke katil sebelum berhenti. Kepala digelengkan.

Fadzril tidak bertegur sapa dengannya sejak petang tadi. Walau waktu makan malam pun Fadzril makan lambat sikit. Katanya ada call. Hampir tidak berjumpa.

Ustazah Syaima memastikan yang suaminya telah tidur lena, sebelum langkah dibawa keluar lalu dibawa ke bilik Fadzril.

Di celah bawah pintu Ustazah Syaima melihat cahaya lampu. Fadzril belum tidur.

Ustazah Syaima menarik nafas dalam, mengumpul kekuatan lalu pintu diketuk perlahan. "Fadzril...? Dah tidur? Ummi ni..."

Senyap buat beberapa saat, sebelum Fadzril membuka kunci pintu lalu membuka pintu untuk ibunya itu. "Urm... Belum, masuklah... Kenapa Ummi?"

Ustazah Syaima senyum sopan. Dia pun tak tahu nak kata apa. Langkah dibawa masuk ke dalam bilik Fadzril yang nampak kemas itu. Fadzril pula memakai tshirt sleeveless bersama seluar pendek. Ustazah Syaima mengambil duduk di atas kerusi Fadzril dan Fadzril kembali duduk di atas katil.

"Ummi... Nak cakap pasal petang tadi... Urm... Ummi minta maaf...." Kata Ustazah Syaima. Fadzril menjeling sedikit sebelum phone ditarik semula. "Um... Fadzril tak... Tak bagitau sesiapa kan...?"

Fadzril mengangkat wajah dari phone. "Taklah Ummi... Cuma Fadzril macam... Hm.... Kecewa sikit? Ummi kan ustazah... Abi pun baik dengan ummi... Ummi pun nampak bahagia dengan abi... Apa jadi ummi?" soal Fadzril.

Ustazah Syaima menarik nafas dalam. Menggeleng sebelum membuka mulut menjawab. "Ummi tak tahulah... Sumpah sebelum pindah sini ummi tak terfikir pun nak buat benda benda macam ni... Ni semua sebab... Hmm... Jiran jiran kita yang lifestyle macam tu... And... Hmm... Azmir tu nak sangat ummi... Dahtu Auntie Bella tu pulak bersubahat..."

Fadzril menyilang kaki mendengar nama Auntie Bella itu.

"Hmm... Kejap... Jiran jiran? So... Bukan Auntie Bella je?" soal Fadzril sedikit terkejut. Ustazah Syaima menggigit bibir bawah mengangguk. "Auntie Penny... Then ada lagi yg Fadzril tak jumpa lagi... Better... Jangan jumpa la kot... Nanti jadi macam Auntie Bella..."

Fadzril menarik nafas dalam. "Jiran jiran yang lain pun... Macam tu ke? Memang dorang liar ke... Atau...."

"Hmm... Katanya sebab suka darah muda... Ada yang suami dah tak layan dorang... Ada yang ada perempuan lain dekat belakang... Tapi abi okay je Fadzril... Jangan salah faham... Hmm... Ummi sebenarnya... Start pun sebab nak lindungi Fadzril dari benda macam ni..."

"Lindungi Fadzril?" soal Fadzril kurang faham.

"Hmm... Sebenarnya jiran jiran macam Auntie Bella tu... Dorang macam... Bertukar anak lelaki... Yang mana ada... Macam... Azmir... Then ada Naim... Ada Rama... Kalau tak pun, setakat yang ummi tau, semua skandal baya baya kamu... So bila kamu balik haritu, dan Bella nampak kamu, terus dia aim kamu..." Fadzril menarik nafas dalam. Sedikit bangga. Kemudian umminya menyambung.

"Dan Bella dengan Azmir dah janji yang... Kalau... Urm... Kalau ummi bagi Azmir blowjob, Bella tak kacau Fadzril... Tak sangka yang... Hmm... Dia tipu je..." kata Ustazah Syaima sesal.

Ustazah SyaimaWhere stories live. Discover now