10

92 7 2
                                    

Sujeong terlelap dan bangun pada esok harinya dengan matanya yang sudah kelihatan sangat bengkak . Dia berlagak seperti tiada apa berlaku tapi apa yang ada di dalam hatinya , hanya Tuhan saja yg tahu .
Dia pergi ke sekolah seprti biasa biasa . Dia tersenyum girang , seboleh-bolehnya biar semua orang tahu ia benar tapi ianya PALSU . Dia taknak kelihatan terluka dengan apa yang berlaku semalam dan dia ingin V tahu dia seorang yang kuat ! Dia pergi ke dewan untuk lepak dan pada waktu itu , Yein datang kepadanya lalu menegurnya .

" Hai Sujeong . Kenapa muka masam nii ? " kata Yein kepada Sujeong . Sujeong melihat wajah Yein . Terpapar kebahagiaan di wajahnya .
"Aku OK . Kau takyah risau ah ! " Ujar Sujeong menrengus marah . Wajahnya sudah merah seperti tomato yang nak meletup tapi segera ditahannya .
"Alaa . Aku tau , kalau kau muka merah camni , mesti marah dekat someone kan ?? " kata Yein dengan cubaan pertamanya untuk memujuk Sujeong .
"Kalau aku kata aku marah kat kau mcm mane ?" kata Sujeong dengan jelingan tajam yg diberikannya kepada Yein .

Yein p.o.v
"Kalau aku kata aku marah kat kau mcm mane ?" Masih terngiang-ngiang setiap patah perkataan yang didengarinya terkeluar di bibir manis Sujeong . Dia meneguk air liur yg bertakung di dalam tekaknya .

Alaa . Dia tau ke ? Issh , apa aku nak jawab ehh ?

"Err. .. aku -- aku -- ?? " kataku sambil bertanya dgn simple tapi gagap . Sujeong menghampiri tubuhku dengan matanya yang seperti sudah lama menahan marah .

"Yang kau gagap pasal apa ? Bukannya soalan aku susah pon kan ? Ke kau memang ada buat salah ? Hah ? Baik kau ngaku je laa " Kata- kata Sujeong makin lama , makin pedas . Namun , aku nak jawab ape ? Aku pun takut nak ngaku . Aku suka kat V and V bf aku .. buat apa dia nak bengang sangat ? Kata ku tanpa berperikemanusiaan .

"Err --- aku -- aa --kuu nak buat kerja sikit lah , aku gi kantin dulu ah . Jumpa lagi " kataku lalu berlari untuk mengelakkan diri daripada terus ditemu bual oleh Sujeong .

End Yein p.o.v

" Tau pun kau erti kecut perut kan ? Tak sangka , harap muka je lawa , perangai mengalahkan banduan yang kena penjara 5 tahun yang tanpa makanan sedap , tidak beralaskan tikar mahal bila tido [amboi ayat .. hampehh ! xD] " Kata Sujeong lalu dia berjalan ke belakang dewan dengan sambil lewa seperti tiada apa yang menggangu nya untuk menenangkan moodnya yang telah dispoiledkan oleh Yein tadi (ayatt hampehh lgi) . Tapi , kententeraman jiwa yang ingin dinikmatinya musnah bila dia ternampak Yein dan V kissing ?! Belakang dewan ?!

"Ewah 2 , tadi cakap ada kerja . Ni rupanya kerja kau ya ?! " Sujeong menggengam tangannya sambil mengetap giginya yang terpapar giginya yg putih, berkilat , menyinari seluruh perkarangan sekolah . Cewahh , ada ke gigi camtu ? Nak belilah . Lol xD . Tapi kenyataannya , sekolah tetap kotor !

"Fuhhh ... sabar ... Yein tuu gf dia ,, kau tuu bukannya sape2 untuk V . Faham- faham laa sikit " Ujar Sujeong lalu mengeluarkan gas karbon dioksida daripada anggota tubuh yang selalunya digunakan untuk buat CPU iaitu ...mulut ! Dia meredakan dirinya lalu beredar ke kelas lagi dengan perasaan yang tiada sape pun paham kecuali Tuhan . Perit yang dialaminya hanya mampu diungkapkan di dalam hati kerana hati selalunya menjadi diari paling setia untuk diri sendiri .

//skip//

"Korang ....... ade benda nak cakap skit ni " Sujeong jual aegyo dia dekat Kei
dan Mijoo yang tengah makan nasi bibimbap . Aish Kei dan Mijoo ni tak abis-abis keluar part makan je . Tak pe lah . Nanti buat part lain plak ehh .

"Takyah cakap pun kita org tau kau ada something nak cakap " Mijoo yang bersuara terlebih dahulu . Kemudian , diteruskan oleh Kei "jual aegyo pulak dia .... sepatutnya kitaorang yang buat aegyo sbb kiteorang muda lgi dari kau , ni tak , kau yang tua dari kita orang yang jual aegyo (harap fahamm xD ayat ni memang hampehh )

"Lolllll apa salahnya kan ? First , thank q sebab sudi nak tolong . Korang je yang aku ade //sad face // . Second , sebenarnya -- aku nak cakap yang V ngan Yein dah couple , so harapan aku dah musnahla .. nak dapatkan V //air mata berlinangan// . " kata Sujeong kepada dua orang yang tengah dumbfounded tu .

Mulut mereka berdua terlopong luas . Mereka tidak dapat berbuat apa-apa selain bersimpati terhadap Sujeong kerana Sujeong la kawan baik depa sejak darjah 6 .

"Alaa , takyah risau lah ! Aku okay . Don't worry be happy right ? "Sujeong berkata sambil menyedut hingusnya yang hampir jatuh seperti penerjun yang hendak diving atas papan junam (kekeke) .

"Tapi , kita orang paham sangat kau macam mana . Kalau kau alami kesedihan , mesti kau ingat sampai bila-bila" Kei yang bersuara memujuk Sujeong supaya tabah .

"Thanks korang . Kalau korang takdak di sisi aku , tak taula dengan sapa aku nak mintak tolong ." Sujeong yan terharu tidak dapat menahan air matanya lalu dibiarkan menitis begitu saja .

"Maafkan aku Sujeong , aku tak patut accidentkan hati kau . Kau pun tahu aku suka dia kan ? Aku pun taknak lepaskan orang yang berharga dalam hidup aku . Mian --" Seseorang yang melihat kesebakan Sujeong dri jauh berkata . Dia beredar kerana takut dikesani .

Amboii panjangnyerr . Mesti readers boring nak baca kan ?? Mian .

Will It Come ?Where stories live. Discover now