Bunyi sudu dan garfu mengucup pinggan dah mula kedengaran apabila Ustazah Syaima turun untuk sama sarapan sebelum pergi kerja. Anak lelakinya, Fadzril dan suaminya dah siap di meja makan. Si suami melihat dan tersenyum.
"Wah... Cantik harini, ada apa apa ke?" soal si suami.
Kening Ustazah Syaima terangkat sedikit. Cantik? Perlahan dilihat wajah di hadapan cermin sebelah tangga. Ustazah Syaima memakai tudung labuh bawal biru cerah, hampir putih. Bersama corak bunga pink dan biru di bucu tudung, kain satin yang sedikit berkilat. Bersama baju blouse putih lengan panjang. Handsocks hitam yang hujungnya menyangkut di antara ibu jari dan jari telunjuk. Dan akhir sekali...
Kain hitam yang sedikit ketat dipakai minggu lepas. Hanya ketat di punggung dan atas peha. Namun oleh kerana blouse kali ini hanya menutup separuh punggungnya, pasti sahaja lebih jelas kelihatan dari tempoh hari. Wajah Ustazah Syaima bertukar merah sedikit, aku... pakai ni untuk 'harini' ke..?
Kepala Ustazah Syaima digeleng sedikit mencampakkan tanggapan itu jauh jauh. Aku buat ni untuk Fadzil. Aku taknak Fadzil terlibat dengan kegiatan jiran jiran ni.
Senyum diukir sebelum duduk di sebelah suaminya lalu pinggan diambil. "Oh, harini je la cantik? Hari lain tak cantik?" soal Ustazah Syaima mengusik. "Eh, tak tak... Hari hari cantik... Hehe..." Dan Fadzil cuma tersengih melihat geligat ibu bapanya itu.
***************
5 minit lepas pukul 1 seperti yang dijanjikan, akhirnya pintu biliknya diketuk perlahan. "M... Masuk..." Panggil Ustazah Syaima perlahan. Dan ya, Azmir masuk dengan senyum lebar. Wajah Ustazah Syaima yang sememangnya merah dari tadi itu semakin merah melihat Azmir datang dengan baju tanpa lengan, menunjukkan bentuk tangannya yang sedikit berketul itu.
Beg dan beberapa buku yang dibawa juga menunjukkan yang dia seperti baru habis kelas.
"Maaf lambat sikit, ustazah... Ada kelas tadi." Kata Azmir sopan. Ustazah Syaima mengangguk. Hanya mahu ini habis cepat.
"Takpelah... Hm... Macam mana... Macam mana awak nak buat ni?" soal Ustazah Syaima. Azmir senyum sedar Ustazah Syaima mahu mempercepatkan kerana tidak ikhlas. Namun Azmir yakin yang Ustazah Syaima akan perlahan lahan membuka dirinya untuknya.
Beg dan buku diletakkan ke tepi. Dan langkah dibawa pusing meja ke kerusi pejabat yang diduduk Ustazah Syaima itu. Melihat Azmir semakin rapat, Ustazah Syaima mengingatkan. "Kejap! Mommy awak dah cakap syarat kan?"
Azmir ketawa kecil melihat Ustazah Syaima, dengan wajah cerah sedikit kemerahan, bibir sedikit pink berkilat, jelas menyapukan lipstick sebelum dia sampai, dan memakai tudung labuh yang agak bergaya. Tidak sabar melihat wajah baik itu dibenam batangnya.
"Mommy cakap... Tak boleh pegang... Tak boleh buka pakaian... Takde orang tengok..." kata Azmir perlahan sebelum akhirnya berhenti dua tapak dari kerusi Ustazah Syaima itu. Ustazah Syaima sedikit lega mendengar dan melihat langkah Azmir dah berhenti.
YOU ARE READING
Ustazah Syaima
Aventura[Repost] Ustazah juga seorang wanita kan? Punya nafsu~ - Karya oleh JemariNakal -