BAB 13

6 0 0
                                    

"Nuryn dah sedar, nuryn dah sedar""Nuryn, wake up""Nuryn"

Aku membuka mataku perlahan, aku melihat keadaanku terlantar di katil wad hospital, aku melihat sekeliling, semuanya ada.

Dahlia di sebelahku terus memelukku erat dan menangis, aku mengusap kepalanya perlahan, aku juga melihat Fahim di kerusi sedang menangis melihatku. Apa yang jadi?

"Aku fikir kau takkan sedarkan diri ryn, aku... aku... aku tak sanggup hilang kawan macam kau lagi", Dahlia menangis teresak esak, aku melihatnya, terus mengalir air mata di pipiku. Aku memeluknya erat, aku juga tidak mahu kehilangan kawan yang sangat baik, seperti Dahlia.

"Ibu lega kamu sedarkan diri,", ibu Fahim dan ayah Fahim juga ada di sisiku, adiknya juga ada, cuma anak buahnya je tiada, mungkin dah balik rumah emaknya kut.

Semua yang berada di sekelilingku mengalirkan air mata, aku hairan, macam aku 'koma' setahun tahu.

"be..berapa lama aku 'koma' lia", Dahlia rasanya tidak mampu membalas, Fahim yang membalas, dia mengelap air matanya sebelum berkata, "kau 'koma' seminggu ryn, aku fikir kau kemalangan jalan raya, rupanya kau ada traumatic stress disorder", AKU KOMA SEMINGGU?!, BIAR BETIK, terbeliak mata aku bila dengar dia cakap aku koma seminggu, aku fikir aku koma 2 jam je. Alamak, kerja aku macam mana, seminggu aku tak datang uni, habisla peratus kedatangan aku kene tolak.

"Takpe, lecture bagi kebenaran dekat kau untuk berehat sampai kau betul betul pulih, kalau kau dah sihat, baru kau datang uni balik," ujar Fahim, final exam dalam 2 minggu lagi, aku rasa kalau penyakit tu betul betul, 100% pulih, makan masa bertahun tahun, takkan la tunggu bertahun baru aku datang uni balik, elok elok Dahlia belum kahwin, aku belajar, member dah anak 2

"takdelah 100% kau kene sembuh, like, kalau kau dah okey, kau datangla uni balik, jangan paksa diri kalau kau tak mampu", ujar Fahim lagi. Aku ingin duduk, tapi kepalaku rasa berat sangat, tak boleh duduk, rasa macam nak baring je.

"Jangan duduk ryn, doktor suruh lepas ryn sedar tunggu 2 jam baru ryn boleh duduk, otak ryn baru nak berfungsi lepas ryn koma, jadi kepala berat sikit" ujar makcik zurah, aku memandang makcik zurah, aku teringat arwah ibuku, aku tak melawat pun lagi kubur ibu, aku tak sempat nak beri ciuman terakhir untuk ibu.. Ya Allah, Nuryn rindu ibu!!

KATA KAWAN? (og)Where stories live. Discover now