BAB 04

74 3 0
                                    

Sudah tiga hari Elina tidak sedarkan diri, sepanjang Elina di hospital Aqil sentiasa berdoa supaya adiknya bangun kembali dan ceria seperti biasa.

"A-abang..." Walaupun suara Elina kecil tetapi cukup didengari oleh Aqil.
"A-adik..".

Aqil bangun dari duduknya dan berlari ke arah Elina yang sedang terbaring lemah di atas katil. Tanpa Aqil sedari air matanya mengalir deras. Ya! dia sangat rindukan adiknya yang gila ini.

"Kau ni! kau buat aku risau tahu tak!? aku tak sayang kau!" Ucap Aqil sambil menangis, Elina hanya tergelak kecil. Tiba-tiba pintu bilik Elina terbuka, Aryan masuk ke dalam bilik Elina sambil membawa buah tangan.

"Kau dah sihat ke?" Soal Aryan sambil memandang wajah Elina. Elina hanya mengangguk perlahan. Aryan yang melihat Aqil sedang menangis tergelak besar. Ini ke leftenan Aqil?

"Ini ke leftenan Aqil yang garang tu?"

"Shut up!, kau tak tahu apa-apa!"

"HAHAHAHA, aku sebar jugak dekat orang bawahan kau." Ucap Aryan, Aqil hanya menjeling. Elina yang melihat dua ekor makhluk itu hanya mampu terdiam sambil menahan ketawa.

Tiba-tiba telefon bimbit Elina berbunyi.

"Helo?"

"Babe! kau dah sedar ke?!, yey my prend sudah bangun!!"

"Kau nak aku sepak mulut kau ke?, lama-lama pekak jugak telinga aku dengar kau jerit."

"Hehehe aku excited!"

"Ye la, aku nak rehat sekejap."

"Bye babe!, lope you!" Ucap sahabat baik Elina sebelum mematikan telefon. Elina memandang Aqil tajam, Aqil yang melihat itu sudah faham maksud adiknya dengan cepat dia menarik tangan Aryan untuk keluar dari bilik adiknya. "Apahal kau tarik aku keluar?" Soal Aryan "Adik aku nak rehat." Ucap Aqil tanpa rasa bersalah. Aryan hanya mengangguk walaupun dia sedang menahan marah terhadap sahabatnya itu.





Sorry semua, saya tak boleh tulis panjang-panjang telefon saya tengah rosak, in sya Allah besok saya beli baru and tulis cerita ni sampai habis, itu je babaiii semuaa!!

CINTA TERAKHIR CODE NAME COBRA |SLOW UPDATE Where stories live. Discover now