★★★★★
Bilgisayarı televizyona bağlarken annem de meyveleri ve çayları sehpalara koyuyordu.
"Şimdi bu kanal gibi mi?" diye sordu babam, ben yayını açarken.
"Onun gibi bir şey, baba. Bir uygulamada kendine ait kanalı var, 1 milyon takipçisi var."
"Kendi kanalı mı? O kadar parayı nereden buldu?"
"Bunun için paraya ihtiyaç yok, baba." dedim gülerek. "Eğer senin de imkanların olsa, sen de açabilirsin."
"O kadar kolay iş mi?"
"Kolay da, hemen bu izlenmelere ulaşamıyorsun." dedim yayına girdiğimde. Hala açık değildi yayın fakat chat hızlı bir şekilde akmaya devam ediyordu. Şimdiden yayında 4 bin kişi vardı. Yayın adına da küfürsüz yayın yazmıştı. Babam olmasa buna kahkahalarla gülecekken babam olduğu için sadece kıkırdadım.
"Noldu kızım, hala açılmadı mı?" diye sorduğunda annem, şansıma kamera açıldı.
"Şimdi açıldı, anne." dedim.
Akın önce chat'e bakıp bir süre nabız yokladı. Ben de chat'e yazdım hemen.
maviiix: Selam chat
maviiix: İyi yayınlar
Birçok insan selam verirken Akın'ın da mesajımı görmesi çok uzun sürmedi.
"Selam Yalçın abi," dedi Akın kameraya bakarak. Sonra yanındaki çayından bir yudum aldı. Biraz daha chat'e baktıktan sonra da sorduğu bir soruya cevap verdi. "Yalçın abi, bi' aile dostumuz, İrem."
Bi' süre bu yayın ne yapacağını anlattıktan sonra Discord'dakilerle sohbet etti. Annem de bu sıra meyveleri soymaya başlamıştı. Babam çayını içerken durmadan Akın'la alakalı oldukça spesifik sorular sormaktan çekinmiyordu.
"Askere gitti mi?"
"Ne zaman gitti?"
"Bedelli mi yaptı?"
"Nerede yaptı?"
"Hangi rütbede çalıştı?"
"Ne zaman döndü?"
Bu minvalde soruları durmadan sordu. Ben de soruları bizatihi bilmediğim için onun yerine chat'e yazmaya karar verdim.
Bazıları kaçsa da, Akın gördüklerine mümkün olduğunca cevap veremeye çalışıyordu. Böyle olunca da sohbet biraz sıkıcı ve farklı yere geliyordu. Bir süre Akın bunu itiraz etmeden devam ettirdi.
"Gelen yeni sub'lara hoş geldiniz, Derya, erwin_19i, Doğa, Orhun, pembepanjurluev. Susuzbedevi32 beş kişiye sub hediye etmiş."
Gelen yorumları okuduktan sonra Youtube'tan video izlemeye başladı.
"Bu videoyu mu izleyecek şimdi?" diye sordu babam, videonun beşinci dakikasında.
"Evet, baba. İnsanlar onun tepkilerini merak ettikleri için izliyorlar."
"Bu ne boş iş." dedi babam burun kıvırarak. "Bunu açıp ben de izlerim."
"Haklısın, baba." dedim gülerek. Annem ağzına bıçakla kestiği elmalardan uzatınca susabildi anca. Yayının bir buçuk saatinde kopmuştu zaten. Pek çabuk sıkılırdı televizyon izlemekten. Yıllarca polislik yapınca bir hayli uzaklaşmıştı teknolojiden. O yüzden onu yargılayamazdım.
Annemse pek ilgiliydi bu duruma. Sürekli ya video, ya arkadaşları, ya da Akın hakkında bilmediği şeyleri bana sorup duruyordu. Ben de çekinmeden cevap veriyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Off Stream | Yarı Texting
Fiction généraleÇocukluk arkadaşı ünlü bir yayıncı olan Beyzanur, bir çılgınlık yapıp yayınına katılır ve RAG'la konuşma şansına sahip olur. UYARI!: Bu kitap Türkiye'deki yayıncıları ve yayın kültürünü anlatan bir kitaptır. Kitap içeriğindeki birçok şey, benzerlik...