74 10 0
                                    

Multimedya:Emir

Tüm asaletiyle caddede yürürken beni fark etti.Hemen gözlerini çekti ve gözden kayboldu.Kendime gelip minibüs bekleyen bizimkilere döndüm.

Maze"Olum hane herkes bacındı kızı ne biçim kestin lan"
Minibüs geldiğinde Maze'yi sertçe ittim.Emir gardaşım parayı uzattı hepimizin yerine.Ben bu çocuğu arkadaşım olarak boşuna seçmedim.Öbürleri defolu çıktı sormayın hiç.

Kerem minibüste zor dengesini buluyordu.Kömür elinde tesbihi ön koltuğa oturmuştu.Aradada gözleri minibüsçünün bozuklarındaydı.Maze ise tam kapının ağzında duruyordu.Bilmiyordu ki kapı açılınca ağzı burnu dağılacak.

Durağımıza geldiğimizde"Müsait yerde indir abi bizi"dedim.Lan benim sesim götümden mi çıktı?Herkes bana'burayı terk et'bakışı atıyordu.Otomatik kapı açılınca kızın bacaklarını kesen Maze sırt üstü yuvarlandı.Hem peşinden koşup hemde gülüyorduk.Mazbutu da yerden toplayıp mahalleye yürüdük.Marka poşetler elimizde James Bond havasındaydık.Mazlum hala Hayriye teyzenin merdiven silerken dizlerini tuttuğu sesleri çıkarıyordu.Mahalle veletlerinin topu pantolonuma geldiğinde etrafı taradım.

"Kim attı lan bunu!?"çocuklar gülerken poşedi Emir'e uzattım.
Topu ortaya attım"5 de biter he!"

----------

Eve döndüğümde bizimkiler defile yapıyodu.

Bende kapıyı çarparken"Modada benim trend de benim."diye mırılanıyordum.

"Aga ya bütün kızlar partide yapışacaklar bana lanet olası karizmam"dedi Mazbut.Televizyonu açıp koltuğa atladım.

"Laaaa bunun yayları götüme giriyooo"Maze içerden gülerek geldi.Ev telefonu çaldığında ben gidip açtım.

"Gökhan balkona çık"Hayriye teyzenin sesini duyduğumda şaşırdım.

"Hayriye teyze hayırdır-"hat kesilmişti.Bu kadın ne kadar cimri ya.Balkona çıktığımda aşağıya baktım.Daha sonra kafama inen sepetle yukarı baktım.

"Tatlı yaptım yeyin bare kokmuştur"sepetteki tabağı alıp asker selamı verdim.İçeri girmemle aç köpek yavruları başıma üşüştü.

Kömür"OOO hemde şekerpare.Onu bana vereceksin"içerden çatal alan Mazeyle birlikte tatlımızı da yedik.Emir koltuktaki yayları kontrol ediyordu.

"Olum neyine bakıyon miladı dolmuş.Ya anneannemin evindeymiş bu koltuk.Biz o zaman vitamin bile değildik"

Kerem"Olum Emir kız getirebiliyor muyuz partiye?"herkesten 'ooo'nidaları yükseldi.Emir kafa salladı.

"Ebe bey git bulaşıkları yıka"ayağımla Kerem'e bir tane vurdum.Suratını asıp mutfağa ilerledi.

------------

"Beni sevemedin yağğğ şu belimi saramadın yağğ"ses sisteminden kudururken üstten bir matkap sesi geldi.

"Delme bizi Selahattin abi"Selahattin abi Hayriye teyzenin eşi olur.Büşranın da babası.Büşra demişken gelmeme kotasını doldurdu bu he!

Kerem"iki medeni insanız biz bu kadar olsun farkımız daaa"Emir içerde ders çalışıyordu.Kömür ise televizyon.Maze ve Kerem göbek atmaya başlayınca müziği kapattım.

"Bu müzik size iyi gelmedi beyler"

Kerem"İl esviyaili hurraaa"ikisi yeniden kıvırtmaya başladılar.

"Lan sarhoş Fadime'den beter çıktınız sizde ha!"dedim.

Maze"Geçende eve erkek attım felan diyordu"hepimiz kahkaha attık.

------------

Günlerden parti gününe gelir.Öğlene kadar uyuyordu bizimkiler.Odadaki horlama seslerinden bıkıp mutfağa girdim.Kahvaltılık bir şeyler çıkarttım.Sonra bizim odaya girdim uyandırmak için.

Yerde yatan Kerem'i ve Maze'yi ayağımla dürttüm."Mezdekeciler kalkın bakiyim.Emir benim sesime uyandı."Günaydın.AA bugün parti olacak ya"hemen yataktan çıktı.Kerem ve Maze'yi dürtükledi.

"Hadi kahvaltıya ebeler"dedim ve hızla mutfağa ilerledim çünkü ilerisi benim için iyi olmayacaktı.

------------

Kahvaltıyı Kerem'in bize Tuğba'yı anlatmasıyla sürdürürken dışardan ismimi duydum.Daha doğrusu ismime benzeyen bir kelime.

"Gokhennn"bir dakika bu şive neden bana tanıdık geliyor.Balkona çıktığımda metal bastonunu sıkıca tutan dedemi gördüm.Dedem burayı nasıl bulmuştu.Benimle birlikte balkona çıktılar bizimkilerde.

"LAN dedem gelmiş"dedim.Kapıdan hızla çıkıp merdivenleri hızla indim.Dedem beni görünce bana ilerledi.

"Oglimmm sen gormeyeli dosin olmişsinn"sarıldım dedeme."Yav dede bunca yolu nasıl geldin nasıl buldun burayı?"koluma girip binaya ilerledik.

"Enandan öğrenmişem oglimm.Sen bana Elo yapmadın ben geleyim dedim"şivesine gizlice gülerken bizimkiler kapıda bekliyorlardı dedemi.

"Bu dedem beyler tanıştırayim"dedem elini onlara uzatınca herkes sırayla öptü.İçeri geçtik hemen.

Maze"Nasssın dedemm?"kulağımı kapatıp ona şaplak attım."Lan dedem senden iyi duyuyor"dedem bastonuna tutunmuş etrafı incelerken ayaklandım.

"Dede açsındır ne yersin?"eliyle otur yaptı ve tesbihini çekmeye devam etti."Buraya hayırlı bir iş için gelmişem oglimm"herkes 'deden seni istemeye gelmiş'bakışı attığında şaşırmadım.

"Ogliimm Kezban'ın kızını sana alacağımm.Hane Meryem varya koyde hatirlamışen?"dedikleriyle herkesle göz göze geldik.Bu hayırlı bir iş değil cenabet bir iş!


HaytalarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin