2. Playing football

2.5K 130 10
                                    

P.o.v Layla
Toen ik beneden kwam stond Brian, omgekleed in zijn Liverpool tenue, op mij te wachten. 'Ik wist het.' Zei Brian lachend. 'Wat wist je?' 'Dat je dat zou aantrekken.' 'Tja, ik had van jou ook niks anders verwacht.' Hij lachte en pakte een bal uit de kast. 'Ik heb er al eentje.' Zei ik en gooide de bal naar hem toe. Hij ving mijn bal op en legde de andere die hij net pakte weer weg. Hij gaf mij een bidon aan met drinken en pakte toen de sleutels van het kastje af. We liepen kletsend over koetjes en kalfjes naar het voetbalveldje toe, dat bij ons de straat uit en hoek omlopen was, ik zag daar al twee meiden voetballen. Ik herkende meteen wie het waren aan de manier van spelen. Het waren Laila en Kiran, eigenijk Laila Valente maar iedereen noemde haar Laila. En dat was soms nog best verwarrend, aangezien we allebei Laila/Layla heten en je in de uitspraak geen verschil hoor. 'LAILA, KIRAN.' Riep ik heel erg hard. Wat voorbijgangers keken me afkeurend aan maar dat deed me nu toch niks. Ze keken me aan en aan hun gezichtsuitdrukking kon ik zien dat ze me herkend hadden. Ik rende naar ze toe en ze kwamen ook in mijn richting gerend. 'Wat heb ik jou lang niet gezien zeg.' Zei Kiran en ze omhelsde me. 'Dat kan kloppen, examen stress.' Zei lachend. 'Daar heb ik al lang geen last meer van.' Zei Laila en ik omhelsde haar ook even. 'Wij hebben er nu last van en Kiran volgend jaar.' Zei ik en met wij bedoelde ik Brian en ik. Laila, Kiran en ik hadden vroeger met z'n drieën op de kinderschool gezeten. Laila was een jaar ouder en Kiran een jaar jonger dan ik.

'Laila, je weet toch dat Manchester beter is?' Zei ik zuchtend toen ik naar haar tenue keek. 'Nee, Liverpool is veel beter en Laila heeft dus gelijk met dat tenue.' Zei Brian die achter me was komen staan, ze hadden namelijk het zelfde tenue aan.  'Nee Kiran heeft gelijk.' Zei ik want Kiran had hetzelfde tenue aan als ik, alleen had zij het uittenue en ik het thuistenue. 'Nee, Laila heeft gelijk.' 'Nee, Kiran heeft gelijk.' 'Nee, Laila heeft gelijk.' 'Nee, Kiran heeft gelijk.' 'Nee, Laila heeft gelijk.' 'Nee, Kiran heeft gelijk.' 'Ey getrouwd, stel gaan we nog voetballen of hoe zit het?' Vroeg Laila bitchy en zette haar handen in haar zij. 'Oké, Liverpool tegen Manchester.' Zei Kiran uitdagend. Ik knikte en legde de bal in het midden van het veld neer. Kiran en ik liepen naar het doel aan de linkerkant en Brian en Laila naar het doel aan de rechterkant. 'Op 3.' Schreeuwde Brian van af de overkant. '1, 2, 3.' Ik bleef in het doel staan en Kiran rende naar de bal. Ik wist dat Brian sneller zou zijn dan Kiran en als ik dus ook mee liep hadden Laila en Brian een grotere kans om te scoren. Briand was, zoals ik al verwachtte, eerder bij de bal dan Kiran. Laila sprintte naar voren en Brian schoot de bal naar haar. Ze ving hem goed op met haar rechtervoet en rende nu in mijn richting. Ik deed een stap naar voren en volgde de bal goed. Ze keek nog een keer naar het doel en schoot hem toen naar links, ik sprong naar achter omdat ik had verwacht dat de bal daar in het doel zou komen. Alleen ging de bal helemaal niet het doel in maar kwam het bij Brian terecht. Ik wilde opstaan om het doel te verdedigen maar ik was al te laat, Brian schoot de bal mooi in de bovenhoek van het goal. Hij rende naar Laila toe en gaf haar een high five. Kiran kwam naar me toe gelopen en maakte een gebaar dat ik nu naar voren moest. Ik knikte en rende naar voren toe. Kiran was nou eenmaal beter in een lange bal naar voren geven dan ik, daarin tegen kon ik weer beter keepen, verder waren we allebei goed in het veld. 'Kan die?' Riep Kiran naar mij, ik stak mijn duim op en de bal werd naar mij geschoten. De bal kwam terecht bij mijn linker voet waardoor ik een beetje onhandig aan het klungelen was. Ik schiet altijd met rechts en als ik dat niet doe, bak ik er helemaal niks van. Ik heb hoe dan ook nog de bal bij mijn rechtervoet kunnen krijgen en was nu op weg naar het doel. Brian stond er in en maakte zich erg breed waardoor zijn benen erg uit elkaar stonden, hij zou beter moeten weten ik ben altijd een voorstander van panna's. Ik richtte en schoot zo precies het doel in! 'Lang leven team Liry.' Gilde Kiran van af de andere kant van het veld, ik lachte en ging toen op het veld liggen. 'Even pauze hoor.' Zei ik, Brian knikte en kwam naast me zitten. Laila bleef staan en wat Kiran aan het doen was, was in ieder geval alles behalve normaal. Ze liep op haar handen over het gras heen. Is dat nou comfortabel?' Vroeg ik haar 'Stil!' Sists ze.  'Kiran, Kiran kijk een wesp.' Zei Brian 'Wat waar, waar?' Riep ze vol in paniek waardoor ze voor over over klapte. Brian spoot haar nat, hopelijk met water, en ze keek echt heel sip. 'Er was zeker geen wesp?' Vroeg ze. 'Nop.' Zei Laila droog 'Zullen we weer verder gaan?' Vroeg ik, iedereen knikte dus we gingen verder.

He's my what? (Dutch 5SOS fanfiction )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu