Hoofdstuk 2

390 12 4
                                    

Het is woensdag en ik ben al de hele dag zenuwachtig. Eva komt om 10 uur en om 1 uur halen mijn ouders de kaartjes op.
Ik zet de nieuwste hit van Ariana grande op one last time. Ik besluit om een boek te gaan lezen.

Het is al half 10 dus Eva kan elk moment komen. Ik heb een verassing voor haar ik heb via Ebay 2 arianator T-shirts besteld en 2 kattenoortjes. Ze zou het vast geweldig vinden.

Het is 10 uur en Eva is er net. Wij praten over Ariana grande en ik vertel haar natuurlijk ook dat mijn moeder zwanger is. Daarna praten we nog wat over jongens en al die dingen. We besluiten om een maskertje op te doen. Ik kan het eigelijk ook wel gebruiken door alle stress de laatste tijd is mijn gezicht wel een beetje vettig en onzuiver. Eva ziet er altijd geweldig uit met haar mooie rokjes en jurkjes.

Ik heb een peel of masker die speciaal voor de vette en onzuiverheden huid en Eva heeft een diep reinigend masker. We lezen Tina's en roddelen wat over kinderen uit onze klas.
Na 20 minuten trek ik het maskertje van me gezicht af. En wassen we het.

We gaan middag eten ik ruik de geur van croissantjes en pisstoletjes. Mmmmmm heerlijk. Eva en ik gaan snel naar beneden. Het is al kwart over 12 dus mijn ouders vertrekken en zeggen dat we het wel moeten opruimen. Doegg mam en pap groet ik ze en dan hoor ik de deur dicht gaan.

We eten lekker alles op en Het heeft goed gesmaakt. Goed moment voor het cadeau.
"Lieve Eva omdat ik zoveel van je hou" zeg ik en dan geef ik haar het cadeau. Ze pakt het uit en is heel blij. "BEDANKT LIEVERD I LOVE YOU IESJE" we ruimen de tafel op en dan gaan we naar boven om onze shirts aan te trekken. Ik kijk hoe Eva haar shirt uittrekt en stiekem ben ik wel jaloers ik bedoel ze is jonger dan ik en ze heeft een prachtig figuur en is heel slank. Kijk naar mij ik ben dik en ben plat. Ik ben de laatste tijd best onzeker geweest over mezelf.

Ik trek snel me shirt aan en dan ziet Eva dat ik verdrietig ben. Ik leg haar alles uit dat mijn ouders krap bij kas zitten en dat ik onzeker ben over mijn figuur. "IESJE dat is niet nodig" zegt Eva. En zo hebben we het nog over wat andere meiden dingen. Eefje is me allerbeste vriendin we zijn bevriend zins groep 3 en we kunnen elkaar 100% vertrouwen. "Hoeveel weeg je eigelijk" vraag ik nieuwsgierig. 37,5 zegt Eva. Ik slik want ik weeg veel meer. "En jij" vraagt Eva voorzichtig. "47"zeg ik. Ik ben misschien 3 centimeter langer maar ik weeg bijna 10 kilo meer. " Valt hartstikke mee"hoor zegt Eva

Dan praten we weer over jongens, Ariana grande, YouTube en dat soort dingen. Eva is ook verliefd maar dan op luke hij is best wel knap maar Eva durft nooit wat te vragen...... We lopen naar beneden om chips te pakken. Dan kijk ik op te klok. Het is al half 4. Ik ben heel snel ongerust en nu dus ook. Eva zegt "vast niet nodig hoor ies doe maar rustig"
"Ik bel toch maar even mijn ouders" zeg ik. Eva klinkt. Ik bel mijn moeder en ze neemt niet op. Ik bel nog 2x en dan mijn vader. Haha ik hoor zijn telefoon hier overgaan naast de TV vast vergeten. Ik bel de aanbieder van de kaartjes.

I=Isa en V=verkoper
I: Hallo met Isa ik bel voor de kaartjes.
V:die zijn al verkocht
I:weet ik maar mijn ouders zouden ze vandaag ophalen zijn ze al gekomen?
V:Nee we hadden om 1 uur afgesproken maar ze zijn er nog steeds niet.
I:ik weet genoeg dag
V:doei en een fijna dag nog

"Eva ik begin me zorgen te maken" zeg ik
Eva zegt kalm "als ze der om 5 uur nog niet zijn bellen we de politie"
Het is kwart voor vijf. En dan belt de politie aan.
Ze kijken niet echt bepaalt vrolijk.

Geadopteerd door Ariana GrandeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu