"huh", aku menghempaskan badanku ke sofa, letih gila harini, letih tak letih, aku gembira dapat keluar dengan bestie, Haha.
Aku ushar gambar Nuryn waktu dia tengah tengok komputer riba itu, lawa cok!
"FAHIM!, MANDI!", mak aku suruh mandi. Aku letak telefon aku di celah sofa, takut nanti ada jasad ambil telefon aku.
Aku memandang ke luar melihat langit yang indah itu, langit sudah bertukar berwarna ungu. Sungguh, indahnya ciptaan Tuhan ini.
"Im, ni handphone siapa, ayah jumpa kat bawah seat kereta belakang, phone Nuryn ke?", aku pandang ayah aku, phone Nuryn tertinggal ke, patutla tak reti nak seen mesej aku.
Casing 'Hello Kitty', sah la memang Nuryn punya.
Aku mengambil telefon itu dan aku pergi ke rumah Nuryn. Aku terkedu seketika bila nampak Nuryn juga keluar rumah, dengan gaun dan blouse, tudung bawal berwarna beige, memang sesuai untuk dia, indahnya ciptaan Tuhan!!
"FAHIM!!", Nuryn melambai ke aku, aku balas lambaiannya dengan cuma mengangkat tangan. "ni, handphone kau, cuai betul", aku memarahinya, dalam masa yang sama, aku menilitinya dari atas sampai bawah, ASAL KAWAN AKU COMEL SANGATT!!!
"Alhamdulillah, thanks Fahim", dia senyum seraya menunduk, aku balasnya dengan jelingan, niat nak marah dia lagi. "Lain kali jangan cuai, letak phone merata rata, nasib jumpa, kalau tak..." aku menggeleng, Nuryn gelak sipu, halahhh comelnyaa
"Dah, pergi balik, dah maghrib ni, kau dahla bendera merah, nanti syaitan senang melekat, by the way, lawa lah kau pakai baju ni, byee", aku terus menjejakkan kaki untuk masuk ke rumahku, aku menghempas badanku ke sofa, aku tekup muka aku guna bantal, aku menjerit kegembiraan, SEBAB AKU NAMPAK DIA LAWA GILAAAA!!!
......................................................................................................
Usai aku mandi, aku kemaskan diri aku lalu aku menunaikan solat maghrib. Lepas solat, aku duduk di kerusi rodaku dan membuka komputer riba untuk siapkan assignment yang lecture bagi, banyak gile.
Sebelum tu, aku scroll tiktok dulu, lepastu buat jj dulu ke, baru buat assignment, itulah aku, Fahim.
Scroll scroll tiktok,video ex aku terlalu kat fyp aku, dalam video tu ada ex Nuryn sekali, aku baca kapsyen video ex aku tu.
'Happy Birthday dear my lovely abangg sulunggkuu'ABANG SULUNG?,aku terus pergi ke profilnya, lantaklah dia nak perasan aku stalk dia ke apa, tapi memang aku nak stalk dia pun, nak kepastian.
Aku scroll tiktok ex aku tu sampai aku jumpa video dia dengan.. ramai lelaki.
Ex Nuryn salah satunya, aku baca kapsyen 'my bodyguard from baby until now'.... ADIK BERADIK RUPANYA?!, AKU INGATKAN PARTNER
Tapi, asal aku taktau pun dia ada abang, dan Nuryn pun taktahu ex dia ada adik perempuan, pelik. Aku dah fikir negatif ni, nak kata anak angkat, muka diorang sama weh, kenapa aku taktau???
Aku tangkap layar video tu dan aku bagi kepada Nuryn, aku harap dia seen laju, barulah tak ada kesalahfahaman di siturs.
Uish, laju benar dia seen mesej aku, tapi dia tidak ada apa apa jawapan, cuma react 'emoji ok' pada gambar tu, mungkin dia memang betul betul tak kisah pasal ex dia tu, benci betul eh dia dengan ex dia tu
Lepas dah bosan scroll tiktok, dalam 15 minit jugalah, aku pun bukak aplikasi microsoft word untuk buat assignment aku.
YOU ARE READING
KATA KAWAN? (og)
Romancecerita ini tidak melibatkan sesiapa pun. Jika ada sebarang kesalahan, mohon maaf 🙏