12°

53 7 0
                                    


Dedem, Fadime teyze'ye dönüp gülümsedi."Evet oglim biraz erken bir karer oldi ama."ne yapacağımı şaşırmış durumdaydım.Lan dedem evlensinde...bir tek sarhoş Fadime mi kaldı?Heralde öyle oldu.Suriyeli biriyle evlenseydi daha çok sevinirdim.

Maze dedeme hızla sarıldı."Çok yakışıyorsunuz Kadir dede.Allah bir yastıkta kocatsın."dedemin bastonu yavaşça Maze'nin poposuna isabet ederken dedem"Dalga geçme ha puşt!"

Dedem bana döndü."Yarın evleneceğiz biz oglim.Sonrada bizim yazlığa tanışacağiz.Sende ziyarete gelirsen."kafamı salladım.Hepimiz içeri geçtik.Eve gelir gelmez ben hazır çorba pişirdim.Onu yerken dedemde evi nasıl düzenleyeceğini anlatmaya başladı bize.Mazlum gizliden dalga geçse de dedem anlamıyor, devam ed

Kömür"Nerde gördün lan benim horladığı mı?"bir şey demeyip sırtımı dönüp gözlerimi kapattım.Fadime teyze'nin keyfi yerinde ki türkü açıp söylemiyordu.Tam dalacakken horlama sesi geldi.Lan ben ufak sesten uyuyamıyorum tam dibimden aslan kükremesi geliyor!Yastıkla kulağımı kapattım ama yine fayda yok.Hay ben ağzına...hafifçe dürttüm Kömür'ü.Bir an sesini kesti.Derin bir oh çekip tekrar uyuyacakken yine başladı.

  ¥¥¥¥¥ 

"Oğlum Kömür o nasıl hormalaydı abicim ya!"Kömür sert bir şekilde bakınca"Kulağımın pasını sildin yanee..diyecektim"herkes bana gülmeye başladı.Dedem erkenden çıktı.Nikah işleri için Fadime teyzeyle gün alacaklardı.Dedem"Ne gadar erken olirsa o zemane alaceğim oglim"demişti.Ömrünü bu kadınla çürütmeye kararlıydı anlaşılan.Kahvaltıyı hazırlayan Emir döktürmüştü.Yemeğimizi yedikten sonra markete çıkmak için benle Kerem görevlendirildi.

"Lan evde bir şey kalmadı sökülün."herkesden 10'ar milyon topladık.Emir 20 verince tabi sarıldık.Adamım diyorum ya hep size!Yakındaki süper markete giriş yaptık Keremle.

Kerem"Lan ben sepete binmeden alışveriş yapmazdım he!"

"Olum aklımdan geçen şeyi sakın söyleme bana."hazır çorbalardan alırken dürtükledi beni."Hadi oğlum ya zayıfladım ben hem."

  ¥¥¥¥¥ 

"Oğlum itemiyorum seni!Millet tip tip bakıyor, gülüyor kalk şurdan!"sessizce tehdimi yaparken Kerem'de eline bir şeyler alıyordu geçerken.

"Milletin bakışlarından banane oğlum çocukluğumu özledim."reyonda gördüğüm bezi attım sepete."Al lan o zaman yaşa çocukluğunu."güldükten sonra bezi tekrar yerine koydu.

"Off lan belim ağırdı kalk şurdan!"kasaya yaklaştığımızda kalkmamaya kararlı olan Kerem'i bırakıp yürümeye başladım.

Kerem arkadan"Lan durr!"hınzırca gülümseyip yürürken bir yandan da arkama bakıyordum.Durup yanına ilerlediğimde kız vardı.Yanlarına vardım.

"Sahiden mi?!Bu sepette alışveriş mi ettin."dedi kız gülüp.Bende güldüm.Napalım bizim bu arkadaşta beyninden sıkıntılı diyemedim.Kerem'i sepetten zar zor çıkarıp aldıklarımızı öderken kızla konuşan Kerem'e baktım.Hane Tuğba'nn vardı senin piç!Poşetler elimde yanlarına gittim.

"Tanıştığımıza memnun oldum gerçekten."dedi kız.Ben atladım hemen beni farketmeyen ikiliye."Ben Gökhan."dedim.El sıkıştık."Çağla bende."kız gülümseyip el salladı ve uzaklaştı.

  ¥¥¥¥¥ 

Gece boyu dedikoducu koca karılar gibi konuştu Mazlum.Ama Kömür horlamadı.Sabah kahvaltısını hazırlayan Maze hepimizi uyandırdı.

"Kalkın lan cömüşlerr!"dedemden de güzel bir baston sopası yemişti.Çöpleri indirmek için aşağıya inecekken kapıda Büşrayla karşılaştık.

"Günaydın."dedi.

"Sanada."dedim.Bu kızdan uzak durmak en iyisiydi.Lan evlilikten bahsediyorlar Gökhan kendine gel!Dış kapıdan çıkacakken karşıma biri çıktı.Sırma'nın ne işi vardı burda?! 

 

HaytalarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin