Düğün/🖤

87 8 4
                                    


Canlarım ben geldim..🤍
Sizden ricam bölümleri oylayıp, bol bol yorum yapar mısınız? 🫠

Bence yaparsınız, pamuk eller klavyeye 🤗🤗🤍🤍

İnstagram  hesabı;
lavinia_yazar_
Desteklerinizi bekliyorum canlar 🤍

Havanın kararması ile Kanlıca konağı da dolmaya başlamıştı yavaş yavaş.
Civar illerin aşiret ağaları, tanınmış saygın iş insanlarıyla dolan konakla bile Adâr ağanın, bir ağadan daha fazlası olduğu belliydi.
Adâr ağa hazırlanmış halde çıktı çalışma odasından;
-"Düğün gününde de çalışmazsın be abi." diye kendisine sitem dolu gözlerle bakan Mirza ile çattı kaşlarını.

-"Misafirlerle ilgilensene lan sen, ne işin var burada."

-"Abi, aşiret büyükleri geldi, bir tek Arslansoylar kaldı. Cesur abi ilgileniyor hepsiyle, sende bi gel istersen."

-"Tamam Didê'ye bakıp gelecem, sen in." diyip kardeşini gönderdikten sonra, odasına doğru ilerledi.
Kapıda gördüğü kadınlarla çatılmıstı Adâr ağanın kaşları.

-"Neden içerde değilsiniz? Hazır mı karım.!" dedi sert sesiyle.

-"Ağam, gelin ağam bizi almadı içeriye." diye yanıtladı kadınlardan birisi, başını kaldırmadan.

-"Sebep?"

-"Kendisi hazırlanacakmış bizi istemedi." diyen kadına baktı ters ters adam.

-"Tamam gidebilirsiniz." diyip kadınları gönderdikten sonra sıkıntıyla salladı başını iki yana.

Belli ki inatçı karısı, bugün onun sabrını fazlasıyla sınayacaktı.
Ne ile karşılacağını bilmese de, Didê'nin yine damarına basacak bişey yapacağına çok emindi.
Sinirle açtı kapıyı, çatılmak için hazırda bekleyen kaşları, karşısında ki kızı görmesiyle, bu defa şaşkınlıktan çatılmıştı.

Didê Adâr'ın seçtiği gelinlik yerine, dümdüz beyaz bi elbise giymişti.
Uzun kollu, bol, ayak bileklerine kadar inen bir elbise, kefenden hallice..
-"Bu.. bu ne Didê.." diyip baktı Adâr karısına, dolmaya meyilli gözleri ile..

Koskoca Adâr ağa, gözlerinde öfkesinin ateşinden başka hiçbişey barındırmayan ateş ağa.. Dolu gözlerle baktı karısına.. Kefenden farksızdı giydiği elbise..

Oysa Adâr ağa, ölümle ilgili, ölümü çağrıştıran hiçbişeyi sevmezdi..
-" Hazırım ben." diyip kapıya ilerledi kız.

Adâr'ın kolundan tutmasıyla kaldı olduğu yerde..
-"Kolumu bırak Kanlıca..!"

-"Değiştir su üzerindekini Didê..! Git gelinliğini giy.."

-" Gelinliğimi..!"

-"Bak sakin kalmaya çalıyorum..! Zorlama beni Didê. Bu halde mi ineceksin lan aşağıya..!"

-"Ne varmış halimde Adâr ağa.." diyip alaylı bi tebessüm kondurdu yüzüne Didê.

-"Didê.! " diye bağıran adamla korkup bir adım geriye gitmişti kız.
Adamın gür sesiyle konak inlemesede odanın duvarları titremişti adeta..
-"Gelinliğini giy..! Bak ben bu kadar sakin kalabilen bir adam değilim Laz kızı, şansını zorlama..!" diyip kapıya doğru ilerledi Adâr.

-"Cenaze de gelinlik giyilmez Kanlıca..! Hem unuttun mu ne demiştin bana.." diyen karısıyla başını çevirip baktı kızın yüzüne..

' Seni beyazlar içinde tertemiz nikahıma alacağımı düşünmedin heralde '

Adamın o gün kendisine sarfettiği cümleler..
-"Hatırlıyorsun değil mi..? Şimdi ne değişti de beni tertemiz bu gelinliğin içine sokmak için uğraşırsın Adâr ağa..?" diyip cevap bekleyen gözlerle baktı adamın yüzüne Didê..

NÂR-I SUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin