Everyone hates hot . I mean hot weather not popular . Even author also hates hot . Right ?
[Author: yupp . Definitely.]Sujeong sudah bersiap sedia untuk turun ke sekolah hari ini dengan payung bercorak ultraman dan tranformers ? Kenapa Sujeong bawak payung tu ? Bukan sepatutunya yeoja guna payung barbie ke ? Pelik la budak Sujeong ni . Dia dihantar oleh bapanya menggunakan kereta berwarna hitam . Dia memasuki perkarangan sekolah dengan yakin .
Gedebukk !
"Ah ! Itu Sujeong lah !! Hahahaha" ??
"Ehh ha'a lah . Kesian dia jatuh longkang , hahaha. Buta agaknya " ??Semua pelajar ketawa dengan kuat macam ada konsert badut diadakan di sekolah itu . Oops ! Sujeong jatuh longkang ? Macam mana boleh jadi macam tuhhh ?
Flashback
Sujeong ingin membuka payungnya tapi payungnya tersekat . Dia berjalan terus tanpa memandang atas , bawah , kiri , kanan , depan, belakang dan ingin membetulkan keadaan payungnya . Dan tiba-tiba ,
Gedebukk ! Dia jatuh dalam longkang ! Perasaan malu menyelubungi dirinya . Dia bangkit lalu berpura-pura ketawa dengan nasib dirinya itu .
V yang berada berhampiran bersimpati dengan Sujeong . Sujeong pun melarikan diri ke tandas kerana tak sanggup mendengar ejekan orang terhadap dirinya .End flashbackk>>
"Aduhh malunya aku . Dahla V ade kat situ . Mesti dia ingat aku ni minah skema kan? Huhhh . Apa nak jadi dengan aku ni ? "Sujeong mengeluh berat lalu mengatur skirt dan uniform nya yang seperti disapu coklat krim tu . Kebetulan , V ...lalu dekat situ ..dan curi-curi dengar apa yang Sujeong cakap . Sujeonggg !! Macam mana ni ? V... ada kat situ ... belakang engkau. ...
[Sujeong: apehal ni Author ?
Author:cuba kau tgk belakang , ape ada kat situ ??
Sujeong: Jap ek . Aku gi tgk . ]"Arkk ! Emm .. Hhhaaaaiii ..V ! " ujar Sujeong gagap tak perasan dengan kehadiran V di belakangnya .
"Hai , btw jom gi rooftop . Ade benda nak bincang sikit . " ajak V . Adakah pelawaan V diterima atau ditolak ?? Nak tahu ni .
"Em . Ok " kata Sujeong , menerima ajakan V . Dia gementar dan pada masa yg sama happily for a few minutes . Mereka pun berjalan menuju ke rooftop sekolah .At rooftop >♡
"Btw , kau okey ke ? " tanya V risau terhadap keadaan Sujeong yang baru sahaja jatuh longkang .
V?! Kau risaukan aku ? Ahhhh ! Jangan macam tuu , boleh pengsan aku kalau macamni .
"Aku OK , takyah risau sgt lah . Oh ya , apa benda yang kau nak bincang tu ? "Ujar Sujeong menukar topik perbualan mereka .
"Kau .. suka aku kann ?? " V bertanya lalu menatap mata Sujeong dengan dalam buat pertama kalinya . Tatapan itu membuatkan hati Sujeong marathon lagi , kali ini lebih laju . Tapi , Sujeong nervous nak jawab soalan V tadi tu .Agaknyee . Sujeong berterus terang takk ? Ape jadi ek ? Wait 4 the next chapter k ? Sorry tak best , sebab idea takde . Byee ~
YOU ARE READING
Will It Come ?
FanfictionSujeong as Sujeong V as V Jin & Jungkook as themselves Kei and Mijoo as themselves Yein as herself ___ Sujeong , yeoja yg sangat menyukai V . Namun ... bukan hanya dia saja yang bersaing untuk mendapatkan V malah Yein pun masih ada hati untuk V...